Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar is Hapag Lloyd naartoe????

Gestart door Havoc, 04 september 2008, 23:15:53 PM

Gerolf

Jan en Luc, ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
- Om berichten te kunnen lezen moet je geen lid zijn op dit forum
- Als lid kan je alles lezen, ook bvb ledenlijsten
Waarom leden verwijderen?
- Het maakt het opzoeken van mensen in de ledenlijst wat gemakkelijker - verder is het vrijwel nutteloos.

Naar mijn mening, wat "opruimen/verwijderen" betreft:
- Nogal wat mensen loggen in, lezen enkele dagen, posten niks, en komen nooit meer terug. Als dat langer dan pakweg anderhalf jaar geleden is, kunnen die er gerust uit. (Je kan de "datum van het laatste bezoek" zien)
- Posts zoals "te koop - verkocht", waar verder geen enkele modelbouwinformatie in staat, kunnen verwijderd worden.
- In die zin kan ook een combinatie van de bovenste twee: iemand heeft langer dan anderhalf jaar geleden een keertje iets gekocht of gezocht, er waren hierop geen reacties met nuttige informatie voor anderen, en is daarna nooit teruggekomen: dan kan het ex-lid, ?n de topic eruit.
- Wat de rest betreft: afblijven.
... spam en andere ongewenste reacties (persoonlijke ruzies,...) laat ik hier even buiten beschouwing.

Maar da's mijn gedacht - uw reacties zijn welkom.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

ik bedoelde dan ook diegene die hier inderdaad nooit meer komen, had er eigenlijk lezen moeten bij zetten. Ik lees ook regelmatig bij onze franstalige vrienden, maar zal er ook nooit schrijven, zou geen 2 woorden zonder fouten schrijven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Gerolf het klopt dat je niet noodzakelijk lid moet zijn om op een forum te kunnen lezen. Maar wanneer je lid bent dan heb je in veel gevallen een aantal functies die je anders niet ter beschikking hebt (voobeeld : recente onderwerpen / niet gelezen topics) of zelfs onderdelen die alleen maar toegankelijk zijn voor leden (voorbeeld bij onze noorderburen: de gepubliceerde foto's van de fotowedstrijd).
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

Om alle misverstanden uit de wereld te helpen : het ging hier over mensen die m??r dan twee jaar niet ingelogd geweest zijn. Die zijn wellicht hun paswoord al vergeten ook.
Het gaat dus niet over mensen die wel komen kijken maar nooit iets posten. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

"recente onderwerpen / niet gelezen topics" is een goeie reden om in te loggen. Je hebt gelijk, Luc.
Die eerste optie zou ik niet meer kunnen missen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Wanneer je als admin kan nakijken hoe lang het geleden is dat iemand op het forum is geweest en het, zoals Luc zegt 2 jaar of meer is geleden, kan ik me best voorstellen dat je eruit wordt gekieperd.

Ik zou in dat geval zeker mijn paswoord zijn vergeten. [:I]
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

janjozef

dan kan de lijst hier al een pak korter worden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem