Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Fleischmann herlanceert zich in N-schaal

Gestart door Roderik, 25 augustus 2008, 00:29:49 AM

Roderik

Op de site van 1zu160 staat het volgende bericht van Fleischmann:

Eine aktuelle Pressemeldung von Fleischmann mit der Information zur personellen Komplettierung und Umstrukturierung der Gesch?ftsf?hrung hat eine f?r N-Bahner sehr interessante abschlie?ende Beif?gung. Diese zeigt ein klares Bekenntnis zur Spurweite N und bekr?ftigt, dass bei Fleischmann auch k?nftig sehr stark am Spur N-Markt agieren wird:

"Au?erdem blickt man sehr optimistisch in das kommende Jahr. Dort feiert Fleischmann 40 Jahre Jubil?um als Marktf?hrer in der Spur N (Ma?stab 1:160). Mit einer Vielzahl von Neuheiten und Aktionen wird sich Fleischmann dann bereits im Februar zur Spielwarenmesse mit einem Markenrelaunch pr?sentieren."


Ruw vertaald naar: Fleischmann viert volgend jaar zijn 40ste verjaardag als marktleider in N-schaal en wil zijn merk "herlanceren" met heel wat nieuwigheden en acties die worden bekendgemaakt in februari. Goed nieuws voor Schaal N-ers? Laat het ons hopen...
Always be modelling!

treinliefde

#1
Dit is bij Roco ook zo gebeurd, de schaal N is fors uitgebreid sinds Mr. Hasselberger eigenaar is,


Roderik

#2
Lang leve Mr. Hasselberger dus...
Always be modelling!

treinliefde

#3
en nu is het wachten op Faller

Michiel

#4
Dat lijkt me inderdaad een boeiend engagement van Fleischmann (en Roco). Ik hoop dat ze het moment dan ook gebruiken om ook de meer regionale markten te bedienen, en niet steeds weer die paar populaire duitse modellen te heruitbrengen zoals weer een V60. Die hebben we al genoeg gehad, dacht ik.

Ik sta inmiddels vol verwachting te popelen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rikkie

#5
[:p] Dat is goed nieuws.

br212

#6
Zou prima zijn, en ze moeten wel... Roco heeft zo nu en dan leuke acties (via de reguliere handel) waar een V200 voor 30 euro (nieuw!!) wordt verkocht. Als fleischmann dan voor V200 een kleine 140 euro vraagt (ja, die ziet er wel mooier uit, maar niet 110 euro mooier naar mijn gevoel) gaat er iets niet helemaal goed. Benieuwd of ze ook de prijzen laten zakken om mee te kunnen met de andere merken, want naar mijn gevoel missen ze nu de boot en krijg ik een marklin gevoel. (kwaliteit prima, prijs gevoelsmatig voor mij veel te hoog)

treinliefde

#7
Roco en Fleischmann is nu van dezelde firma, alsook Klein Modellbahn.

Ze zullen een volledig andere strategie gaan uitbouwen tegen .....

en Piko volgt dezelfde weg,

janjozef

#8
allee goed nieuws voor de N-ers

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem