Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat is je favoriete station?

Gestart door Peter, 29 augustus 2008, 12:38:10 PM

MoVi

Volgens mij:
iedereen is druk,
iedereen is druk,
of iedereen is druk.

Of er woont niemand in Kortrijk of omgeving   ;D

Ronald Visser
Ronald Visser

raf

ok mijn bijdrage

het station van as "asche"
kan bedient worden met brossels en voor de rest goederen treinen
mijn overleden vriend patrick wist hier heel veel van en gelukkig heb ik van hem de plannen gekregen .
dus er is wat rangeer mogelijkheid ook nog .
het gebouw staat er nog ;het seinhuis is afgebroken en ook nog wat kleinere gebouwtjes zijn er niet meer

da was het nu terug aan de baan bezig
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Mijn favoriete station is (wat dacht je ;D)

HOBOKEN-POLDER
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Dit waren de (laatste) vragen:

Citaat van: MoVi op 13 juni 2021, 10:22:58 AM
Ik heb zelf snel wat gezocht en deze gevonden:

Stationsgebouw Nijlen.
Voor mij is het een niet zo moeilijk te ontwerpen systeem. en ook een test.
Tevens is een modulebouw eventueel mogelijk. In resin, denk ik wel.

Verder weet ik er alleen van dat het pas overgegaan is in andere handen en er nu (ook) horeca in gevestigd is.
De voorgevel heb ik al uitgewerkt de laatste twee dagen en ga aan de achtergevel beginnen (spoorzijde).

Vraag 1  Wie heeft belangstelling? (vrijblijvende opgave).
Vraag 2  Wie kan mij aan foto's helpen van de wanden van station Kortrijk (Steenmaat en steenstructuur)
                       Tevens van de muurkunstwerk bij de vooringang (linker zijde) en andere specifieke details die belangrijk zijn.
                       Streetview is niet duidelijk hierin.
Ronald Visser
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alan On Track

Citaat van: MoVi op 19 juni 2021, 23:09:51 PM



M.S.V. De Persee uit Maastricht heeft voor hun clubbaan een station gebouwd dat hier heel sterkt op gelijkt, ik vraag me zelfs af of zij hier geen plannen van gebruikt hebben.
Modelbouw is een kunst

Kautenbach

 ;D ;D

What s in a name...... 8)

Kautenbach natuurlijk.... de ambiance, de nostalgie,  de natuur, de opzet, auberge de la gare, jeugd sentiment/vakantie , stoere treinen enzovoort dat alles in de jaren 70/80 natuurlijk ;D

mark7758

Dan kies ik voor Gouvy of Bastogne.
Ardennen, mooi landschap en leuke treinsamenstellingen. Helaas te weinig foto's van. (Ja Ja internet helpt gigantisch.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

MoVi

Bastogne is dat nog een station? ik zie alleen maar bus etc.
Dus Bastogne sud te Bastenaken?? Aan Place de la Gare?

Ronald Visser
Ronald Visser

Metpetergaathetbeter

Chaudfontaine heeft ook een fraai (niet meer gebruikt station ;)

MoVi

Is dat dan L`Esplanade? 
Hoogliggende sporen met trappen te bereiken?

Curieux...

Ronald Visser
Ronald Visser

FREMO e.V. - afd België

Bom Dia, Hello, Bonjour, Hallo, Gute Tag, Hej, Saida,

1- Een eenvoudiger station :: LTV Lijn 155 {165} Virton - Ville - Stad.

http://www.garesbelges.be/images/luxe/virton_ville_005.jpg

Waarom; één van de stations van België dd. 19 APRIL 1873, einde dienst 07 FEB 1951.
Gebouw Typerend voor de tijd en nog steeds in de zelfde bouwvorm, echter nu een privé woning.

Eenvoudig station aan een internationale spoorlijn van de maatschappij ''Grand Central du Luxembourg'' richting Parijs(France).

Toestand was enkelvoudige lijn van Ethe tot Virton - Ville 2sporen sation - enkelsporig tot MSM station Virton Saint-Mard.

Mvg,

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: MoVi op 22 juni 2021, 22:53:03 PM
Is dat dan L`Esplanade? 
Hoogliggende sporen met trappen te bereiken?

Curieux...

Ronald Visser
inderdaad https://www.railations.net/regiobenelux.html    is/was een restaurant dacht ik .......(met die Corona kan het ondertss anders zijn)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 juni 2021, 08:36:16 AM
Citaat van: MoVi op 22 juni 2021, 22:53:03 PM
Is dat dan L`Esplanade? 
Hoogliggende sporen met trappen te bereiken?

Curieux...

Ronald Visser
inderdaad https://www.railations.net/regiobenelux.html    is/was een restaurant dacht ik .......(met die Corona kan het ondertss anders zijn) https://www.railations.net/
Het station van Chaudfontaine werd gebouwd op hetzelfde moment als de spoorlijn, in 1843, toen het gedeelte Luik-Chaudfontaine van de spoorlijn die moest worden aangelegd naar de Pruisische grens werd ingehuldigd.
Het gebouw is in 1853 en 1891 gerenoveerd.
De toegangstrap en luifels stammen uit deze laatste periode. De bogen van de ramen geven het veel charme. Het station werd in 1954 gesloten voor de gebruikers, maar de Chaudfontaine stop in werking was tot 1 april 1986.
Het glazen dak van het station werd onsterfelijk gemaakt door Paul Delvaux, die zijn werk "Le Voyage Legendaire" in 1974. geproduceerd
Deze voormalige station is geweest opnieuw toegewezen aan een galerij waar tentoonstellingen worden gehouden

MoVi

Dank tot nu toe, van de vele suggesties.

Wanden 1 en 2 van Nijlen (zoekwoord bij shapeways) zijn te bekijken.
Ik geef ze vrij om te kunnen printen,  als al de wanden klaar zijn.

Ronald Visser
Ronald Visser

MoVi

#89
Allen.
Zeer goed nieuws over station Kortrijk.
Vanwege de overmatige inschrijving om foto's/info te verzamelen van het station heb ik zelf maar een stap ondernomen, om NMBS te benaderen.

En wat wil: vandaag een *.dwg bestand ontvangen van het gehele gebouw. Doorsneden en plattegronden.
NMBS Immo nogmaals bedankt.

Ik schat op basis van vage internet foto's een steenmaat in van 40 mm hoog en 225 mm lang.
Wie kan bevestigen of dit een gangbare metselsteen is in België. Volgens mij niet.
Ik kom dan op baksteen type Hilversum.

Ronald Visser
Ronald Visser