Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Verweren van huizen met goed materiaal

Gestart door chrisdriessen, 12 september 2008, 20:27:05 PM

PeterC

citaat:
Geplaatst door Peter

Hou deze week de reklamefolder van de Lidl in de gaten. Hij staat vol met allemaal nuttige dingen (diverse verven enz;) of kijk hieronder op hun link. Verkoop vanaf 22.09

http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20080922.index


Ik ben deze morgen eens langs geweest en voor die prijzen kon ik het niet laten om verschillende reeksen penselen en een doos acrylverf en pastelkrijtjes mee te brengen.  De penselen zijn wel geen marters, maar voor plaaster en landschap zijn ze ruim voldoende.
Groetjes, Peter


Arbeco

Vorig jaar heb ik ook eens een gebouwtje verweerd (de meesten van jullie kennen het nog wel denk ik) [;)] :



Alle verwering is gedaan met de "krijtmethode" waar Ysbeer het ook al over had, en de watersporen heb ik later met een heel klein penseeltje aangebracht. Voorts nog een beetje mos op de daken en wat gras in de dakgoten en in sommige (uitgesleten) voegen, en hop, klaar!![:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Peter

Bij het grootbedrijf zou ik het een schande vinden een mooi stationsgebouw zo laten verloederen.
In model is het echter een mooi stukje werk, Len, dat je daar gedaan hebt.
Met vriendelijke groeten
Peter

chrisdriessen

met wat voor een kleur zou ik dan moeten verweren als ik krijt zou gebruiken ik dacht zo aan bruin een wit voor de daken daarna terpetine der over en klaar of niet?

loebaske

Prachtig Len, heb er geen woorden voor [:0][:0]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door chrisdriessen

met wat voor een kleur zou ik dan moeten verweren als ik krijt zou gebruiken ik dacht zo aan bruin een wit voor de daken daarna terpetine der over en klaar of niet?


Heb jij een groothandel in terpetine ??[:D]
Ik zou bij krijt zeker,maar ook bij acryl,die terpetine maar weggooien.
Acryl verf en eventueel matte vernis
wim


chrisdriessen

en geen commentaar voor de achterkant daar moet ik nog aan beginnen dus alleen de voor aub

PeterC

Chris,
Is het mogelijk om je foto's kleiner te maken van afmetingen zodat we niet continu moeten scrollen om het geheel te kunnen zien?
Ik zie dat je wit stoep- of bordkrijt gebruikt hebt (de verpakking achteraan op eerste foto), dit is veel te hard, het is beter om (gekleurde) pastelkrijtjes te gebruiken.  Deze zijn veel zachter om te bewerken (tot poeder schuren op een velletje fijn schuurpapier en dan met een borstel aanbrengen).  Pastelkrijtjes vind je in de kunstwinkel en periodiek in de warenhuizen.
Ik wil het geheel niet afbreken, maar ik denk dat je aan je huisje best nog wat verf kan aanbrengen; vooral het dak ziet er nu nog te plastiekerig uit.
Groetjes, Peter


chrisdriessen

citaat:
Geplaatst door PeterC

ik denk dat je aan je huisje best nog wat verf kan aanbrengen; vooral het dak ziet er nu nog te plastiekerig uit.


aan het dak heb ik ook nog niks aangedaan behalve dan dat krijt erover. ben van plan er een grijs/zwarte laag over te doen. dan vind ik het goed.

chrisdriessen

Ik weet niet hoe ik de afbeeldingen kleiner moet maken. wel in html maar die staat uit. Daarom link ik gewoon naar de url is dit ook goed.

Gerolf

Een afbeelding verkleinen kan je met zowat elk fotobewerkingsprogramma, zelfs met Paint.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Chris,
Je foto's zijn nu 3264*2176 pixels groot.  Als je ze van je camera haalt en op je PC zet, open ze dan eens met om het even welk fotobewerkingsprogramma.  Verklein ze tot 640*427 pixels of 800*533 pixels en zet ze dan rechtstreeks op het forum (zo zijn ze voor iedereen direct te zien, zonder te scrollen).
Groetjes, Peter


tonycabus

Wim Ijsbeer, ik ben nog eens gaan kijken naar je album op Photobucket.
Leuke ruimte, mooie baan, maar ik lust vooral je groene hoekjes puur en rauw[:p]!
Groene vingers of zo, man? Voortreffelijke begroei?ng bij jou, wat voor mest gebruik je[:)]?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Wim Ijsbeer, ik ben nog eens gaan kijken naar je album op Photobucket.
Leuke ruimte, mooie baan, maar ik lust vooral je groene hoekjes puur en rauw[:p]!
Groene vingers of zo, man? Voortreffelijke begroei?ng bij jou, wat voor mest gebruik je[:)]?


Tja dank je wel,ja mest, lijm achtige gips mest,en voor de rest gewoon proberen,en niet te snel over je zelf tevreden zijn.
Maar vraag niet hoe bepaalde dingen ontstaan zijn,soms heb ik iets wel 5 keer afgebroken tot dat ik dacht ,Tja dat is het.
Het is te leren,en dat blijkt ook wel uit de vele banen die ik in de bladen zie,mijn zoon heeft het in ieder geval aardig over geleerd.
kijk daar ook eens.
wim