Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vers van de Chinees......

Gestart door Rochevalien, 12 oktober 2008, 22:23:12 PM

Rochevalien

Of beter ,dit:urlhttp://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4375/url zit in de pijplijn van de Chinees:D mooi dingetje voor op de schouw of voor op de tv ,niet?

Gerrit

PeterC

Het zijn mooi gedetailleerde kits van Trumpeter.  Ik heb er ondertussen al enkele van gemaakt op 1/35?.  Vooral hun BR52 en K5(e) zijn indrukwekkende kits.  Wanneer die WR360 uit komt, schaf ik mij er zeker ??ntje aan.
Groetjes, Peter


argilla

De oude heb ik al op 1/35. Ik hoop dat de nieuwe ook zal kunnen bouwen.
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]

mooi toch !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterC

Prachtig!
Mijn BR52 verkeert nog in de grijze plastiekkleur en mijn K5(e) hangt nog volledig aan de gietbomen!
Groetjes, Peter


Gerolf

Potver, Argilla ... Knap, man [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Ik hoop maar dat trumpeter voor de nieuwste release ook een motoriatie voorziet, zodat ze we werkelijk  kunnen gaan rijden.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterC

Argilla, daar vrees ik een beetje voor, het zijn statische modellen.
Groetjes, Peter


Rochevalien

Knap werk Marc!! dat zijn echt verborgen talenten[:p][:p]

Ik zie die kit van die WR 360 wel zitten,lijkt mij een leuke klus om daar een Belgische of -waarom niet? -een Luxemburgische versie van te maken.Misschien zelfs een klein dioramatje? Het is ook zo dat er zo goed als zeker een super detailset gaat uitkomen voor deze lok(in messing).
Dat zal dan niet door Trumpeter uitgebracht worden maar door ??n van de talloze fabrikanten die zich hiermee bezighouden.
Ik koester ook nog een stille hoop dat Trumpeter die Br 52 eens uitbrengt met een badkuiptender om daar ook weer een vaderlands model van te maken[:p][:p][:p]

Gerrit


Ps :Het is misschien 'short notice' maar waarom kunnen modellen (of ander werk van forumleden)eens niet getoond worden op de MSM tentoonstelling???

PeterC

Gerrit,
De badkuiptender is ondertussen al uit in resine.  Hierbij eentje die deze een 'beetje' gedetailleerd heeft:
http://www.network54.com/Forum/110741/message/1223766925/TENDER+BAIGNOIRE+FOR+BR52+(SUITE)
Groetjes, Peter


argilla

Peter C
bedankt voor de verwijzing. Maar waar bestellen ??[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterC

Argilla,
Blijkbaar gaat het om de wannentender van CMK.  Die is volgens hun site niet afzonderlijk te verkrijgen:
http://www.cmkkits.com/en/afv/br-52-kriegslokomotive-2-2-32-vanderbilt/
Verschiet wel niet van de prijs!  Ze hebben blijkbaar ook nog een BR64 en BR86.
Groetjes, Peter


argilla

Peter,

jaaawadde zeg ?463 Das wa veel voor mijn geldbeugel.
Trouwens heb eens zitten googelen en nergens dit kleuren patroon gevonden ( of niet ver genoeg gezocht misshien kan ook) Volgens mij is dit een fantasie model, zoals er velen zijn.
Om nog een voorbeeld tegeven; heb vorige week van Revell ( voor mijn zoon) 2 U boten gekocht  (van de kriegsmarine VC II en VC II/41 atlantic version. Mijn zoon kijkt naar de WO2 zoals wij naar WO1 kijken, geschiedenis dus) op schaal 1/72 elk 93 cm lang voor ?45 stuk ( kreeg 25% korting ein de modelreeks) Bij later googlen bleken deze topstukken te zijn van Revell ( normale prijs ? 60 stuk)
Om maar te zeggen de prijs is wel echt te te ...[:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterC

Argilla,
Als je ziet dat het volledige resin bouwdozen zijn en als je de afname daarvan bekijkt is het wel normaal dat ze die prijzen rekenen (het ontwerpen, de siliconenmallen die slechts enkele 10 tallen afgietsels meegaan, het giethars, ...).  Ik vind de prijs ook overdreven en ben niet van plan om er mij eentje aan te schaffen.  Geduld loont meestal en er is altijd wel iemand die dergelijke bouwkits in gespoten styrene uitbrengt (die stukken goedkoper zijn!).
Groetjes, Peter


argilla

citaat:
Geplaatst door PeterC

Argilla,
Als je ziet dat het volledige resin bouwdozen zijn en als je de afname daarvan bekijkt is het wel normaal dat ze die prijzen rekenen (het ontwerpen, de siliconenmallen die slechts enkele 10 tallen afgietsels meegaan, het giethars, ...).  Ik vind de prijs ook overdreven en ben niet van plan om er mij eentje aan te schaffen.  Geduld loont meestal en er is altijd wel iemand die dergelijke bouwkits in gespoten styrene uitbrengt (die stukken goedkoper zijn!).



---------------------------------------------------------------------
Zo denk ik er ook over Peter [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PeterC

Argilla,
Na wat speurwerk heb ik het eerste deel van super gedetailleerde wannentender ook gevonden:
http://www.network54.com/Forum/110741/thread/1222507812/TENDER+BAIGNOIRE+FOR+BR52
Geniet ervan!
Groetjes, Peter