Scenery-vraagje

Gestart door ERVIN, 25 september 2008, 18:38:07 PM

ERVIN

Ik ben dus bezig met het aanbrengen van ballast, nu ben ik op een punt gekomen waar ik niet echt raad mee weet, het gaat om de open ruimte , daar waar de tunnel begint en richting kopstation, hoe kan ik dat het beste oplossen?
Bomen of overvloedige struiken horen hier volgens mij niet thuis, hoe ziet zo'n stuk, bij een groot station, er eigenlijk in het echt uit??

Hoe zouden jullie dit oplossen??


IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen1406.jpg/IMG

Peter

Hoi Erwin,

Ik zou het vullen met welig tierend onkruid,wat lage struiken stapeltjes bielzen en wat andere rommel.
Een goede raad, ga eens door de folder van Mininatur. De moeite waard.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Idd minatur of silflor (is namelijk gewoon het zelfde [:)]).

wel eerst een laag roofmate leggen dan en vol persen met rommel.

succes,

Kees-jan

loebaske

Erwin, ga effe met het WE eens op stap naar de echte spoorweg en je zal merken dat je daar veel ervaring gaat opdoen, en zoals hier al aangehaald door Kees en Peter, de natuur doet toch zijn goesting[8D][8D] en zoals in het echt, veel rommel...oude afsluitingen, bielsen en veel onkruid, hier en daar waar de oppervlakte tussen wijde verspreide sporen kun je kleine struiken inplaten....

dingske

Ho Ervin ziet er weer geweldig uit. Misschien een raar idee, maar kan je aan het linkse spoor geen wissel steken en er een dood lopend stukje spoor aan maken. Zo lijkt het of want het stuk oude lijn opgebroken is om de tunnel aan te leggen.

De andere ruimte kan je dan opvullen met rommel zoals ze hier boven al gezegd hebben.

Groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Gerolf

... en die rommel kan een spoorwegkeet of een ander halfafgebroken seinhuis zijn.
Your fantasy is the limit [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

... en die rommel kan een spoorwegkeet of een ander halfafgebroken seinhuis zijn.
Your fantasy is the limit [;)]



Daar dacht ik ook onmiddellijk aan. Langs onze spoorwegen staat het vol met gebouwen en ander materiaal dat in onbruik is geraakt. Zeker in de buurt van grote stations (waar dat van jou zeker onder valt) De vooruitgang niewaar [:D]
Misschien kan je het de indruk geven dat er vroeger geen tunnel was. Een tweetal overgroeide sporen die starten en eindigen in het niets. Een wagon die de tand des tijds niet heeft doorstaan...
Een laag gebouw (vroegere eet- of slaapplaats voor de machinsiten) en een, zoals Gerolf al aangaf, verloederd seinhuis.
Always be modelling!

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Michiel

Wat dacht je van een treinspottersplatform, Het is een ideale plek om treinen te spotten. Tussen het groen, de lage bosjes en het achtergebleven bouwafval heeft de locale spoorautheriteit er een gloetnieuw platform geplaatst voor de treinliefhebbers (die er ook massaal zijn; begin ze maar uit te beelden: Luc, Eric, Gerolf,...[:D]). Het platform zou kunnen bestaan uit een omgebouwd rijtuig, verankerd op de oude, overgoeide sporen van het emplacement. Vergeet dan ook niet en toegangstunneltje, of -bruggetje, om er te geraken.

't Is maar een idee...

Voor de rest, volg ik, net als zovelen, met fascinatie je draaaaaaad. Je bent met een dijk van een project bezig!!! [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Fretbol

In werkelijkheid worden dergelijke ruimtes vaak gewoon opgevuld met ballast of dergelijke stenen. Op een modelbaan is dat een groot vlak waar iets kan gebouwd worden maar in werkelijkheid zijn dergelijke vlaktes vaak gewoon verloren ruimte.

Je kan er inderdaad onkruid, struiken, afval, enz... zetten, of een seinhuis, maar een leeg stuk met enkel grind of ballast kan ook.

Let eens op de grote lege stukken tussen de verschillende stukken bundel op Antwerpen Noord:



Wat ook kan is een barak en/of materiaalopslag voor de spoorwegarbeiders.

Fretbol [;)]

chrisdriessen

Dit spottersplek van Saraan vind ik een geweldig idee, met een openbaar toilet en het komt allemaal goed

Klaas Zondervan

Chris, je weet het ideaal aardig onder woorden te brengen. Maar ken je ook een voorbeeld uit de echte wereld?[:)]

chrisdriessen

Haha nog nooit gezien maar je weet maar nooit. t zal wel mooi zijn hoor een spottersplatform

Michiel

Klaas, het is waarschijnlijk natuurgetrouwer om een grind- of betonvlakte te plaatsen tussen de sporen, maar echt boeiend vind ik het niet. En, "treinspottersplatformen" bestaan, ontdek ik net! 't Is wel over de plas...[;)]

http://www.folkston.com/trains/trains.htm
http://railga.com/oddend/manchpl.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Ik ben al even bezig geweest, man wat is dat moeilijk zeg!![xx(]

Ik ga eerst nog maar eens naar het "echte" voorbeeld kijken denk ik.

Ook heb ik begrepen dat je best direct goed scenery-materiaal in huis haalt, en vooral, h??l veel variatie, met mijn 3 dozen foliage clumps van Woodland ga ik niet ver geraken denk ik.[:(]