Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

TEE Ram : Roco versus LSM & Trix

Gestart door ronny-vdv, 20 september 2008, 19:16:56 PM

ronny-vdv

Nu Trix ook de Ram uitgebracht heeft, vind ik dat MSM eens een mooie vergelijking kan en mag maken.

Testaankoop doet toch zoiets ! Waarom zou MSM zoiets niet doen ?

Ik hoop dat hiermee rekening gehouden wordt.

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

Kees-Jan

Ik stel mijn Trix wel gratis ter beschikking hoor [:o)]





Kees-jan

cyberbeast

We weten toch allemaal dat LS de beste producten maakt [:p]

Maar idd en goed idee.
 

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Hannelore

De producten zijn wel heel mooi afgewerkt, maar wanneer komen ze er? Dat is altijd een heel moeilijke bevalling. En hopen dat er niks aan mankeert
 

Peter

Cyberbeast schreef:

citaat:
We weten toch allemaal dat LS de beste producten maakt




Het LS model is veel te breed, en daardoor is de vorm van de snuit helemaal verkeerd en mist de typische look van de Ram

Het Roco model is heel mooi, juist spijtig van die lage snelheid. Het moet geen vliegtuig zijn, maar sneller dan een rangeerlok zou toch mogen. Ze weten dit bij Roco zelf ook wel, anders hadden ze die set met tandwielen niet uitgebracht.

Het Trix model is, alhoewel niet de goedkoopste, toch mijn eerste keus (mocht ik er een kopen) Het detail, en het interieur is net iets fijner dan bij het Roco model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Peter en anderen:

De trix is momenteel juist wel de goedkoopste (in Nederland tenminste).

Ik kocht mijn TEE voor 179 euro (das dan wel zonder geluid en decoder) nieuw in de winkel!

Kees-jan

ysbeer

Ik vind zelf de roco het beste,de overgangen tussen de trix wagens zijn in ieder geval niet fraai (zacht gezegd).
Rij eigenschappen redelijk,maar net anders dan roco,veel te snel.
Afwerking van de neus steviger dan die van ROCO maar dat zie je dan ook (veel te dikke handvatten e.d)
Maar goed dat is mijn mening,dus dat zegt nog niks.
wim

Kees-Jan

Ja Wim met die overgangen heb je een punt. Das idd niet echt fraai.

Over verdere uiterlijke aspecten laat ik ieder zijn eigen mening hebben.

Aan de snelheid is toch met een decoder wel iets te doen?

Kees-jan

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Aan de snelheid is toch met een decoder wel iets te doen?
Even aannemend dat je het over de Roco hebt, met decoder is de snelheid correct. Maar analoog schijnt hij veel te langzaam te rijden.

Chris


rixke rail

citaat:
Geplaatst door Peter
Het LS model is veel te breed, en daardoor is de vorm van de snuit helemaal verkeerd en mist de typische look van de Ram


Ik zie echt niet wat U bedoelt, Peter !
Ik heb er even het MSM-latje ondergelegd en hij is exact 2,840 m, zoals de echte !
Hieronder een vergelijkende studie, links de echte, rechts de LSM.


Het zal aan mij liggen, maar ik zie ?cht niet waarom hij te breed zou zijn !
Kan U zich nader verklaren, a.u.b. ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Eric schreef:

citaat:
Het zal aan mij liggen, maar ik zie ?cht niet waarom hij te breed zou zijn !
Kan U zich nader verklaren, a.u.b. ?


Eric,
heb net het betreffende artikel in MSM67 er bij genomen, en daar staat, net als in de Miba enz dezelfde informatie in.
Namelijk het LSM model is 35,25 mm breed, terwijl dit slechts 32,64 mm zou mogen zijn. Waarom LSM dit heeft gedaan is een raadsel, want tensloote was en is de juiste informatie beschikbaar. Misschien was hun aandrijving niet smal genoeg of...wie weet.

Ik ben zeker niet anti LSM, want hun reeks 13 en 18 zijn prachtige modellen.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Of wel heb ik dan een uniek model, ofwel hebben de redacteuren van MSM met spek geschoten ! [;)][}:)]

het model op zijn rug met de lat erop liegt dus niet, h? !

Het is dus dit model !



Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Behalve dat je lat een tikje scheef ligt [;)]
Ik werd nieuwsgierig: even de mijne (=LSM Ram) tussen de schuifmaat gestoken: w?l 35mm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw