Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verweren van huizen met goed materiaal

Gestart door chrisdriessen, 12 september 2008, 20:27:05 PM

chrisdriessen

Hallo modelspoorders, ik wil jullie graag vragen wat jullie gebruiken voor het verweren van huizen., Ik weet dat er een MSM artikel van is maar ik wil graag jullie mening horen over methodes die ik nog niet weet. In het bijzonder gebruik ik huis tuin en keuken materiaal maar een product uit een modelspoorwinkel dat niet te duur is gaat er ook mee. Als jullie een goede methode hebben kunnen jullie er misschien dan ook een foto bijzetten.

MVG Chris Driessen

ysbeer

Dat hoeft allemaal niet zo duur,heel gewone acryl verf is prima,waterverf soms ook,krijt werkt heel goed.
Maar dan wel schildres krijt,geen stoep krijt.
Verder is alles wat te smeren valt,en blijft zitten bruikbaar.
Kijk voor wat foto eens in mijn foto bucket(zie hier onder)
Of op de baan van mijn zoon.
Alles daar is gedaan met huis en tuin verf(acryl)
In duitse bouwmarkten is voor vrijwel niks z.g.n abtone verf te koop 5 euro voor een halve liter.
Is gewoon acryl en met water te verdunnen,ik heb al menigen pot versmeerd.
Met naar mijn idee redelijk resultaat
wim

chrisdriessen

Hoi ysbeer.
Weet ook iemand iets van verweren met afwasmiddel of dergelijke? Dit zou een zeer mooi resultaat krijgen???

modeltreinbart

Het wasmiddel in je water is gewoon voor te "ontspannen". Deze techniek word vooral gebruikt bij het balasteren van de sporen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

adrievans

citaat:
Geplaatst door chrisdriessen

Hoi ysbeer.
Weet ook iemand iets van verweren met afwasmiddel of dergelijke? Dit zou een zeer mooi resultaat krijgen???


Ik denk dat je JIF bedoeld,dat gebruiken sommige om voegen in een baksteenmuur in te kleuren,net als tandpasta.
Is naar mijn inziens te wit van kleur.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

br212

Drybrushen doe ik met krijtjes die ik ooit eens bij de aldi heb gekocht. Goedkoop, maar doeltreffend. Geleerd via: http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/vervuilen-door-drybrushen-met-krijtjes.html

Voor wetwash de gebruik ik wasbenzine (geen terpetine) met restjes verf of met een potje revell mat zwart 8. Geleerd van http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/huisjes-vervuilen.html

Peter

Hou deze week de reklamefolder van de Lidl in de gaten. Hij staat vol met allemaal nuttige dingen (diverse verven enz;) of kijk hieronder op hun link. Verkoop vanaf 22.09

http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20080922.index
Met vriendelijke groeten
Peter

chrisdriessen

deze aanbiedingen zijn niet van toepassing op mij want ik woon in nederland hier hebben ze andere aanbiedingen

chrisdriessen

Ik heb het nu dus echt over alle daagse dingen zoals bv. verf maar zijn er ook nog andere dingen die goed of heel goe dwerken. bedankt


Kees-Jan

Reactie:

Fantastic Plastic.

Wat is hier aan verweerd? Ik zie alleen maar een klimop op een plastic huisje.

kees-jan

doomslu

Graag de beelden wat kleiner zodat we iets kunnen zien op onze 17" schermen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

wat wil je nu eigenlijk horen,ik heb een paar voorbeelden gegeven.
Simpel gezegt.
Alles wat smeerbaar is en blijft zitten.
Ik zou zeggen gewoon beginnen met kwast of spuit,dan komt de rest van zelf.
En inderdaad,alleen klimop(of zelfs klimmaf)is niet verweren.
Kom op pak de kwast en smeer
wim

modeltreinbart

Ik wil toch 1 positieve reactie geven de klimop vind ik wel geslaagd.
Maar dit wil niet zeggen dat ik het totale concept geslaagd vind. Met een goede wheathering zag dit er veel realistischer uit. Misschien een gouden tip kijk naar de realiteit, neem eventueel foto's en ga dan te werk. Dan krijg je een veel beter resultaat.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

chrisdriessen

Ik heb een keer alles ingesmeerd met een terpetine oplossing met licht bruine verf. Dus een 'wetwash' het zag er goed maar het is  helemaal opgdroogd en bijna weg. Ik zal proberen om het nog een keer te proberen ofzo [:p][:)]