Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

zelfbouw project am 86

Gestart door modeltreinbart, 31 augustus 2008, 20:01:25 PM

modeltreinbart

Ik speel met de gedachten om een am 86 ( duikbril )zelf te bouwen. en daarom vraag ik jullie hulp even. ik zou graag een antwoord hebben op volgende vragen.
Vraag 1: Heeft er iemand van jullie plannen van dit model?
Vraag 2: Op welke basis zijn deze modellen gebouwd?
Vraag 3: Heeft er iemand de juiste kleurcodes of ral kleuren.
Vraag 4: Heeft er iemand foto's van het dakpartij eventueel ook foto's van het interieur en de bestuursintalatie?
Vraag 5: Heeft er ook iemand een gedetaileerde foto van de assen en de boegies en van de koppeling?
Ik dank jullie bij voorbaat hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
met vriendelijke groeten bart
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

Ik zou als basis de kappen van MTE gebruiken
Er heeft hier op het forum al eens een paar foto's gestaan van zo'n afgewerkt en verbeterd model
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Ik zou het liefst zelfmaken uit plasticcard daar ik niet direct 200 euro kan neertellen voor 1 trein en ik graag zelf de uitdaging wil aan gaan voor me zelf.
maar alvast bedankt voor de tip.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

Het siert je dat je het model volledig zelf wil maken, maar het zal, gezien de vormen niet eenvoudig zijn.

PS: het MTE model kost 100 en geen 200 euro voor de twee kappen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dreha

@Modeltreinbart:

Ik heb 2 tekeningen van de AM86 1 voor elke kast (scan uit een of ander boek)[:I].
Hierop staat een zijaanzicht, vooraanzicht, doorsnede en interieurindeling.
Als je mij een PM stuurt kan ik ze doormailen.

Harald.

modeltreinbart

De tijd dat ik aan het model werk maakt totaal niet uit het is gewoon voor me zelf eens iets speciaals te doen en dit mede dankzij de hulp van de forumleden die mij op mijn vragen beantwoorden. Het lijkt me ook zeer spannend omdat ik het ook gemotoriseerd wil hebben.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

PaulC

@modeltreinbart

Ik bezit eveneens een paar scans van een AM86 (hopelijk niet dezelfde als DREHA)  met vermelding van alle RAL-kleurcodes

Stuur me even een PM en ik mail ze door.

Paul

Dreha

@PaulC

Paul, misschien kunnen we onze scans eens uitwisselen?[:I]
Ik stuur je nog wel een PM.

Harald

PaulC

@DREHA

Geen probleem. Ik verwacht je PM

Paul

modeltreinbart

@ paul C en dreha : pm's zijn onderweg
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

beste colega's modelspoorders tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik er een weekje van tussen uit ga. ik ga namelijk een weekje op logement bij mijn stiefzuster mits zij geen pc heeft kan ik dus de gebeurtenissen niet op de voet volgen. Ik hoop toch nog steeds een antwoord te krijgen op de volgende vragen
vraag 1 heeft er iemand van jullie plannen van dit model?
vraag 2 Op welke basis zijn deze modellen gebouwd?
Vraag 3 Heeft er iemand de juiste kleurcodes of ral kleuren
Vraag 4 Heeft er iemand fotos van het interieur 1 ste en 2 de klasse en de stuurstand kant deur ?
Vraag 5 Heeft er iemand een gedetaileerde foto van de boegies eventueel de buitenzijde (zichtbare kant)van de wielen?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Rochevalien

vraag 1:echte constructieplannen kan je misschien bij de NMBS of bij Bombardier eens opvragen maar dat zal bij die laatste wel een 'njet' worden omdat dit misschien door de concurentie zou misbruikt kunnen worden.

vraag2: de enige modellen die er van bestaan zijn die van bij MTE en die zijn in resin.op het TMM forum heeft iemand daar al eens een draad over begonnen m?t foto's.Vraag het daar eens na.

vraag3: er stond ooit in railfoto een vrij gedetailleerde tekening m?t ralkleuren .ik kan die eventueel wel eens inscannen maar wellicht heeft Paul C het over dezlfde tekening.Ik heb ook een
fiche van Bombardier naar aanleiding van het in dienst komen van deze stellen,bij interesse....

vraag4+5: neen ,ik niet maar vermits deze stellen nog rondrijden mag dat geen probleem zijn.

alvast veel sukses bij dit interresante projekt[:p],hou ons vooral op de hoogte.

Gerrit

PaulC

@ Rochevalien : Het zijn inderdaad de tekeningen uit Railfoto die ik aan Modeltreinbart bezorgd heb.

@ Modeltreinbart : op de gekleurde tekeningen en de oplijsting staan alle RAL-kleurcodes vermeld.

mvg,

Paul

MARKLINRIJDER

Toch wel bijzonder mooi die kap van MTE.

Maar welk chassis moet er nu onder h?.

Weet iemand dit toevallig?

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

Trouwens op de archieven van Rikxe Rail is er een fiche voorhanden van de AM86.

Groetjes,

David