Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

railtests

Gestart door wisselstromer, 10 september 2008, 19:40:31 PM

wisselstromer

mss niet voor iedereen interessant maar op deze site doet
met tests met alle nieuwe loks en wagons die uitkomen. Het gaat hem altijd wel om AC loks maar tegenwoordig wordt iedere loc zowel in AC als DC gemaakt. De tests zijn niet alleen van matrix loks maar ook roco liliput enz.
http://www.dermodellbahnchecker.de/default.htm
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Quadran

Das intressant, spijtig dat ze niet met terug werkende kracht werken en dus ook vorige modellen testen en niet alleen de nieuwe.

En toch zullen er verschillen zitten volgens mij tussen AC en DC?

 

Peter

Hoezeer ik ook de mening van de experts die zo'n loktest uitvoeren repekteer, toch vind ik dat regelmatig degene die de beoordeling doet, dit uit een eigen invalshoek, en een persoonlijke benadering doet.
Als ik op de Duitse forum zie hoe "experts" tegen elkaar diskusieren en een welles/nietes spelletje spelen, vind ik dat ik dikwijls maar op mijn eigen inzicht en ervaring voortga. De afmetingen vind je in veel boeken terug en ook in ons aller MSM staat de juiste info.
Wat de rij-eigenschappen betreft is het een ander paar mouwen.
Dezelfde modellen van hetzelfde merk kunnen zeer uiteenlopende rij-eigenschappen vertonen (een goed voorbeeld de Roco V65, of de Piko E63)Zet er vijf op een rij, en 1 of twee rijden goed, de rest[:0]
Dus als ik een model koop, laat ik het eerst eens rijden in de winkel. Voldoet het niet, vraag ik een andere doos te openen. Doen ze het niet, hebben ze geen ander, of vertonen ze allen dat probleem, dan koop ik het gewoon niet.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Ludwig

Ligt het nu aan mijn pc of niet?
Maar die link blijkt niet te werken.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ligt het nu aan mijn pc of niet?
Maar die link blijkt niet te werken.
Groeten
Ludwig

Bij mij werkt die op dit moment wel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *