Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Project: Mijn kamer

Gestart door chrisdriessen, 07 september 2008, 21:11:04 PM

chrisdriessen

Ik open alvast dit draadje voor mijn projekt. Het zal nog wel een tijdje duren voor ik begin met mijn baantje. Ben begonnen aan de huisjes en baanplan. Mijn ruimte is 186 bij 50. Met schaal H0 heb ik dus niet genoeg ruimte voor een rondje. Dus wordt het gewoon een soort paradespoor. Onderwerp is Stad met een aangelegen industriegebied.

Info: urlwww.modelspoor.6x.to/url
Mijn site is pas online en er moet nog veel aangebeuren.
Ik heb helaas de komende weken vrij weinig tijd voor mijn baan of site. Maar het zal wel los lopen.

Veel plezier allemaal

Chris

janjozef

Op die plaats zou ik stoppen met het industriegebied, een stad erbij zal niet direct lukken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Op die beperkte baandiepte zal het eerder "een suggestie van een stad" en "een suggestie van industrie" zijn.
Op je achtergrondplaat zal dan "het vervolg" te zien moeten zijn.
.. maar het lijkt me wel te doen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

In het geval, zoals bij jouw, van een vrij small strook (50cm), zou ik overwegen om die vrij hoog te plaatsen. Ik zou eens nameten wat mijn ooghoogte is als in die favoriete zetel, of op die favoriete stoel zit als ik naar de baan kijk. Doe daar dan een 10 cm vanaf (ruwe schatting) en voila! Een ideale hoogte om 100% te kunnen genieten van de voorbijsnorrenden, en rangerende modelletjes. Want een smalle strook met suggestieve achtergrond komt niet echt tot zijn recht vanuit een vogelperspectief. 't Maar een voorstel natuurlijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chrisdriessen

Mensen het is gelukt. ik begin vanaf deze week met mijn baantje.
de maten zijn iets gewijzig. 180 bij 40. 2 modules 100x40 en 80x40.
Ik gebruik c-rail, mijn sporenplan komt zo snel mogelijk op het net nouja sporenplan. zoveel spoor is er niet.

chrisdriessen

hallo,
ik rij met het mobile station van marklin. De c rails hebben zon 'inplugger' voor je mobile station, voeding deze ligt dus op het rijvlak. omdat dit niet uitziet wil ik jullie vragen of er een mogelijkheid is om deze onder het rijoppervlak te plaatsen zodat je deze niet ziet. heeft iemand dit al een keer gedaan ik hoor graag van u.

nick_9450

citaat:
Geplaatst door chrisdriessen

hallo,
ik rij met het mobile station van marklin. De c rails hebben zon 'inplugger' voor je mobile station, voeding deze ligt dus op het rijvlak. omdat dit niet uitziet wil ik jullie vragen of er een mogelijkheid is om deze onder het rijoppervlak te plaatsen zodat je deze niet ziet. heeft iemand dit al een keer gedaan ik hoor graag van u.



Je kunt:
- het schakel doosje losmaken
- de draadjes uitpluggen
- de draadje solderen met een langere draad
- en weer inpluggen op de c-rail

nick

chrisdriessen


ERVIN

Ik zie dat het begin gemaakt is, veel succes verder, en hou ons op de hoogte h?.[;)]

chrisdriessen

hallo mensen,
c rails verweren en balasteren is best wel moeilijk ben ik achter  gekomen. de rails verf ik met modelmaster roest kleurig, ik heb het al geprobeerd met azijn een zeer mooie kleur maar geen geleiding meer[:D][:(!]
Voor het balast gebruik faller 170731. voor tussen de rails blijkt deze misschien iets te grof, of moet ik dat gewoon zo laten. Ik heb mijn baan nog niet balast omdat ik hier nog geen ervaring mee had nu dus wel.[;)]
suggesties aub.

ERVIN

Kan je eens wat foto's laten zien van je ballastwerkje??

chrisdriessen


PeterC

Chris,
Je huisje op de onderste foto ziet er al heel wat beter uit als op de vorige serie foto's.  Wat betreft je ballast denk ik dat je deze beter eerst wat 'modelleert' voor je er lijm op aan brengt. Ik denk dat je nu nog veel werk gaat hebben (eens de lijm droog is) om alle overtollige ballast te verwijderen (de ballast ligt nu op sommige plekken hoger dan je puco's en daardoor ga je geen contact meer hebben).
Blijkbaar heb nu ook wat gevonden om je foto's te verkleinen[:)].
In elk geval goed bezig!
Groetjes, Peter


chrisdriessen

De bouw ligt een beetje stil zoals jullie merken dit komt mede door materiaal gebrek maar ook wegens een grote rotzooi in mijn werkhoekje. In het weekend komt er weer een update[:D][:p]

chrisdriessen

Ook even iets anders. ik heb een website //www.modelspoor.6x.to , maar ik weet niet of de resolutie bij iedereen oke is omdat ik de afbeeldingen precies zo heb geplaatst dat ze er zo in kunnen, dit heb ik dan gedaan op mijn 19* scherm.
hoe ziet het er bij jullie uit?