HLD 5541

Gestart door Anarchy, 05 september 2008, 14:58:08 PM

Anarchy

Werd er niet altijd gezegd dat de livrei van de gele 5541 fout was? Dat de groene banden op de kopzijden niet ver genoeg over de lampen kwamen? Toen ik gisteren in een boek zat te kijken vond ik tot mijn grote verbazing een foto van een gele 55 met groene banden die ook te kort komen. Wel opvallend dat de dikke band op de zijwand ook hier smaller is. Ook de groene 55 erachter is een specialleke ;) Nu wist ik niet dat die speciale gele livrei bij de 55 ooit heeft bestaan. Is de eerste foto dat ik ervan zie ...


http://users.telenet.be/lemaire/MSM/img001.jpg

55erke



Hoy
De 5530 heeft hier een proefschildering , het lijkt  op een groene livrei waar ze de kleuren gewoon van omgekeerd hebben maar dan met het ontbreken van de lijn onder het dak. Vandaar ook de band die smaller is.
Ik denk trouwens niet dat hij lang zo rondgereden heeft. Dit is de enigste foto die ik er ooit van gezien heb.
Dus de de Marklin 5541 blijft altijd fout , ook al zou hij in deze livrei bedoeld zijn dan zou de band op de zijkand weer te breed zijn[;)]
Die groene 5513 ziet er ook wel speciaal uit ,lijnen vergeten te verven na rivisie? verf op?  geen tijd?[:D]
moet je wel geluk hebben dat je die 2 samen in dubbeltractie op foto kunt zetten.

Je zult altijd wel wat van die speciallekes hebben zeker , de 5504 heeft ook een lang met een raare deur rondgereden met een blauwe lijn inplaats van gele[8D]

groeten
Johan




doomslu

De gele 5530 heeft tussen 1991 en 1995 rondgereden met een brede groene band die slechts 30 cm bedroeg in plaats van de gebruikelijke 50 cm.
Zo staat het in het boek "Les d?corations du mat?riel moteur de la SNCB - Tome 1", uitgegeven door het TSP.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *