Alternatieve wisselaandrijving voor M

Gestart door Fretbol, 12 oktober 2008, 12:54:39 PM

Blausee-Mitholz

#15
Hallo Peter,

We gebruiken verenstaaldraad is bij conrad in verschillende dikten te verkrijgen. Zelf gebruik ik 1mm maar 0.8 en 0.5 is ook te verkrijgen. (net wat je wenst) Conrad nummers: 223100 ,  223101 en  223102

Voor servo gebruik ik de ES-05 JR van Conrad nummer 230500
Als je het oor er bij houd dan hoor je wel geluid ja maar onder de baan hoor je er bijna niets van. Grote verbetering t.o.v. de M?rklin spoel met zijn harde klik klak geluid. (over de betrouwbaarheid niet te spreken [:o)] )

Voor aansturing van de servo's gebruik ik de WA5 mini van MBTronik http://www.mbtronik.de/
Kijk op de site van MBT ook even bij servoliste daar vindt je nog wat opmerkingen over geluid productie van servo's

De WA5 mini kost rond de 18 euro, twee servo's kosten 4 euro nogwat en voor klein materiaal reken ik 2.50 euro per wissel.
Kom je gemiddeld op 15 euro per wissel analoog en digitaal [8D]

Al met al ben ik zeer te vreden over deze manier van wisselbesturing.
Voor mij zelf en voor een paar vrienden heb ik reeds in totaal 30 MBT bouwkids WA5-mini en WA5 gebouwd. Geen enkel uitval ondervonden.

Mvg, Johan

PeterC

#16
Johan,
Bedankt voor de uitleg.  Ik ben ondertussen eens gaan kijken op de site van Conrad en ik denk dat ik daar binnenkort het ??n en ander ga bestellen.
Voor de aansturing zou ik gebruik maken van mijn zelfbouw decoder.  Ik heb enkele aanpassingen in het programma gedaan en in een mum van tijd ben ik erin geslaagd om een servo aan te sturen (nu nog uitbreiden naar 4 of 8).
Groetjes, Peter