Prima

Gestart door svvander, 12 april 2005, 12:21:10 PM

svvander

Kent er iemand dit model? De Prima, die o.a. gemaakt wordt door Alstom. Er zou een grote bestelling van dit type e-loc zijn voor China en het zou de gedoodverfde vervanger zijn van onze 13! Blijkbaar zijn de onderhandeling nu enkel nog aan de gang met Alstom.
(niet toevallig, dat hun vestigingen in Belgi? aan het uitbreiden zijn).



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Dag

Sven, het is NIET de vervanger van de 13 !
De Prima ZOU de reeks 14 kunnen worden, maar
1? men stelt zich de vraag of het wel nodig is om een 4systeemlok te hebben, want een 3-systeemversie zou ook goed zijn.
2? er tegenwoordig goede economische verantwoorde diesels op de markt zijn.

Roland

svvander

Oeps, sorry, mijn fout bedoelde de 14...
Volgens "Op de Baan" van het TSP, zou de Prima, de enigste nog overblijvende kandidaat zijn...


citaat:
Geplaatst door rgp

Dag

Sven, het is NIET de vervanger van de 13 !
De Prima ZOU de reeks 14 kunnen worden, maar
1? men stelt zich de vraag of het wel nodig is om een 4systeemlok te hebben, want een 3-systeemversie zou ook goed zijn.
2? er tegenwoordig goede economische verantwoorde diesels op de markt zijn.

Roland



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Blijkt dat alle onderhandelingen voor een vervanger van de 14 zouden afgesprongen zijn... reden; de NMBS zou voor een nieuwe "zware" lijndiesel gaan, die ook zou kunnen gebruikt worden voor rangeerwerk. De vraag is alleen de welke.
(Bron: "Railmagazine", Nederland).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

svvander,
indien de onderhandelingen zijn stopgezet, dan hadden we dit waarschijnlijk al geweten. Tijdens de onderhandelingen wordt niets gelost, omwille van het gevaar om procedurefouten te maken en schadeclaims te krijgen van de niet winnende partijen.
Omdat we nog niets weten denk ik dat er nog steeds onderhandelingen bezig zijn over de bouw van een reeks 14.
En waarom geen Bombardier. Die hebben hier ook een fabriekske staan. En waarom geen consortium of gesplitste bestelling met Alstom Siemens? Alle scenario's zijn bijgevolg nog mogelijk. Een consortium Alstom-Siemens lijkt me weinig waarschijnlijk omdat er geen consortium heeft ingedtekend of is overgebleven voor de onderhandelingen.
't Is wachten geblazen vrees ik.
Loco

matti


       Naar het schijnt zouden de onderhandelingen wel degelijk zijn afgesprongen. Ik meen dit zelfs op de radio gehoord te hebben . De NMBS zou werken aan een volledig nieuw bestek . Wat het word, ELoc (2-3- of 4 systeem)of Dloc, wie zal het zeggen ????

                        [8]