Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vallejo verf

Gestart door modeltreinbart, 08 oktober 2008, 21:23:31 PM

modeltreinbart

Wie van jullie gebruiken de verfjes van Vallejo op waterbasis? En zoja welke nummers of kleuren liefst de nrs? Ik wil mij de zoveel mogelijk gebruikte kleuren nemen die jullie ook gebruiken
zelf heb ik er al 23 verschillende en op mijn zolder liggen er ook nog enkele.
met vriendelijke groeten Bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modelbaanHO

Hoi Bart,

Ik vind dit een rare vraag: je koopt toch alleen maar de verf die je nodig hebt ? Ik kan me voorstellen dat je vraag verband houd met iets dat je wil maken / schilderen en dat je dan wil weten met welke kleur je dat het best doet.

Tenzij je kleurtjes wil verzamelen [:D]


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Hmmmm, binnen enkele nummers van MSM zal je ondtdekken dat we ook deze verfjes gebruiken...zekers kwa prijs/kwaliteit zekers intressant, is wel effe zoeken waar je het in uw regio kunt vinden[;)][;)]

T03

citaat:
Geplaatst door loebaske

Hmmmm, binnen enkele nummers van MSM zal je ondtdekken dat we ook deze verfjes gebruiken...zekers kwa prijs/kwaliteit zekers intressant, is wel effe zoeken waar je het in uw regio kunt vinden[;)][;)]



Ja inderdaad deze vraag stel ik me ook ruime tijd, waar vind ik deze verfjes in de streek van Brussel...Vlaams Brabant ?
Weet iemand een adres ?

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

ricky56

Als jij kan niet Vallejo verf rond Brussel vinden, kijk eens op http://www.minitair.be/index.php?cPath=3

Mvg,

Ricky.

janjozef

In antwerpen bij verschooten en Ballien, mogelijk nog bij anderen, de verf heeft een iets betere dekking voor schilderen dan Tamiya, air-brushen heb ik er nog niet met gedaan, de ene zegt niet mogelijk en voor enkele dagen heb ik op een hollandse site gelezen dat het wel kan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

T03

Dank u Ricky & Jan

Marc.
"I have a train riding in my brain"

adrievans

citaat:
Geplaatst door janjozef

In antwerpen bij verschooten en Ballien, mogelijk nog bij anderen, de verf heeft een iets betere dekking voor schilderen dan Tamiya, air-brushen heb ik er nog niet met gedaan, de ene zegt niet mogelijk en voor enkele dagen heb ik op een hollandse site gelezen dat het wel kan

Jan


Airbrushen is inderdaad mogelijk,ik als leek heb er het beton van mijn watertoren (ander draadje) mee gedaan en het ging zeer goed.
Ik heb wel het type air model van vallejo,dit is kant en klare verf speciaal voor air brush.

janjozef

die speciale verf om te airbrushen kost evenveel als de gewone, en aangezien je ze niet moet verdunnen komt ze redelijk kostelijk uit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

adrievans

citaat:
Geplaatst door janjozef

die speciale verf om te airbrushen kost evenveel als de gewone, en aangezien je ze niet moet verdunnen komt ze redelijk kostelijk uit

Jan


Had ik ook berekend,maar zoals gezegd ik ben een airbrush leek dus leek het me makkelijker kant&klaar verf te kopen,in plaats van "pure"verf die ik zelf moet mengen.

ERVIN

Klopt Jan ,maar als je je werkje hebt gespoten hoef je enkel je pistool maar onder de kraan met water te houden en goed afspoelen, met de andere merken ( Tamiya-Humbroll enz..) moet je ze steeds poetsen met white spirit o.i.d., en dat ruikt niet zo lekker h?.

Met vallejo spuiten gaat heel goed, ik heb er mijn volledige koepel mee gedaan, en al mijn rollend materiaal.[;)]

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Klopt Jan ,maar als je je werkje hebt gespoten hoef je enkel je pistool maar onder de kraan met water te houden en goed afspoelen, met de andere merken ( Tamiya-Humbroll enz..) moet je ze steeds poetsen met white spirit o.i.d., en dat ruikt niet zo lekker h?.

Met vallejo spuiten gaat heel goed, ik heb er mijn volledige koepel mee gedaan, en al mijn rollend materiaal.[;)]



1.de Tamiya verf is op acrylbasis en dus oplosbaar in water.

2.denk vooral niet dat je er vanaf bent om je verfspuit "effe" onder de kraan te houden,na een paar spuitbeurten zit dat ding gegarandeerd vast.

3.er bestaan speciale produkten om een verfspuit te reinigen na het spuiten met acrylverf en zelfs dan moet je je verfspuit demonteren.

4.Vallejoverf is te koop in elke goede modelbouwwinkel.

Gerrit

modeltreinbart

Ik wil inderdaad zoveel mogelijk kleurtjes. Je weet nooit voor wat het goed kan zijn. In het standaard kleurenpallet heeft vallejo al 170 kleuren zonder de metalic colors (10 tal) transparent colors (8 tal) glazes (5 tal) fluo (ook 5)en dan hebben ze nog mediums en auxiliaries (14). Dat zijn er een heel pak als je het mij vraagt om allemaal te verzamelen. Dan zijn de wargames colors er nog niet bij want die vari?ren ook een beetje tegen over de origenele.


Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ERVIN

All?? vooruit dan, ik demonteer mijn verfspuit en hou ze dan onder de kraan, dus alle delen die je kan demonteren demonteer je, en maak je schoon met water.

Dat ding heeft hier al vele uren goed werk geleverd, en nog steeds gaat hij prima, dus die speciale produkten, wat ze ook mogen zijn, hoef ik niet te gebruiken.

doomslu

Ik heb de basiskleuren en enkele bruintinten en daarmee meng ik alle kleuren zelf. Dus, volgens mij hoef je niet echt het ganse kleurenpallet in huis te halen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *