Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

inrichten meergezinswoning van auhagen

Gestart door conducteur, 20 augustus 2008, 10:51:08 AM

conducteur

ik heb jullie hulp nodig,het is de eerste keer dat ik een huis zal inrichten in verdiepen,en elk verdiep voorzien van een verlichting.

kan ik met een beetje wiskunde berekenen hoecveel lichtjes ik nodig heb,en hoe moet ik de elektrische geleider netjes wegbergen?

welke lichtjes zullen het voordeligst zijn inprijs/kwaliteit verhouding,maar ook niet te duur?Als het kan niet per internet,want dan zit je met enorm dure verzendingskosten.

waar kan ik ook doorzichtig plastic krijgen voor de ramen? want in de bouwset doen ze het met zo enen soort masker waar gordijnen op staan afgedrukt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MARKLINRIJDER

Misschien enkele tips:

Gebruik voor verlichting van je plaatsen ofwel ledjes ofwel miniatuur lampjes.  Ik zou gaan voor ledjes.

Hoe de bedradingen wegwerken.  Dit zou ik doen tussen plafond en vloer hogere etage.  Dus de verdiepingsplaat maken uit twee stukken.

Doozichtige plastiek kan je verkrijgen bij de kantoorbenodigdheden, wordt daar gebruikt als rug.

Groetjes,

David

chrisdriessen

HEt doorzichtige folie krijg je gewoon bij de hobbyspecialzaak bij mij in venlo is dat PIPOOS

Peter

Moet zeggen dat het hier bij Verschooten in Antwerpen veel goedkoper is dan bij Pipoos (nederl. en Belgie) Ze hebben een grote keuzen in grootte van vellen en verschillende diktes.
Normaal is Verschooten een dure winkel, mar in dit geval......[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Lampjes kan je goedkoop vinden als je nog zo'n 3 maanden geduld heb... [:o)] Jawel, kerstverlichting is spotgoedkoop (per lampje). Je hoeft zo'n sliert enkel nog in stukjes te knippen en aan een voeding aan te sluiten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ik zou toch opletten met lampjes vlakbij kunststof. Je warmte moet immers weg kunnen, het zijn gloeilampjes, he.
Gebruik liever witte leds: wel een stuk duurder, maar ze worden nauwelijks warm, hebben bij goed gebruik het eeuwige leven (hoef je niet te vervangen,...)
Wat de constructie betreft, en als je wat geduld hebt: over dit onderwerp heb ik een bouwverhaal naar de redactie van MSM gestuurd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Gerolf...nie te doen met u, waar haal je die tijd????
mens je bent een sterke aanwinst voor MSM [^][^]

doomslu

Bij die kerstversiering zitten ook ledjes hoor. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ruben13

ja in de kruidvat witte gelle en rode
20 voor 3 ?

conducteur

msm nr 74?of wordt het 75?

citaat:
Geplaatst door loebaske

Gerolf...nie te doen met u, waar haal je die tijd????
mens je bent een sterke aanwinst voor MSM [^][^]


uit  het niets?
nee,dat kan niet,want daar is niets,dus ook geen tijd.was het maar waar[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
msm nr 74?of wordt het 75?
Geen idee, daar beslist Nico over.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw