Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Spoortje

Gestart door adwo, 05 september 2008, 12:42:42 PM

adwo

Hallo allemaal,

ik ben een paar dagen geleden begonnen met wat railsjes aan elkaar te leggen zodaat mijn locs niet slechter worden door het stilstaan. Daarom heb ik dit sporenplan ervan gemaakt.

IMGhttp://i238.photobucket.com/albums/ff273/fearclanijmuiden/spoorplan.jpg/IMG
hier is de foto ervan,

graag commentaar/advies,

Adwin ;)

Gerolf

Leuk om je locs mee in te rijden, maar als modelspoorbaan lijkt het me snel te vervelen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adwo

Ja, het is niet mijn vaste ontwerp, maar zolang ik daar nog op aan het kauwen ben kan ik toch alles werkend houden. en zeg nou zelf, wat is er nou meer rustgevend dan een locomotiefje die rustig langs je rijd tijdens het nadenken [?]

[;)]Adwin

Michiel

Als het louter is om locs rondjes te laten rijden, dan is dit natuurlijk voldoende. Misschien, als je analoog rijdt, dan zou ik de 2 ovalen elektrisch scheiden. Dan kan je onafhankelijk van elkaar 2 de locs besturen.

Als je denkt om later jouw definitieve baan te gaan automatriseren, dan kan je dit ook gaan gebruiken als oefenbaan om blokindelingen, bezetmelders en andere zaken te testen, en later te koppelen aan een stuureenheid.

Voor de rest, prima lus om locs rondjes te laten rijden... meer moet dat niet zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

adwo

Ja, dat is ook de bedoeling van dit baantje, met mijn modelbaan wil ik een deel van de harz immiteren, ook daarvoor ben ik bezig met een sporenplan. maar die baan is nog maar een gedachte... eerst mijn school afmaken, daarna heb ik tijd voor andere dingen

greetz Adwin [;)]