Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

aansluiten wissel

Gestart door 2-10-0, 07 september 2008, 00:27:30 AM

2-10-0



 Kan je peco wissel aansluiten op een viessmann 5552 relais
 ik kan er geen wijs uit worden.V

Klaas Zondervan

Simpel antwoord: ja, dat kan.
Uitgebreider antwoord: geef eens wat meer achtergrondinformatie. Wat wil je precies bereiken, waarom moet dat relais er tussen?

2-10-0


ik wil een schaduw station maken met een viessmann bezetmelder

5206 heb ik dan ook die relais 5552 nodig .ik heb een analoge baan.

Klaas Zondervan

De uitgangscontacten van de 5206 mag je met maximaal 1A belasten. De contacten van de 5552 zijn geschikt voor 2A. Dat is dus wel wat winst, maar het is niet genoeg. PECO wisselaandrijvingen zijn nl. stroomslurpers, die trekken wel 4A.

Verder, als je echt geholpen wil worden dan zul je toch nog veel uitgebreider moeten uitleggen wat je wilt. Ik wil je best helpen, maar ik heb geen zin om elk beetje informatie er uit te trekken. Dus graag even het hele verhaal in ??n keer, dan komt de oplossing waarschijnlijk ook in ??n keer.

2-10-0


ik wil een schaduwstation maken met 4 sporen ik gekocht 2 relais 5552
en 1 bezetmelder 5206 .De bedoeling is dat het automatisch wordt,
maar als ik het goed begrijp gaat dat dus niet met de spullen die ik
heb .

ysbeer

Volgens mijn bescheiden mening is 5552 nu niet direct de ideale unit.
Het is een bistabiel geval dus als je er peco mee wil schakelen moet er in ieder geval een pulsgever tussen per wissel.
Een unit die een puls geeft is niet alleen goedkoper en makkelijker,maar ook nog eens meer wissels per unit.

ik snap overigens niet waarom je pas vraagt als je al gekocht heb,andersom lijkt mij slimmer,zeker voor de geld buidel
wim

2-10-0


Kan ik de 5206 van viessmann dan wel gebruiken?En wat voor relais
moet ik dan hebben voor die PECO wissels om het automatisch te maken,
ik ben maar een leek op dat gebied.Ik ode ook altijd zo moeilijk[:)]
En voor de verdere informatie ik heb amerikaanse treinen[:)]

ysbeer

Wat bedoel je met amerikaans treinen (DE MODELLEN ???)
Zo ja dat is dat geen probleem,als ze tenminste op gelijkspanning rijden.
De 5206 is goed bruikbaar.
Je zult nu dus eerst elk spoor moeten aansluiten via een ingang van de 5206
Lees de gebruiksaanwijzing en doe alzo,kom je er toch niet uit vraag dan gericht.
Je moet bereiken dat het bij dat spoor  behorend relais (in de 5206)omschakeld als er een lok (of wagen met licht)op dat spoor staat.
Dus wel alle drie de sporen van elkaar isoleren,en ook van de twee wisselstraten.
Maak dat eerst,zorg dat je het snapt,dan gaan we verder.
Nog vragen stel ze gerust,maar zo uitgebreid mogelijk
wim

2-10-0


Ik ben al bezig met de 5206 .Ik heb een kleine opstelling gemaakt
maar het ene treintje stopt op de stop sectie, maar de andere rijdt gewoon door ook als het wissel verkeerd om staat.Dus ik vindt het
nodal ingewikkeld. Ik heb het volgens de beschrijving gedaan.
Ik heb amerikaanse modellen.