Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Juliette

Gestart door erik de noorman, 17 september 2008, 21:55:23 PM

doomslu

#15
Het is niet te geloven. Erik de noorman is een schuilnaam voor een gans team. Dat kan niet anders. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#16
Noormannen kwamen altijd met velen[:D][:D][:D]
Het alternatief is waarschijnlijk lange dagen maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#17
[:0][:0][:0] Als ze vroeger wisten dat de noormannen in aantocht waren sloeg heel de bevolking op de vlucht[:D][:D][:D]
Nu weten we waarom[:D][:D][:D]

Gerrit

T03

#18
Heel mooi gedaan Eric[:p]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

modeltreinbart

#19
R.E.S.P.E.C.T.  .Dat krijg je van mij Noorman echt mooi gedaan .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

GTT_tommy_GTT

#20
om in een woord te noemen,

!!!!!!PRACHTIG!!!!!!

je kan er wat van!!



Mr-tsjoektsjoek

#21
Heel prachtig werk Noorman !

Je bent de eerste, ik heb er ook ooit aan begonnen, maar alles ligt voorlopig krom te trekken in een la.
Ja, ik heb begonnen in plasticard.  Zo had ik al het onderstel en de bogies gebouwd, maar de wielen kunnen niet meer draaien door het kromtrekken.

Ik heb een heel dossier aangelegd omtrent deze kraan.

Tot voor enkele jaren stond ze afgesteld in Leuven, (ik denk dat die bundel waar ze stond bundel Q heet), aldaar heb ik ze uitgebreid gefotografeerd en opgemeten.

Nu is ze verschroot denk ik, want ze staat niet meer in Leuven en de bundel is bijna volledig opgebroken.

guy holbrecht

#22
Vorig jaar stond Juliette nog steeds in de museumbewaarplaats. Niet meer buiten, maar wel binnen. En volgens mijn laatste info is dat no altijd zo.
Wat het werk van Erik betreft, daar neem ik mijn hoed voor af. Je moet het maar doen, met wat recuperatiemateriaal, enkele messing onderdelen en heel wat geduld en doorzettingsvermogen. Het is niet aan alle modelteinliefhebbers besteed. Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat. Hopelijk heb je het in Mechelen bij.

Groeten,
Guy

erik de noorman

#23
Amai, veel lovende woorden voor een project in progress maar in dank en met veel trots aangenomen.[:I]

Ondanks haar leeftijd zal Juliette in haar vol ornaat aanwezig zijn.
Volgens Juliette zelf zal ze een van de figuranten in het diorama r.mise-en-sc?ne (mini baantjes wedstrijd)zijn.
Om haar rol goed te kunnen vervullen heb ik (Erik) haar gerust gesteld
dat ze niet bepotelt zal worden tijdens mijn afwezigheid. [;)]


Tot voor enkele jaren stond ze afgesteld in Leuven, (ik denk dat die bundel waar ze stond bundel Q heet), aldaar heb ik ze uitgebreid gefotografeerd en opgemeten.

Begrijp ik dus niet. Ik vroeg in het draadje gezocht naar een plan of de maten ([:I])van julliete [?][?][?][?]

Erik

Gerolf

#24
citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Tot voor enkele jaren stond ze afgesteld in Leuven, (ik denk dat die bundel waar ze stond bundel Q heet), aldaar heb ik ze uitgebreid gefotografeerd en opgemeten.
Begrijp ik dus niet. Ik vroeg in het draadje gezocht naar een plan of de maten ([:I])van julliete [?][?][?][?]
Had ik ook gezien, en ik had je vraag ook gelezen...
Ik dacht nog: Erik gaat dit niet grappig vinden ... [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

#25
Deel 3: de takelarm

Eerst een mal getekend om te zien of de verhouding klopt.



Eerst de stukken gesneden door middel van een moedermal om het gedraaide stuk van de kraanarm waar de katrol in bevestigd gemaakt.



De T. ijzers die lengte balken moeten vormen.
Eerst 2 L profielen geplooid en voorzien van klinknagels. Daarna worden ze tegenelkaar gelijmd. Op de platte kant komt nog een strip met klinknagelimitatie.





De kop van de arm in elkaar gelijmd.





De draagarm zelf:




De katrollen:



Voorlopige montage van de kraanarm. Sorry voor de foto.


Erik

erik de noorman

#26
Deel 4: de bijwagen.

De bodemplaat :



De bodemplaat geasambleerd met draagconstructie voor de kraanarm.



Met een likje verf



De kopkanten en zijkanten:





Was ik nog vergeten de kraan is voorzien van de nodige werkingshendels:



Erik


Gerolf

#27
Nachtwerk, Erik? [:D]
In elk geval weer een SCHITTEREND vervolg aan je project [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

#28
Slapen moet je doen als je tijd hebt.[;)]

Neen grapje ik ben altijd nog zo laat bezig, heb juist mijn bestellingen voor de vroegmarkt door gegeven. Nu nog wat betalingen [}:)]en ik ben klaar.

Erik

Mr-tsjoektsjoek

#29
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Amai, veel lovende woorden voor een project in progress maar in dank en met veel trots aangenomen.[:I]

Ondanks haar leeftijd zal Juliette in haar vol ornaat aanwezig zijn.
Volgens Juliette zelf zal ze een van de figuranten in het diorama r.mise-en-sc?ne (mini baantjes wedstrijd)zijn.
Om haar rol goed te kunnen vervullen heb ik (Erik) haar gerust gesteld
dat ze niet bepotelt zal worden tijdens mijn afwezigheid. [;)]



Tot voor enkele jaren stond ze afgesteld in Leuven, (ik denk dat die bundel waar ze stond bundel Q heet), aldaar heb ik ze uitgebreid gefotografeerd en opgemeten.

Begrijp ik dus niet. Ik vroeg in het draadje gezocht naar een plan of de maten ([:I])van julliete [?][?][?][?]

Erik



Dag Eric, ik begrijp dat je wat 'pissig' bent over het feit dat ik je mijn informatie niet heb doorgespeeld, waarvoor mijn excuses, maar ik heb dit draadje pas ontdekt op 5 oktober, dus drie weken na het openen ervan.

Overigens, aan het resultaat te zien heb je het er prachtig vanaf gebracht, met de exacte afmetingen was het resultaat niet anders geweest, en ik bedoel dit als compliment !