Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Fals Dacker

Gestart door modelbaanHO, 08 september 2008, 19:55:27 PM

loebaske


bollen neus

Weet iemand ook in hoeveel verschillende kleuren deze erts wagens hebben rondgereden?[?]
Alvast bedankt.
[:)]
Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Peter

Oei oei oei,[:D][:D][:D]
Ik denk wel in een kleur of zeven, zonder de vervuilde er bij te tellen. De wagens van Cockerill waren bv. heel anders van bruin dan die van Hainaut-Sambre. Beide tinten werden voor Dacker door Precision Paints geproduceerd. (heb nog heel de reeks verf, meestal een paar keer en helaas.....niet te koop want die heb ik zelf nodig)
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Peter, bedankt maar de vraag was in hoeveel verschillende kleuren erts wagens rondreden, kleuren mengen dat is geen probleem.[:)] Zullen waarschijnlijk ook niet dezelfde kleuren zijn zoals bij CFL of de SNCF?[?][:)]Of toch?
Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Peter

Eric, dacht dat je in Belgie bedoelde.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

@ Peter, bedankt van de pm, ik ben weeral een beetje slimmer geworden!![:)]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus

bollen neus

Vorm van ladingen ben ik proberen aan het maken met karton en watjes om gewicht zo laag mogelijk te houden, zeg wel "proberen" want zo goed lukt het nog niet.[}:)]

Groeten Eric, alias bollen[:I]neus.

Mr-tsjoektsjoek

Eric, volgens mij is de beste methode nog altijd met een blokje piepschuim, dit kun je volledig in model snijden dat het goed past, eventueel kun je zelfs de hoopjes reeds model geven zodat je minder strooisel moet gebruiken.

Het is licht en gemakkelijk te bewerken.  Voor de versterkingsribben aan de binnenzijde kun je een groefje in het piepschuim snijden.



Hier een foto van mijn Fleischmann BR 50 omgebouwd naar de 25.006 (een tijdens de oorlog in Belgi? gebouwde BR 50, het Fleischmann model is aangepast aan de belgische uitvoering) met een sleep M?rklin Fals-wagens.

De lading moet ik nog bijkleuren.  Nu heeft Woodland strooisel in het gamma dat ijzererts voorstelt, maar toen ik mijn wagens laadde bestond dit nog niet, ik had ze daarom beladen met ballast wat nog ingekleurd moet worden.

loebaske

Voor de gelegendheid van de forummeeting zal ik enkele Fals/Dacker laten rijden op de rangeer sectie.... met de reactie als het positief of anders - zal zijn....

bollen neus

@ Mr Tsjoektsjoek, zeer mooie omgebouwde stoomlocomotief ! ! ![:)]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Mr-tsjoektsjoek

Dank U Eic, maar ik heb je al gemaild over deze lok.

Ik heb enkele foto's van tijdens de ombouw, indien er interesse is kan ik hierover misschien een draadje openen ?

bollen neus

Een andere vraag, zijn er hier soms mannen die foto's hebben van FAL ertswagens maar dan wel van de binnenkant? Dus hoe zien die er uit als ze goed smerig zijn? Ook als er zijn met eventuele "deuken" in zijn?

Groeten, Eric, alias bollen[:o)]neus.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Weet iemand ook in hoeveel verschillende kleuren deze erts wagens hebben rondgereden?[?]
Alvast bedankt.
[:)]
Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.



Sorry jongens, even niet opgelet ! [:I] Check even mijn archieven !
Hier staat een fiche van Dacker-zaliger zelf met de kleuren van de Belgische versies, even klikken op "next" voor de buitenlandse versies ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : foutje verbeterd ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

@ Rixke rail, bedankt voor de nuttige info over Dacker.

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.