Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM Creaties

Gestart door ERVIN, 23 augustus 2008, 14:28:19 PM

ERVIN

De naam zegt het zelf al een beetje, zijn er onder jullie die bepaalde dingen uit MSM hebben nagebouwd, ik weet dat Rixke rail daar zijn inspiratie heeft gehaald voor zijn wachthuisje op zijn perron.

Ikzelf heb de torentjes van Gerolf nagebouwd,

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen521.jpg/IMG

Gerolf

Het recentste: architectenkarton en kinderkopkes, "min of meer" op de wijze van Nouiallier:



... maar ik heb me voordien ook al stevig laten inspireren door de artikels over mallen en witmetaal gieten, ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Vele dingen. Enkele als voorbeeld het ene al beter dan het andere.
Lang leve het groeiproces.

waterkraan


zanddrooginstalatie,


watertoren


baanwachterhuis


goederenloods



ombouw loc



Follieke gezien in msm 73 bij nieuwigheden


En nog vele andere dingen.

Erik

doomslu

Echt iets nagebouwd nog niet, maar ik heb wel leren verweren en mallen gieten dank zij de artikels in MSM. En de technieken van Emmanuel probeer ik van tijd tot tijd ook eens uit...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Ik heb de mesthoop voor op de boerderij van Jaqueq Timmerman nagebouwd.
En ik moet zeggen, het resultaat is verbluffend, vind ik persoonlijk.

[/img]
Tom

doomslu

Ik denk er nu pas aan : naar aanleiding van artikel in MSM waar enkele I11-en verbouwd werden tot een AM96, heb ik zelf ook een poging gedaan om er ??ntje te bouwen, maar dan zonder die mooie rijtuigen te beschadigen.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MickeyMouse

Mooi gedaan !!
Heb daar soms geen beschrijving/stappenplan van hoe je dit verwezenlijkt hebt?

Geert

doomslu

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Mooi gedaan !!
Heb daar soms geen beschrijving/stappenplan van hoe je dit verwezenlijkt hebt?

Geert

Eigenlijk niet, neen. Laat ons zeggen dat het een test-case was om te zien wat ik er van terecht bracht. Ik heb fouten gemaakt, hoor. En naar oplossingen gezocht. Zo gaat dat h?.
Zoals je kan zien ontbreekt het andere koprijtuig nog. Met de opgedane ervaring zou dat al wat beter moeten gaan. Misschien moet ik dat dan maar eens gedetailleerd beschrijven, als daar interesse voor is ? Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

Luc,

Je weet wat je te wachten staat h?.  Kortelings zal ik je wel eens nodig hebben.[;)]

Groetjes,

David

doomslu

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Luc,

Je weet wat je te wachten staat h?.  Kortelings zal ik je wel eens nodig hebben.[;)]

Groetjes,

David

Met plezier !

Maar nu terug ON-TOPIC. Wie nog ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

just4fun

Ik heb enkel nog maar de nodige aankopen gedaan, verder nog niets. Maar de plannen en aankopen zijn er dus:

Een goederenpakwagen uit ik weet niet meer welk nummer. Waarschijnlijk zal er tijdens de donkere winteravonden iets mee gebeuren.
Groet,
Paul

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik heb de mesthoop voor op de boerderij van Jaqueq Timmerman nagebouwd.
En ik moet zeggen, het resultaat is verbluffend, vind ik persoonlijk.

[/img]



En de geur ook? [:o)]
Ik ben weg.....
stefan.

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Ik heb eens dat type 91 gebouwd op basis van een Lilliput lok.
Een half jaar moeten wachten tot de lok bij mijn handelaar was, maar de ombouw ging wat rapper.



Ik heb er wel nog een Pyle-generator van PB bijgezet, dat was in het artikel van MSM niet het geval.



Je ziet de generator hier op de voorste hoek.

Ook nog de kolenbunker gebouwd op basis van het artikel in nr 20.
Wel met enkel aanpassingen, zo kan ik de bunker ten allen tijde van de baan nemen.  De witte 'betonblokjes' zijn hol.  De blokjes zijn vastgelijmd op de baan, de poten van de bunker passen er juist in.  Zo staat de bunker vast op de baan, maar kan ik hem altijd wegnemen.



O ja, dit kun je niet zien, de bunker staat op een langwerpig betonblok, maar bij het platform heeft ieder poot een blok.

Verder ben ik al eens begonnen aan de Fd-wagens, maar ik ben gestrand bij het onderstel.  Wel heb ik op basis van ditzelfde artikel, en met de tekeningen verschenen in 'Op de baan' een cementwagen gebouwd.  Dit is eveneens een WD wagon, waarbij de planken uit de wand zijn weggenomen.  In de laadruimte werden vier piramides op hun punt geplaatst.  Lossing via de vloer.  Laden door een luik in het dak.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Gerolf

[:0] Knap gedaan! Wat een sfeer !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mr-tsjoektsjoek

Dank je Gerolf,

O ja, dat boompje, links achter de lok op de eerste foto.

Dat is de groene den zoals beschreven in ??n van de eerste MSM's.

En het Artitec-mazoutdepot uit nr 20, met enkele aanpassingen, maar een eindje verder heb ik hierover een topic geopend.[8D][8D]

Groeten Mr tsjoektsjoek