project: zonnebloemen en een ma

Gestart door conducteur, 04 oktober 2008, 17:57:00 PM

conducteur

ik heb vandaag zonnebloemen en ma?s gekocht van busch.
Ik heb dit topic opgestart omdat ik nog een dummie ben op het vlak van scenery.
ik zou graag jullie mening horen met veel tips!
het gaat om de setjes url="http://www.busch-model.com/katalog/d/artikel/1202-h0.htm"1202/url(klik) en url="http://www.busch-model.com/katalog/d/artikel/6003-h0.htm"6003/url(klik)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dirkkerckhofs

Er staat over het ma?sveld hier al ergens een draadje. Probeer de zoekfunctie eens. En ik denk zelfs dat er al een artikel in ??n van de vorige MSM stond.

Dirk

modeltreinbart

Het is eigenlijk totaal niet moeilijk te maken het maisveld gewoon volgen wat er op het doosje staat achteraan. Dan de voet (10 cm lang groene rechthoek ) schilderen in een donker bruin en dan monteren met behulp van lijm op de plaat waar je wil die eventueel ook al een schilderen in het zelfde bruin. Wel rekening houden tussen de latjes telkens een spatie van 2 ? 3 mm laten . Dit om nog met zand eventueel gemengd met gras (green turf) tussen te bestrooien. Dan fixeren met water met een beetje zeef door middel van een fijne planten spuit of een leeg flesje parfum waar je de kop van af kan draaien . Dan de verdunde houtlijm (houtlijm gemend met water tot een vloeibare massa) door middel van een spuitje (te verkrijgen bij de apotheek) aan brengen op de bochtigde gedeelten . En laten drogen . Eindresultaat is een maisveld in echte grond . 1 nadeel met 1 doosje heb je maar 10 op 10 cm of een klein beetje meer door bovenstaande techniek want er zitten maar 20 takken in.
modelspoorse groenten bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Er staat over het ma?sveld hier al ergens een draadje. Probeer de zoekfunctie eens. En ik denk zelfs dat er al een artikel in ??n van de vorige MSM stond.

Dirk

MSM 54, pagina 35.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

met welke verf moet dat dan?
plakkaatverf blijft niet plakken.[:(!]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Ik heb Humbrol geel nummer 154 gebruikt met heel goed resultaat.
Dit geel geeft de kleur van maiskolven zeer good weer.
Voor de zonnebloemen bestaat er een truuk om het zeer eenvoudig te laten verlopen.
Als je wil zal ik het Miba artikel eens opsnorren en per PM aan je doorsturen.
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

citaat:
Geplaatst door conducteur

met welke verf moet dat dan?
plakkaatverf blijft niet plakken.[:(!]



Een tip om plakkaatverf te doen p(l)akken op plastic, Rian :
voeg er wat (Sunlight)zeep bij ! (Raspen tot poeder !)
Daarna vernissen om te fixeren.
Sukses verzekerd !
Ik gebruik dat voor al mijn verweringen !
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jacques timmermans

rixke rail,

Een huis tuin en keuken vloeibaar afwasmiddel heeft hetzelfde resultaat, maar je hoeft de  zeep niet op voorhand te raspen; Ook het homogeen mengen van de kleine zeepdelen in de verf vervalt. Beter is het een paar druppeltjes Agepon, een bevochtigingsmiddel uit de fotografie, te gebruiken, omdat hieraan geen oli?n en geurstoffen aan toegevoegd zijn.

Jacques Timmermans

conducteur

gewoon wat ecover afwasmddel bij de verf doen?
en peter,mijn mailbox staat al open!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter