MSM Creaties

Gestart door ERVIN, 23 augustus 2008, 14:28:19 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman
...Dan insmeren met secondelijm...
Doe dit niet met je vingers: problemen gegarandeerd [}:)]
Stel dat je de "kabel" mobiel wil gebruiken is dit geen oplossing. Voor een statisch model is dit misschien wel de beste keuze [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Waarom geen dunne koperdraad gebruiken? bv die je van een oude transfo of relaisspoel afwikkeld.
Die kan je perfekt strak trekken (niet t? hard aan trekken natuurlijk),en elke keer dat je een geleidewiel passeerd lijm je de draad vast met seconde lijm .Meer is daar toch niet aan?

Gerrit

dirkkerckhofs

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Waarom geen dunne koperdraad gebruiken? bv die je van een oude transfo of relaisspoel afwikkeld.
Die kan je perfekt strak trekken (niet t? hard aan trekken natuurlijk),en elke keer dat je een geleidewiel passeerd lijm je de draad vast met seconde lijm .Meer is daar toch niet aan?

Gerrit



Je hebt waarschijnlijk gelijk Gerrit. Ik stelde de vraag echter omdat ik de aanwijzigingen van het artikel had gevolgd. Ik heb zelfs meer dan twee maand op die draad van Weinert moeten wachten [^]

Bedankt voor de suggestie.

Dirk

T03

Tot op heden enkel Jaques Leplat zijn metalen onderbouw in L-ijzers, en een paar bomen (komen er nog). Wel veel inspiratie en knowhow opgedaan, o.a. het verbeteren van de OVB k-wagons,het bouwen van de L-wagens van Jocadis, het verweren van materieel en gebouwen,gieten van mallen, enz...enz. Modelspoormagazine, een must voor elke liefhebber.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

just4fun

citaat:
Geplaatst door just4fun

Ik heb enkel nog maar de nodige aankopen gedaan, verder nog niets. ...
Een goederenpakwagen ...


Even mezelf citeren.
Uiteindelijk heb ik een beetje tijd gevonden om d'r aan te beginnen. Dit item zou beter staan in het draadje 'Ooit zal het klaar zijn ...' [;)]. Niet dat het zo erg ingewikkeld is om doen, maar m'n tijd is erg beperkt [:(].



De kop er nu af en, het moet gezegd, het is eigenlijk helemaal niet moeilijk! Echt iets voor een beginnend zelfbouwer, zoals ik.
Als je artikels over zelfbouw met plasticard leest, ziet het er allemaal moeilijker uit dan het is. Nu nog tijd vinden om verder te doen, maar 'k ben bezig ...
Ter info: de wielen staan er nog niet vast aan bevestigd, deze krijgen een gecompenceerde bevestiging.
Paul

Peter

Paul,

Werken met plasticard is niet moeilijk. Het vergt enkel wat meer tijd, geduld en nauwkeurigheid. Maar ik vind het wel plezierig om mee te werken.

Dirk,

Waarom gebruik je voor die stalen kabels geen zekeringendraad? Je vind die nog bij elektriciteitswinkels in verschillende dikte voor een paar eurocent. Die is gewoonlijk heel soepel.
Met vriendelijke groeten
Peter

C-rail

Ik heb al het tankstation van Dudok nagebouwd en ik ben ook bezig met
de werfwagen uit het laatste magazine.

C?dric

just4fun

citaat:
Geplaatst door Peter

Waarom gebruik je voor die stalen kabels geen zekeringendraad? Je vind die nog bij elektriciteiswinkels in verschillende dikte voor een paar eurocent.


Peter,
wat bedoel je? Welke stalen kabels bedoelt ge? Want een alternatief interesseerd me wel.
Thx,
Paul

Peter

Hoi Paul, sorry, maar dat van die staalkabels was bedoeld voor Dirk zijn kranen. Heb dat antwoord inmiddels aangepast.
Met vriendelijke groeten
Peter

jean-luc

In MSM 25 schreef ik het artikel over de bouw van de watertoren van Steenbrugge. Daarin lieten we de vlotter hangen aan een kabeltje van gevlochten haar van mijn echtgenote. Dit geeft een prachtig effect !
Al wat je te doen staat is een langharige, donkerharige schoonheid vinden die bereid is enkele haren af te staan voor het goede doel. [:p]
Nu, zes jaar later, is het "kabeltje" nog steeds intact.

Niet moeilijk maar makkelijk !

Groeten, Jean-Luc

p.s. mijn echtgenote heeft ondertussen haar haar laten knippen voor een ander goed doel [^]

Pol

[:D][:D][:D]Je brengt mij op idee?n! Mijn vrouw haar haar is koperkleurig! Wat je daar allemaal mee zou kunnen doen ...![;)][}:)][}:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

conducteur

Ik ben bezig aan de schuilhokjes uit nummer 76, ik zou ze wel in 't geel schilderen, is humbrol 99 een goed kleur?

OPGEPAST BIJ HET BOUWEN :




In stap 4 maakt men een kader van 49 op 30 mm, maar dat moet toch 30*61mm zijn? Anders steekt je dak toch geen 8mm uit aan bijde zijden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

13erke

Nu je het zegt, moet een foutje van de zetduivel zijn, het plan geeft de juiste maten aan.[:I]

mdvholland

Ik ben op zoek naar afmetingen / tekeningen van het klassieke betonnen schuilhuisje van de NMBS (epoche III/IV ?)

In een oudere discussie zag ik fotos van een h0 spoorder die er een had gebouwd naar tekeningen vna Jean-Luc??

Kan iemand mij verwijzen naar een site of plan?

dank,
Matthijs

just4fun

citaat:
Geplaatst door just4fun

Geplaatst door just4fun

Uiteindelijk heb ik een beetje tijd gevonden ...
Dit item zou beter staan in het draadje 'Ooit zal het klaar zijn ...' [;)]



't Heeft meer dan een jaar geduurd eer ik verder heb kunnen werken, maar de voltooing nadert.
Moeilijk is het niet, alleen er tijd voor vinden en zoeken naar oplossingen als er zich problemen (zouden?) stellen.
't Is niet perfect, ik weet waar er verbeteringen zouden mogen/kunnen. Maar als eerste zelfbouw-wagen mag het er wel zijn, al zeg ik het zelf [;)].



Stillejes aan zal ik een oplossing moeten bedenken met betrekking tot verven, want ik heb (nog?) geen luchtkwast-toestanden [:(].

Paul