originele verpakking

Gestart door Rikkie, 23 augustus 2008, 10:47:15 AM

Rikkie

Na het rijden met verschillende loc's en wagons, en omdat ik altijd zorgzaam ben om mijn materiaal, stop ik nadien alles terug in hun doosje. Zo blijven ze ook stofvrij.

Maar per momenten is het puzzelen om de juiste wagon in het juiste doosje te krijgenxx(.

Hoe doen jullie dat?

Rik

Klaas Zondervan

Extra tekst op het doosje schrijven zodat je weet welke wagen er bij hoort.

Jurgen

Ik zet alle gegevens van de wagen die belangrijk zijn voor mij in een Excel bestand met een link naar een foto die ik neem bij aankoop.
Gegevens die ik in het Excel bestand plaats zijn: aankoopdatum, prijs (Advies en werkelijke prijs + gem. waarde op Ebay), welk model, artikelnummer, Loc-/wagennummer, eventuele extra info en het aantal dat ik van die bepaalde loc of wagen heb. Bij de locs plaats ik dan ook nog een kolom Delta/Digitaal/MFX.

Op die manier kan je jezelf eigenlijk nooit vergissen.
Heb je wagens met hetzelfde artikelnummer (bv Roco I6, Coilwagens, M?rklin 4351 of 4352 (I6 Memling),...) dan kan je in je doosjes een papiertje stoppen met de nodige info. En zo krijgt ieder model zijn eigen doosje terug. [:)]

Op de doosjes zelf schrijf ik nooit. Bij eventuele verkoop (dat is pas na mijn dood [:D]) haalt dit de waarde naar beneden. 't Is maar dat mijn nalatenschap nog een beetje waarde heeft h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Op de doosjes zelf schrijf ik nooit. Bij eventuele verkoop (dat is pas na mijn dood [:D]) haalt dit de waarde naar beneden.
Dat is nou iets waar ik me echt niet druk over kan maken.

DWL

Ja inderdaad, daar kan ik me ook niet druk in maken, heb enkele kasten gemaakt die onder mijn treintafel passen, daarin een aantal onderverdelingen gemaakt, en voor de wagens, een aantal fijne boorden, waarop alle wagens, mooi naast elkaar kunnen gezet worden.
Is ook netjes, ??nvoudig, en neemt minder plaats in dan al die dozen en dan telkens nog dat gedoe om die dozen te openen enz, neen dank u.

Lucien
Lucien

Gerolf

Ik heb nog wel een groot deel van mijn lege dozen, maar die nemen stilaan nogal wat plaats in. Ze blijven overigens leeg.
Een echt goed (handig en effectief) opbergsysteem heb ik nog niet, maar het zit wel in de planning.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Als ik dat lees merk ik toch dat we allemaal anders zijn.
Bij mij staan de loks en de wagens,open en bloot,op de baan of op een speciaal rek(nou ja speciaal,6 planken, van 3.50 meter bij 20 cm diep, aan de muur)
De dozen gaan bij mij allemaal in het oude papier(of de vuilnisbak)
Ja ik weet het,bij verkoop is de doos ook belangrijk.
Maar eerstens verkoop ik niet veel,en wat ik verkoop brengt dan maar op wat het op brengt.
Tevens passen loks,en ook wagens,meestal niet meer in hun doos als ze zijn toegerust met onderdelen.
En dat beetje stof,ach dat valt reuze mee.
Nee ik (ik dus) zou dood ongelukkig worden als ik alles weer in dozen moest verpakken.
Maar begrijp me a.u.b goed er is niks mis mee om het wel te doen(en te kunnen)
wim

Jurgen

Tja, als je je eigen huis hebt en ook nooit meer zal verhuizen, dan kan je de dozen weggooien.
Ik doe dit trouwens niet omdat ik meer modellen heb dan dat ik op mijn baan kwijt kan. Een groot deel moet dus opgeborgen worden, willen of niet. Het makkelijkste gaat dat dan in de originele doosjes. Zo krijg je het minste beschadigingen denk ik.

@ Ysbeer: Als je de lege dozen op Ebay of Marktplaats te koop zet, dan heb je er nog iets aan. Er zijn altijd wel mensen die naar een bepaald doosje op zoek zijn. Als je 200 doosjes verkocht hebt, dan kan je weer een nieuwe loc aankopen. Het is maar een idee h?. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@ Ysbeer: Als je de lege dozen op Ebay of Marktplaats te koop zet, dan heb je er nog iets aan. Er zijn altijd wel mensen die naar een bepaald doosje op zoek zijn. Als je 200 doosjes verkocht hebt, dan kan je weer een nieuwe loc aankopen. Het is maar een idee h?. [;)]


tja nooit aangedacht,toch eens proberen
bedankt vor het idee
wim

SuSke

Mijn rijtuigen zijn allemaal voorzien van een volgnummer aan de onderzijde (Dymo met het smalste lintje) en op het plastiek venster van de doos kleeft ook zo'n bandje met het volgnummer van het rijtuig.
Voor de goederenwagens moet dat nog gebeuren.
Bij de locs stelt dat probleem zich minder, die hebben allemaal al een uniek nummer.

Een kind kan de was doen...

Is er dan een waardevermindering??? wel, so be it, het is de bedoeling dat ze rondbollen en wanneer ze niet bollen mooi weggeborgen zitten in afwachting van de plexitubes met een volledige stam tegen de muur.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

MickeyMouse

Inderdaad SuSke, ik doe dit ook zo in combinatie met een Excel-systeem zo ongeveer zoals Jurgen dit uitlegde...
Nooit probleem om info of doos terug te vinden.

ps.: Ik doe net hetzelfde voor andere zaken zoals handleidingen van diverse toestellen...

Geert

ysbeer

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Inderdaad SuSke, ik doe dit ook zo in combinatie met een Excel-systeem zo ongeveer zoals Jurgen dit uitlegde...
Nooit probleem om info of doos terug te vinden.

ps.: Ik doe net hetzelfde voor andere zaken zoals handleidingen van diverse toestellen...

Geert



O,was ik maar niet zo knap[:(!],maar wel zo netjes[:D][:D][:D]
wim (grapje hoor)

ERVIN

Allemaal propere gasten hier hoor, ik gooi de dozen niet weg, maar ze liggen hier op een hoopje, nu ja, dat hoopje is eigenlijk al een hele hoop geworden, wordt eens hoog tijd dat ik daar wat meer structuur in ga brengen.[^]

Ludwig

Ik maak gebruik van het I Collect Trains programma.
Dit is een data base waar ik alle info van mijn aangekocht materiaal kan in onderbrengen zo ook een foto en catalogusnummer die bijna altijd op de doos vermeld staat.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Ik koop bij ikea houten kastjes met 3 schuiven, 10? per kastjes, daarin passen 15 locs of 15 personenrijtuigen, zo heb ik er een paar staan, de lege dozen in bannendozen, is die bananendoos vol, geen probleem op zolder is nog veel plek. is het rijdag op de club neem ik gewoon een paar van die kastjes en ik kan vertrekken. In de houten kastjes is harde mouse kekleefd ter bescherming van het materiaal, en de nummer van de loc/wagon kleeft onderaan in het bakje
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem