Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

CFL Dosto

Gestart door Anarchy, 30 augustus 2008, 00:25:08 AM

Anarchy

Bij mijn bezoek aan de Roco website kwam ik tot de aangename verrassing dat de CFL Dosto dubbeldekkers staan aangekondigd! M?rklin had ze wel al in een set met een 4000, maar dat is 1/100 ... }:) Iemand enig idee voor wanneer de dosto's voorzien zijn? Spijtig genoeg is er wel geen sprake van een stuurrijtuig. De A en AB rijtuigen zijn aangekondigd.

13erke

#1
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Bij mijn bezoek aan de Roco website kwam ik tot de aangename verrassing dat de CFL Dosto dubbeldekkers staan aangekondigd! M?rklin had ze wel al in een set met een 4000, maar dat is 1/100 ... [}:)] Iemand enig idee voor wanneer de dosto's voorzien zijn? Spijtig genoeg is er wel geen sprake van een stuurrijtuig. De A en AB rijtuigen zijn aangekondigd.



euhm, de 64231 is het stuurrijtuig[;)]. Komt er dus wel

Anarchy

#2
citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Bij mijn bezoek aan de Roco website kwam ik tot de aangename verrassing dat de CFL Dosto dubbeldekkers staan aangekondigd! M?rklin had ze wel al in een set met een 4000, maar dat is 1/100 ... [}:)] Iemand enig idee voor wanneer de dosto's voorzien zijn? Spijtig genoeg is er wel geen sprake van een stuurrijtuig. De A en AB rijtuigen zijn aangekondigd.



euhm, de 64231 is het stuurrijtuig[;)]. Komt er dus wel



Ah ok, daar heb ik dus over gekeken [;)]

Anarchy

#3
In welke samenstellingen komen deze op Belgisch grondgebied?

doomslu

#4
Als ik me niet vergis (ik zou thuis mijn documentatie eens moeten raadplegen) rijden ze meestal met 3,4 of 5 rijtuigen. Meestal hangt daar een 4000 (Traxx) voor of achter, maar een 3000 (= onze 13) kan ook. Ze komen enkel tot Athus en Gouvy.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#5
De 4017 duwt hier een sleep van 5 DoSto's over de terreinen van de containerterminal van Athus.



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

#6
Bedankt Luc,

Als je nog andere foto's hebt van op het Belgische net met deze rijtuigen (evt met een 3000) mag je die altijd sturen [^]

doomslu

#7
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Bedankt Luc,

Als je nog andere foto's hebt van op het Belgische net met deze rijtuigen (evt met een 3000) mag je die altijd sturen [^]

Foto's genomen op het Belgische net heb ik niks beters te bieden. Maar wat ik wel kan tonen is deze 3003 voor een sleep DoSto's op weg naar Athus (foto genomen in Noertzange, niet waar, Dirk [;)]).

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#8
Ik heb vandaag ook nog eens h??l goed rondgekeken in Luxemburg.
Een sleep bestaat steevast uit een stuurstandrijtuig (1e/2e klasse) en enkele 2e klasse-rijtuigen. Soms zit er ook nog een gecombineerd 1e/2e klasse rijtuig tussen. Meestal 5 rijtuigen, soms ook 4 of 3.
Aangezien Roco het stuurstandrijtuig (n?64231) op de markt gaat brengen, alsook het 1e/2e klasserijtuig (n?64230) en bovendien twee nummeruitvoeringen van het 2e klasserijtuig (n?64228 en 64229) kan een perfekte sleep van 4 rijtuigen worden samengesteld. [:)]
Alleen de prijs... ai. [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

#9
citaat:
Geplaatst door doomslu
Foto's genomen op het Belgische net heb ik niks beters te bieden. Maar wat ik wel kan tonen is deze 3003 voor een sleep DoSto's op weg naar Athus (foto genomen in Noertzange, niet waar, Dirk [;)]).


Yep, dat klopt.
Het bijbehorende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7W7B9iRskb4

[edit]
Ik zag alleen dat deze trein tot Rodange ging (RB6716) maar dat wil niet zeggen dat ze niet tot in Athus komen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Anarchy

#10
Bedankt! Dan ga ik waarschijnlijk een sleepje in bestelling plaatsen voor achter mijn 3000 en wie weet achteraf een roco 4000. Ben eens benieuwd wanneer die dosto's gaan uitkomen. [:p]

ERVIN

#11
citaat:
Geplaatst door Anarchy
[brBen eens benieuwd wanneer die dosto's gaan uitkomen. [:p]



Waarschijnlijk sneller dan de M6en van LS-Models.[:I]

modelbaanHO

#12
Ik dacht dat de M6-rijtuigen (ook) worden uitgebracht door Train-Technologie / Hobbytrade (zie link : http://www.traintechnology.com/)
In het menu links staat 'project M6')

Spijtig genoeg staat er ook aangekondigd dat de modellen klaar zouden zijn tegen half 2008 en tenzij er iets mis is met mijn kalender zijn we toch al een heel stuk in de 2de helft.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

#13
Heb aan TrainTechn., dat wil zeggen aan Train Service Danckaert, ook eens gevraagd wanneer de NMBS-colli wagens op de markt zouden komen.
Het antwoord was een nogal kort (aangebonden) "Kijk op onze website"
Vriendelijk is anders.[B)][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

D_Loc

#14
Op 17 september zag ik in Luxemburg een trein naar Athus klaar staan met de CFL 3016 aan kop. Aangezien dit topic nog in mijn hoofd zat even een foto gemaakt van de matrix i.c.m. de lokomotief.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk