Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LEGO modelspoor

Gestart door Thomas, 25 augustus 2008, 23:58:05 PM

Thomas

#15
citaat:
Geplaatst door doomslu

Sorry, de foto is niet geheel scherp, maar ik heb deze gemaakt in juni op de beurs van Arlon :





Bedankt voor de foto, die ontwerpen had ik nog nergens op het net gevonden.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de rijtuigen niet denderend vind, vooral de wielstellen zouden wat meer detaillering kunnen gebruiken, de blauwe loc is daarentegen wel erg mooi. Denk dat het trouwens in 8 noppen breed is (wat ik persoonlijk dan weer iets teveel van het goede vind).

Overigens, bedankt voor de zeer positieve reacties, ik wist niet goed of LEGO treintjes wel gepast zouden zijn op dit forum...
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

ruben13

#16
rij je analoog of met die afstands bedienigen?
met de lego trein heb ik vroeger ook veel gespeel
het was een hoege snel heidstrein .

Thomas

#17
citaat:
Geplaatst door ruben13

rij je analoog of met die afstands bedienigen?
met de lego trein heb ik vroeger ook veel gespeel
het was een hoege snel heidstrein .




Hoi,

Ik rij analoog 12V, op de sporen met middengeleider ipv stroom op de rails (het systeem dat LEGO maw gebruikte van 80 tem 91). Ik ben nu wel aan het overwegen om enkele nieuwe motoren te kopen met afstandsbediening omdat het toch wel leuk zou zijn de treinen afzonderlijk te besturen en tevens omdat de oudere 12V motoren erg duur zijn (gemiddeld 35? voor een tweedehands).

Die hogesnelheidstrein die je had, was dat een rood/wit/zwarte (zie beginpost) of eentje met de kleuren van AMTRAK?
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

Havoc

#18
citaat:
op de sporen met middengeleider ipv stroom op de rails


Zijn dat die waar je een aparte rail in het midden moet bevestigen met daarop 2 geleiders? En dan onderaan de loc een blokje dat je in de motorblok moest steken met 2 contacten...amaai, dat is lang geleden.

Heb ooit zo'n trein gehad maar die heeft me nooit veel gezegd, ik had meer interesse voor Technic.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ruben13

#19
jep doe hat koste vroeger veel en ligt nu in de kast bij een paar dozen lego
op romel markten ben ik al zo'n trein voor 10 ? gezien

Thomas

#20
citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
op de sporen met middengeleider ipv stroom op de rails


Zijn dat die waar je een aparte rail in het midden moet bevestigen met daarop 2 geleiders? En dan onderaan de loc een blokje dat je in de motorblok moest steken met 2 contacten...amaai, dat is lang geleden.

Heb ooit zo'n trein gehad maar die heeft me nooit veel gezegd, ik had meer interesse voor Technic.



Ja, dat zijn ze inderdaad. En als je jong bent vind ik LEGO treinen, alsook LEGO in het algemeen zeer interessant. Als je wat ouder wordt is het gebrek aan detail bij de originele modellen een 'afknapper'.
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

Thomas

#21
Sorry dat ik de vraag nogmaals stel, weet ook niet goed waar ik ze anders zou moeten stellen ...

citaat:
Geplaatst door Thomas

Misschien tijd voor een vraag van mijn kant (ik zit hier immers om bij te leren), ik zou graag een Zwitserse spoorlijn (of deel van) willen 'namaken', nu, om het een beetje realistisch te houden zou ik graag willen dat het merendeel van de locs die ik gebruik op zijn minst ??n keer voet gezet hebben op Zwitserse bodem.

Vandaar mijn vraag, zijn de BR24 en de klasse 1020/E94 daar ooit gebruikt? En verder, welke zijn typische vrachtlijnen die in Zwitserland aangewend zijn? Cement en Gravel? Verder ... ?

Alle ideeen en/of modelletjes (graag ook een foto) zijn meer dan welkom.

Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

Gerolf

#22
Ik zou hout alvast ook meetellen: veel bossen en houtwinning.
Verder nogal wat koelwagens voor hun kazen en andere voedingsproducten, ...
Er is in Zwitserland nogal wat doorgaand verkeer naar Itali? en dergelijke: containers, ...
Hun horloges gaan niet per spoor, vermoed ik...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw