Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Train-Safe

Gestart door svvander, 12 april 2005, 19:25:14 PM

svvander

Hallo,

Ik weet niet goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, maar "modelspoor praktijk" leek me de juiste plek wel.

De firma train-safe, maakt al verschillende jaren interessante oplossingen voor het bewaren en verplaatsen van modelbouwtreinen. (zie; www.train-safe.de )
Kent iemand de prijzen van deze producten of beter nog, waar ze kunnen besteld worden? Want op de site staan de prijzen niet vermeld.



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Ik heb even 'gedaan alsof' ik een travel-case van 1m20 voor 2rail HO kocht, en de site berekende 64 Euro hiervoor. Het is een interessant systeem, maar voor die prijs is zelfbouw toch wel te overwegen ...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Wij gebruiken ladenkastje in hout die met hardere mouse wordt ingekleed zodanig dat voor vervoer al het materiaal veilig opgeborgen zit kostprijs tussen de 15 a 30? voor 2 tot 5 treinstellen. Treinstel = loc + 4a5 lange personenwagons of een even lange goederentrein. kastjes te verkrijgen in o.a. Brico en  Ikea. (ik wordt wel goed gesponserd he[:D])
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

Dit is idd niet zo veel... en zeker als ze dan nog kan gebruiken als vitrine [8D] Heb je gezien hoe zij het voorstellen?

Ik ga is kijken of ik iets gelijksaardigs in elkaar kan botsen. Wat JanJozef doet is idd ook een oplossing. Maar ik zou ze graag doorzichtig willen.[;)]

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

destel

Hallo
Moet men bij een schaduwstation bij het maken van stopplaatsen de beide rails isoleren of is het voldoende met ??n.
Kan iemand iets meer uitleg geven over
schaduwstations?
Groeten
Destel

ysbeer

citaat:
Geplaatst door destel

Hallo
Moet men bij een schaduwstation bij het maken van stopplaatsen de beide rails isoleren of is het voldoende met ??n.
Kan iemand iets meer uitleg geven over
schaduwstations?
Groeten
Destel



In pricicpe is een rails onderbreken voldoende.
Het hangt er echter van af met welk systeem je wil gaan werken.
ER zijn n.l een aantal systemen in de handel die een automatisch schaduw station sturen.
Kies dus eerst het systeem en bouw dan op, zoals de gebruiksaanwijzing dat zegt.
gewoon stoppen d.m.v een schakelaar of drukknop kan dus wel met onderbreken van een rail.
Vaak is het simpeler om gewoon twee rails te onderbreken,en een van de twee met een draadje weer door te verbinden.
kun je later nog alle kanten op.
wim ysbeer