Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Even voorstellen ...

Gestart door Thomas, 25 augustus 2008, 11:02:21 AM

Thomas

Hoi,

Ik ben Thomas, 20 jaar oud/jong en ben herbegonnen met het bouwen van een baan, maar dan in LEGO (Ik ben heel even bezig geweest met Jouef HO schaal treinen uit de jaren 70, maar zelf ermee bezig zijn vond ik maar niets.)

De oorspronkelijke, originele modellen die ik heb zullen hier niet voor worden gebruikt omdat ze te simplistisch zijn, vooral wat betreft de locomotieven.

De spoorwegen die me het meest interesseren zijn de DB en dan de Zwitserse en Oostenrijkse banen vanwege hun historiek/mooie landschappen.

Ik zal proberen om dit topic dan te gebruiken voor updates, op die manier vervuil ik andere HO etc schaal gerelateerde topics niet.

Groeten, Thomas
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

Thomas

Eerste update [:)]:

Op dit moment ben ik met 2 eigenbouw modellen bezig, namelijk een DR24 stoomlocomotief met tender en een Britse klasse 08 rangeerdieselloc.

Vanavond zal ik ook wat foto's posten van origineel LEGO materieel.

Groeten, Thomas
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

loebaske

Van harte welkom Thomas op dit forum, en wie weet kunnen we nog iets van je leren[;)][;)] voor het geval we u nog eens willen kontakteren is het belangrijk dat je uw profiel aanmaak [;)] in het draadje "profiel"

janjozef

Hartelijk welkom
maar ik denk dat je hier uniek zulkt zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Tenminste eens wat anders. Ik heb op een of andere tentoonstelling eens een grote Lego baan gezien maar kan me niet herinneren waar.

Als ik van jou was zou ik de updates niet hier zetten. Hier komt eigenlijk te weinig volk. Je kan beter het "schaal I, IIm, 1/29 en tuinspoor" stuk van het forum gebruiken. Als ik me goed herinner dan is Lego ongeveer 45mm spoor. Dus dat past daar perfect!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Er is een west-vlaamse "treinclub" die al hun eigen treins bouwen in lego blokjes, die mannen hebben een jaar of 2 geleden ge?xposeerd in het tram museum op diksmuidelaan in Berchem.
die hadden eigenlijk een knappe baan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Thomas

Bedankt voor de reacties. Ik heb ook meteen een topic aangemaakt in het in het subforum van schaal I etc.

Dat van die baan in Berchem wist ik niet, ik heb het 'spelen met LEGO' ook pas een maand geleden weer opgepikt (ben 4 jaar fanatiek met 2takt motoren bezig geweest).

Groeten, Thomas
Groeten, Thomas

LEGO modeltreinen

Jurgen

Hmm, LEGO, I love it. [:D]
Wat je tegenwoordig allemaal al kan bouwen met al de verschillende vormpjes en steentjes, het is onvoorstelbaar.
Waar is de tijd dat we het enkel met vierkante of rechthoekige blokjes moesten doen. [:)]

Toen ik mezelf bezighield met Lego waren er al verschillende sets te koop zoals een politiebureau, brandweerkazerne, auto's en dergelijke, telkens met speciale steentjes erbij. Iedere verjaardag, Sinterklaas, Kerstmis en weet ik veel welke dagen nog wou ik wel een doosje. Meestal kreeg ik het ook.
Toen ik zelf zakgeld kreeg ben ik zelf beginnen spulletjes kopen.
Nu staat alles mooi in aparte dozen, half afgebroken, opgestapeld op diverse plaatsen in huis.

Toch durf ik af en toe wel eens een pakje batterijen van een bepaald merk kopen, speciaal omdat er soms een klein doosje LEGO bij verpakt zit. De batterijen komen altijd van pas en ik kan weer even bouwen. [:D] De nostalgie van vroeger komt weer helemaal naar boven. [;)]

Onlangs is er nog een speciale tentoonstelling geweest van LEGO in het speelgoedmuseum in Mechelen. Ik ben er spijtig genoeg niet toe gekomen om eens langs te gaan. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.