Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 74

Gestart door ronny-vdv, 16 september 2008, 23:03:04 PM

Stefan Appelmans

Ik heb klaardere fotos getrokken, deze keer met de Paul Belon's wit/roode Led.
Het wit met 1Kohm, te fel.

 

Het wit met 5.6Kohm, zo gaat het beter.



Het rood met 1Kohm, Het is juist.



De min-stroom voor het rood komt van de witte draad (onderste), gaat door de Led, (en verbruikt ook door de onderste resistance, maar dat kan geen kwaad) door de 1K (bovenste) en dan terug naar de plus draad (blauw).
De gele draad is "off", gelijk dus met alle decoders op de normale manier.
Dus moet de 5.6k (voor het wit) aan de korte kant van de Led gesoldeert worden, en die gaat aan met de gele draad.(Bij mij[:D]; in het echt, met een decoder, zien welke kleurdraad vooruit en achteruit geeft!)

Edit: Laatste nieuws: Met 10K voor het wit is het voldoende!

Met de andere fotos had ik me vergist, 2x600 ohm is voor twee Leds in SERIE.[:I]
Maar ik ben hier off-topic...Ergens anders plaatsen?

Ik ga dat ook aan Paul Belon sturen, want hij zei mij dat het voor het wit ook 1Kohm moest zijn. En de moteur...[:)]
stefan.

Kees-Jan

Vandaag in de boekhandel gekocht........

Van de week eens op het gemakje lezen.

Kees-jan

Pol

Misschien een wat late reactie (Ik ben tegenwoordig druk bezet met m'n drie kids:

't Is weer een prachtnummer over heel de lijn.
Wel een vraagje: mogen we van Jos z'n bomenartikel nog een vervolg verwachten? Ik neem aan dat de procedure om een eik, berk, ... te maken toch wel wat anders verloopt dan die voor een grove den?

En ja, ik weet dat je dat allemaal kunt vinden hier en daar op het internet en dat Jos ook op andere fora een welkome gast is, maar ik zie het toch ook nog eens graag op papier ... Of is dat een onterechte vraag?[?]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

Ik ben bijna zeker dat er een vervolg komt. Ik meen zelfs dat dit werd aangekondigd in het artikel zelf.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

De berk komt er aan in nummer 75 !
En er staat inderdaad nog meer te wachten. Ieder type boom is telkens weer wat anders. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

grove den

wat de toekomst, met een waarschijnlijkheid die grenst  aan zekerheid,  misschien mogelijkerwijze zou kunnen brengen zijn  volgende objecten, denk ik:

en denk ik deze:

of misschien deze?

en deze weet ik zeker ,h??l zeker in oktober...[:D][:D]:

of niet Luc?[:p][;)]( mag toch wel een tipje van de sluier oplichten...? )

Jos

Klaas Zondervan

Zijn dat bomen uit het Zwarte Woud?[:D]

janjozef

Ik dacht dat verschillende van deze foto's reeds op het forum staan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Leuke "teaser", Jos [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Yep! Had ik nu nog geen abonnement dan zou ik het nu echt wel nemen! Eindelijk eens een tijdschrift dat "boom-vriendelijk" is! [:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

grove den

JanJozef:
citaat:
Ik dacht dat verschillende van deze foto's reeds op het forum staan

[:D] Ik dacht maar eentje??[:D][}:)][:p]

Jos[:o)]

ps: 'K zou zeggen: "tot in Mechelen! [;)]

doomslu

De Jos is blijkbaar niet enkel een bomen-meester, hij is ook erg sterk in marketing. [;)]

Mag ik een tip geven ? Probeer eens enkele bomen te maken voor je naar Mechelen komt. Ik ben zeker dat Jos daar op alle mogelijke (detail)vragen zal antwoorden. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Mag ik een tip geven ? Probeer eens enkele bomen te maken voor je naar Mechelen komt. Ik ben zeker dat Jos daar op alle mogelijke (detail)vragen zal antwoorden. [;)]
Doe ik [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door doomslu
Mag ik een tip geven ? Probeer eens enkele bomen te maken voor je naar Mechelen komt. Ik ben zeker dat Jos daar op alle mogelijke (detail)vragen zal antwoorden. [;)]
Doe ik [;)]

Jij wel, maar de rest ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

ben erachter gekomen dat ik betaling niet het doorgevoerd... maar er zat bij het laatste nummer geen "melding van hernieuwing"... dus zojuist betaling gedaan, ze gaan nr. 74 opsturen als betaling binnen is gekomen... dus nog effie afwachten, dan kan ik er ook weer invliegen...