MSM Creaties

Gestart door ERVIN, 23 augustus 2008, 14:28:19 PM

Tom

Amai... om jaloers op te zijn. [;)]
Tom

Stefan Appelmans

Mr-tsjoektsjoek heeft zeker een derde hand, met een aerograph in plaats van de vingers![:p][:p][:p]
stefan.

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Neen geen derde hand met of zonder airbrush, enkel wat 'fingerspitzengef?hl' [:p] en MIG pigment poeders.

Het gebruik hiervan is eigenlijk ook een MSM creatie.  Via ons lijfblad heb ik dit product leren kennen.  
Verbluffend hoeveel beter ze werken als de pigment poeders van Artitec !!!

In MSM 73 is er sprake over de DVD F.A.Q. Vol I The Pigments.

Ik heb hem aangeschaft, het is puur voor militaria-bouwers.
Maar zoals in MSM gezegd de technieken zijn best bruikbaar voor ons treinfreaks.  Zo wordt beschreven hoe je stof en vuil verkrijgt.  Het verschieten van kleuren imiteren met poeders.  Het gebruik van 'thinner for washes' en 'pigment fixer'.

Samen met de DVD het setje PS 248 Railroad Pigment Set aangeschaft.
Dit bevat vier potjes pigment en een potje fixer.

Mooi resultaat behaal je er mee.

Aanrader !!!

loebaske

Heb ook eens enkele waterkranen gebouwd, heb wel gebruikt gemaakt van fijne staaldraad inplaats van plastiek en met opwarming het in de kraan geduwd, ben nu bezig met de inrichting van het seinblok, met de oude techniek om wissels aan te sturen, kan ook niet anders als de baan zich situeerd anno 1900


Peter

Bedoel je zoiets?



[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

dirkkerckhofs

In MSM 46 stond een hele tijd geleden een leuk artikel over het bouwen van de FUCHSkraan van Kibri, maar dan afgewerkt met draad en schop van Weinert.
Meer dan een jaar geleden twee kranen besteld bij Verschooten, maar nooit iets gehoord of gekregen. Een half jaar geleden dan maar besteld bij Jocadis, samen met de draad en de schop van Weinert. Gisteren eindelijk ??n kraan en de draad gaan halen [:D] De schop is nog altijd niet geleverd en ze wisten mij bij Jocadis ook niet te zeggen hoe lang het nog kon duren [V] Ze wijten het aan het feit dat Weinert zo'n uitgebreid assortiment heeft dat ze waarschijnlijk maar prouceren als ze genoeg bestellingen hebben van een bepaald artikelnummer. Waarom Kibri maar ??n in plaats van twee kranen had geleverd, begrepen ze ook niet.

Ne mens moet soms geduld hebben om iets van MSM te kunnen cre?ren [8D]

Peter

Bestel rechstreeks bij Weinert. Meestal heb je het na een paar dagen.
Winkels wachten gewoonlijk tot ze een paar dingen tegelijk kunnen bestellen (ik zeg niet dat het bij Jocadis zo is) maar mijn ervaring is als je het rechstreeks doet, het sneller gaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

IDD. Peter dat is wat ik aan het maken ben, zal wel niet zo voorzien zijn van details, want tenslotte is het klein en men ziet het maar door het raampje van het seinhuis, de hendels die naar beneden staan ga ik wel voorzien van een ketting...enkel weet ik nog niet hoe ik die witte plaatjes ga maken want die zijn +/- 0.2 x 0.2m/m pffff.
Peter, als je nog van die oude foto's heb zoals een kachel, kleerkasten, de burau tafel enz. mag je door sturen op dummi@euphonynet.be
Alvast bedankt   Eric

Peter

De kachel staat rechts op de foto (nog een echte duvel) en de kasten voor de klederen (althans 1) is gedeeltelijk te zien links op de foto. Aan de klink van de kast hang een kleerhanger
Zal als ik terug meer tijd heb eens door mijn verzameling gaan, want ik moet er nog meer hebben (nee, de meeste foto's zijn NIET van mij) en dan stuur ik ze wel door.
Met vriendelijke groeten
Peter

T03

Behalve de bomen uit de eerste nummers nog niets nagebouwd. De artikels zijn in elk geval interessant om ideen op te doen om andere zaken te bouwen. Praktijk is ??n van mijn favoriete rubrieken.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

krispy

Ik heb mij vorige winter bezig gehouden met het maken van de perron overkapping ( naar Gerolf [;)] voorbeeld )en het perron trappenhuisje, verder staan er nog een paar dingen in , maar wat, hoe en wanneer zullen we deze winter zien [:)], nu is het eerste wat gedaan moet worden , alles rijklaar maken [xx(] zodat ik af en toe toch eens kan rijden [:p].
De foto's zijn te vinden in mijn album , zie link


Laat ze maar verder ideeen uitbrengen in het praktijk gedeelte , mits een paar aanpassingen kan men daar veel mee doen !![;)][:p]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

watman

Wat ik al heb nagebouwd uit MSM.  De voedingseenheid en de wisselschakeling uit de KISS reeks.  En de kasseiroller uit MSM 74.  Eerlijk gezegd had ik deze al een tijdje geleden gemaakt.  Ik had de foto's op de website van Gerolf gezien, en had besloten het rollertje na te bouwen.  Omdat ik totaal geen kennis heb van etsen (heb er ook het materiaal niet voor) had ik besloten om het na te maken in plasticard.  In het artikel heeft Gerolf het over slijtvastheid, maar ik denk dat voor het sporadisch gebruik, plasticard wel z'n tijd zal meegaan.  
(Na het bouwen had ik Gerolf via mail beloofd geen foto's te plaatsen voor hat artikel in MSM verschenen was.) Bij deze
De foto's :

Handvat gebruikt van een klein verfrollertje.  

Ter versteviging, links en rechts van het 'wieltje' nog enkele cirkels van dikker plasticard gekleefd.

Een eerste probeersel op architectenkarton
Het is nog niet perfect, hier en daar een stukje schuin gekleefd.
Hiermee wil ik ook aantonen dat je ook zo'n rollertje kan maken zonder    te moeten etsen.  Het is misschien niet zo stevig als in metaal maar best bruikbaar.  Zolang je maar geen kilometers kasseien moet aanleggen [:o)].

Groeten Bart
 

Gerolf

Mooi gedaan, Bart! Welke dikte van plasticard heb je gebruikt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Dat kasseirollertje, dat moet hier ook komen.
Geweldig idee Gerolf.

Groetjes,

David

Gerolf

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Dat kasseirollertje, dat moet hier ook komen.
Geweldig idee Gerolf.
Dank je.
Ik had voor mijn minibaantje een oppervlakte van zowat 30x60cm met kasseien, en ik had ?cht geen zin om die ??n voor ??n te drukken. En toen dacht ik terug aan een bezoekje aan Madurodam [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw