Borstelbomen

Gestart door PeterC, 08 oktober 2008, 21:35:28 PM

PeterC

Luc, je hebt gelijk wat betreft de dikke bovenkant.  De stammen zijn gemaakt van vrij dikke aluminiumdraad waar de bloemschikdraad is rond gedraaid.  Bij de volgende lading zal ik erop letten en dunnere draad nemen die ik onderaan kan 'verdikken'.
Groetjes, Peter


grove den

Hallo PeterC,

Komplimenten! het begint te komen! ...

Ik vind het altijd heel moeilijk om vanaf fotoos te bespreken wat er wel en niet zo goed is aan het maken van...
net Als Luc inderdaad proberen de stam bovenaan dunner te houden als onder..maar misschien ook wat meet takken aan de boven kant van de boom.
Het kunnen heel makkkelijk gewoon draadjes zijn die uitsteken( bijvoorbeeld  gewoon lusssen die open geknipt zijn...dus niet samen draaien met een ander draadje!
Want op elk draadje vallen wel enkele stukjes filtervezel die samen met de fijne grasvezeltjes dan toch voor een iets voller uiterlijk geven aan het totaalbeeld van de boom

Met fijngeknipte blauwe filtervezels( PeterC:Met die bruine gaat het nog iets makkelijker/mooier resultaat.

bespoten met wat verf uit een spuitbus en wat fijne grasvez. toegevoegd...:

Ik zelf probeer af en toe,  nadat ik het geraamte van de dennenboom met die fijngeknipte filtervezels heb voorzien, nog eens extra met lange grasvezels van Noch( donkergroene) er over te "strooien"( met keukenzeefje)...en dan weeer de fijne grasvezeltjes...
Dit doe ik door alleen door de vezeltjes van boven op het geraamte te laten dwarrelen!
tot slot natuurlijk de "blaadjes/naalden...
Hier zijn zo'n boompjes ...in HO schaal( links met "coarse turf"=grovere vlokjes en rechts met "fine turf"= fijne

of een larix/lork:


Jos

PeterC

Jos, bedankt voor de reactie.  Ik blijf verder proberen.  Wordt vervolgd...
Groetjes, Peter


PeterC

Volgende aflevering: met de stammetjes uit de vorige fotoreeks wat verder ge?xperimenteerd en dit is het resultaat:



De stam, geschilderd en ge-drybrushed, voorzien van lange (bruine!) vezels en fijne grasvezels.  Ik weet het, de stam bovenaan is nog te dik, maar deze stam stamt (werkwoorden met boomonderdelen zijn moeilijk te vinden) nog uit een vorige batch.



Diezelfde boom voorzien van loof van Woodland 'Fine Turf'.  Hier nog echter niet 'opgekuisd'.  Er hangen nog lange bruine- en grasvezels aan de stam.  Die zijn later verwijderd met white-spirit (stinkt minder dan terpentijn en werkt even goed).



Mijn 'experimenteel bos-begin' met HO tractor en 2 preiserianen als referentie.

Commentaar?  Graag!  Ik sta er volledig voor open!


Groetjes, Peter


grove den

TADAAAAA ja zo worden ze gemaakt!!
En nu de spreekwoordelijke "handigheid" verkrijgen in dit proces![:D]
Misschien ( al weer, 'k weet ik ben een "blaadjesteller"[:I] ) een tip:
als je de bruine filtervezeltjes aangebracht heb :  
1)of deze, zeker aan het uiteinde van de takken , iets in korten of
2) de volgende keer nog kleinere/kortere  geknipte bruine vezels erop lijmen ipv de lengte  die je hier laat zien...
Maar ze zien er heel goed uit. Zeker met z'n drie?n!

dit smaakt naar meer( en dan bedoel  ik ook de fotoos!! [:D])


Jos

ps: misschien de stam aan de basis ietsje grijzer maken????

PeterC

Jos, ik heb de smaak zodanig te pakken dat ik hoopte dat de ganse week ging zijn als vandaag (eindelijk eens een dagje vrijaf, maar kort van duur, morgen terug gaan werken).
Ik ga je raad opvolgen en deze avond (toch niets op TV) begin ik een volgende batch stammen.
Wordt natuurlijk vervolgd...
Groetjes, Peter