Verweren van huizen met goed materiaal

Gestart door chrisdriessen, 12 september 2008, 20:27:05 PM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

chrisdriessen

haha volgende keer heb ik mijn smoesje klaar hoor. Bijna elke modelbouwer heeft een grote rotzooi en het beinvloed de werksfeer[:D][:p]

PeterC

Chris,
E?n goede raad, zorg dat je werkplaats 'verboden gebied' is voor je moeder (bij mij voor mijn vrouw) en ruim zelf op als je denkt dat het te rommelig wordt (bij de ??n is dat wat vlugger dan bij de ander).
Ondertussen heb ik je een PM gestuurd met enkele affiches.
Groetjes, Peter


chrisdriessen

Hallo modelspoorders. Ik heb het Peter al gevraagd. hadden ze in tijdperk 2, 3 al verlichte affiches?

dirkkerckhofs

Ik heb al een paar dingen gehaald van: http://www.alte-reklame.de/german/home.html

citaat:
Geplaatst door chrisdriessen

tijdperk 2, 3 maar wel duits


PeterC

Dirk,
Prachtige reclameborden op die link.  Ik heb er direct al enkele afgehaald!
Groetjes, Peter


chrisdriessen

Ik ben vanmiddag begonnen aan mijn verlicht billboard in tijdperk 3 stijl foto's volgen

chrisdriessen



uiteraard mijn eerste zelfbouw affiche met verlichting. commentaar graag. De foto is nog zwartwit maar wordt kleur. ook moet ik het nog even recht afwerken is een beetje scheef zie ik. foto's liegen gelukkig niet[:D].

chrisdriessen

net mijn proef gehad in het donker ziet er erg goed uit. Zat er in deze tijd glas voor de reclame of niet?

Gerolf

Op zo'n grote affiches zat vroeger - en ook nu niet - glas. De kostprijs zou veel te hoog liggen voor "wat reclame".
Het idee om een lichtbak er boven te hangen is wel leuk [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

ik betwijfel dat er in 1965 al lichtbakken boven reclame hing, zelfs verlichte winkelreclame was nog eerder zeldzaam,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Roderik

citaat:
Geplaatst door janjozef

ik betwijfel dat er in 1965 al lichtbakken boven reclame hing, zelfs verlichte winkelreclame was nog eerder zeldzaam,

Jan



Die bestonden wel degelijk hoor. Op enkele foto's uit de jaren vijftig van de omgeving die ik momenteel uitwerk, hangt boven ??n van de caf?s een zeer grote lichtreclame in glas van de plaatselijke brouwerij die langs achter wordt verlicht. Ik kon hem spijtig genoeg niet functioneel uitwerken wegens te klein op schaal.
Always be modelling!

janjozef

citaat:
zelfs verlichte winkelreclame was nog eerder zeldzaam



Zoals ik dus zei h?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chrisdriessen



Het affiche is nu helemaal klaar met glas zoals is gezegd.
nog suggesties?

chrisdriessen

waanzinnige gasten
nog commentaar op mijn billboardje ben nu druk bezig met de verlichting. heeft iemand een idee waar ik GOEDKOOP schakelaartjes kan kopen. ik wil een schakelbordje in elkaar gaan knutselen met niet al te veel kosten natuurlijk[;)][:D]
maar eerst commentaar natuurlik[^]