Auteur Topic: TEE Ram : Roco versus LSM & Trix  (gelezen 6703 keer)

Offline Brunel

• Forumlid
  • Voornaam: onbekend
TEE Ram : Roco versus LSM & Trix
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2008, 12:02:52 pm »
citaat:
Geplaatst door Peter

Eric schreef:

citaat:
Het zal aan mij liggen, maar ik zie ?cht niet waarom hij te breed zou zijn !
Kan U zich nader verklaren, a.u.b. ?

Eric,
heb net het betreffende artikel in MSM67 er bij genomen, en daar staat, net als in de Miba enz dezelfde informatie in.
Namelijk het LSM model is 35,25 mm breed, terwijl dit slechts 32,64 mm zou mogen zijn. Waarom LSM dit heeft gedaan is een raadsel, want tensloote was en is de juiste informatie beschikbaar. Misschien was hun aandrijving niet smal genoeg of...wie weet.

Voor zover we weten is het de oplossing van LSM om het model door wat krappere bogen te krijgen. Roco en Trix hebben daartoe de draaistellen half uitgevoerd, zodat ze onder de bak langs kunnen draaien.

Wat mij betreft wint het Roco model. Een model dat te breed is valt in de vergelijking voor mij gelijk af en het Trix model moet je eigenlijk niet in bogen zien rijden.
Gezien de huidige aanbieding in Nederland (niet in Belgi?) is de prijs-prestatiemodel van de Trix momenteel onge?venaard. Maar goed, dat is ook alleen maar omdat ze anders het model niet waren kwijtgeraakt.

Offline Klaas Zondervan

• Forumlid
    • http://people.zeelandnet.nl/zondervan
  • Voornaam: Klaas
TEE Ram : Roco versus LSM & Trix
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2008, 12:17:34 pm »
citaat:
Geplaatst door rixke rail

het model op zijn rug met de lat erop liegt dus niet, h? !

Eric, dit is niet de goede manier van meten. Om te beginnen ligt het nulpunt van je lat niet bij de buitenrand. Maar bovendien buiken de zijwanden een stukje uit. De juiste methode is wat Gerolf noemt, tussen de schuifmaat.
Ik heb de LSM een keer gezien, en hij is echt te breed, daar is geen twijfel over.