Rangeerdiesel(tje) 9901

Gestart door Peter, 21 september 2008, 15:50:53 PM

Peter

In het boek Diesel van Max Delie staan twee zwart-wit foto's van het uniek rangeerdieseltje de 9901. Helaas, bij de foto die langs de voorzijde genomen is, is de motorvoorbouw afgedekt met een zeil (een bache in het Nederlands) zodat geen details zichtbaar zijn, niet van de voorbouw zelf, maar ook niet van het Z motief op de zijkanten.
Heeft iemand soms nog foto's van dit lokje, en bestaat dit nog ergens of is het al verschroot?
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

In het boek Diesel van Max Delie staan twee zwart-wit foto's van het uniek rangeerdieseltje de 9901. Helaas, bij de foto die langs de voorzijde genomen is, is de motorvoorbouw afgedekt met een zeil (een bache in het Nederlands) zodat geen details zichtbaar zijn, niet van de voorbouw zelf, maar ook niet van het Z motief op de zijkanten.
Heeft iemand soms nog foto's van dit lokje, en bestaat dit nog ergens of is het al verschroot?



In het boek staat dat het al is gesloopt dacht ik.
Bij SDP (Dendermonde-Puurs) staat er wel een klein dieseltje met als nummmer 9902
Spoorse groeten
Dimitri

Peter

Werd verkocht, niet gesloopt, door de NMBS aan Metaalhandel A.Stevens aan het vergote dok in Brussel in 1973.
Daar werden door Willy Henderikx de beide foto's gemaakt op 6-11-1980

Heb onderstaande foto gevonden op het net (SDP??) maar ben er niet helemaal zeker dat het een identiek lokje is.

Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Het is anders wel een schatje h?.[:X]

Vergeef het mij , maar ik heb , jammer genoeg, dit locje nooit in het "echt" zien rijden.[:(]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

In het boek Diesel van Max Delie staan twee zwart-wit foto's van het uniek rangeerdieseltje de 9901. Helaas, bij de foto die langs de voorzijde genomen is, is de motorvoorbouw afgedekt met een zeil (een bache in het Nederlands) zodat geen details zichtbaar zijn, niet van de voorbouw zelf, maar ook niet van het Z motief op de zijkanten.
Heeft iemand soms nog foto's van dit lokje, en bestaat dit nog ergens of is het al verschroot?



eens in mijn handtekening kijken, zoeken met 9901 en ... the full history of 9901, met kleuren foto's [;)]