Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

TEE Ram : Roco versus LSM & Trix

Gestart door ronny-vdv, 20 september 2008, 19:16:56 PM

Brunel

citaat:
Geplaatst door Peter

Eric schreef:

citaat:
Het zal aan mij liggen, maar ik zie ?cht niet waarom hij te breed zou zijn !
Kan U zich nader verklaren, a.u.b. ?


Eric,
heb net het betreffende artikel in MSM67 er bij genomen, en daar staat, net als in de Miba enz dezelfde informatie in.
Namelijk het LSM model is 35,25 mm breed, terwijl dit slechts 32,64 mm zou mogen zijn. Waarom LSM dit heeft gedaan is een raadsel, want tensloote was en is de juiste informatie beschikbaar. Misschien was hun aandrijving niet smal genoeg of...wie weet.



Voor zover we weten is het de oplossing van LSM om het model door wat krappere bogen te krijgen. Roco en Trix hebben daartoe de draaistellen half uitgevoerd, zodat ze onder de bak langs kunnen draaien.

Wat mij betreft wint het Roco model. Een model dat te breed is valt in de vergelijking voor mij gelijk af en het Trix model moet je eigenlijk niet in bogen zien rijden.
Gezien de huidige aanbieding in Nederland (niet in Belgi?) is de prijs-prestatiemodel van de Trix momenteel onge?venaard. Maar goed, dat is ook alleen maar omdat ze anders het model niet waren kwijtgeraakt.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door rixke rail


het model op zijn rug met de lat erop liegt dus niet, h? !

Eric, dit is niet de goede manier van meten. Om te beginnen ligt het nulpunt van je lat niet bij de buitenrand. Maar bovendien buiken de zijwanden een stukje uit. De juiste methode is wat Gerolf noemt, tussen de schuifmaat.
Ik heb de LSM een keer gezien, en hij is echt te breed, daar is geen twijfel over.

raf

kuche kuche wat een stof amai

ok waar het omgaat is wie heeft er een afbeelding van het interieur van een tee ram
ik ben eentje aan het maken voor het marklin model en zou dus graag de indeling weten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Raf, er is een boek geschreven over de Nederlands-Zwitserse TEE. Uitgever Uquilair, schrijver Martin van Oostrom.
ISBN: 90-71513-28-9
Het boek is uitverkocht, maar is tweedehands nog wel te vinden.

Er staat een tekening in met zijaanzichten en vloerplan van de rijtuigen. Die kan ik wel voor je scannen en via PM toesturen.
Hier publiceren zal in verband met auteursrechten niet kunnen.

raf

klaas dat zou ik zeer op prijs stellen
Reeds bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Raf, ik wilde de scans naar je sturen, maar ik zie niet hoe ik een afbeelding in een PM krijg.

Iemand die kan helpen?

ACFI

de scans op wetransfer zetten en de link naar de file via PM uitwisselen?

ACFI

Klaas Zondervan

Het is al gelukt. Raf heeft mij zijn e-mail adres gestuurd.