Nieuw, Nouveau, New, Neu

Gestart door cyberbeast, 17 augustus 2008, 13:26:50 PM

cyberbeast

Ik ga mezelf ook maar even voorstellen.

Sinds kleinsaf ben ik gebeten door de treinen-microbe. Machinist ben ik nooit geworden omdat het een niet te onderschatten job is.

Sinds mijn 7 jaar ofzo reed ik met de Fleischmann's van mijn broers. Een ovaal,enkel spoor met een station van 3 sporen. Jaaaaren heel veel plezier mee gehad, de lokjes zijn dan ook tot op de draad versleten.

Toen ik geld kon verdienen ben ik op zoek gegaan naar nieuw tuig.
Dat had ik gevonden in M?rklin: meerder treinen kunnen tegelijkertijd rijden en grote bedrijfszekerheid door 3-rail (alle grote voordelen daar ik nog geen vaste baan heb).

Daar ben ik momenteel redelijk tevreden over.

Ik ben een technisch nitwit maar door in september een klein vast baantje te maken hoop ik hier verandering in te brengen.

Oja, ik ben 25 en woon in de westhoek.
 

DWL

Hartelijk welkom, cyberbeast, op het forum.
Blijkbaar ben ik de eerste die je verwelkomt, waar zijn de anderen,
hun moeten bekomen van een zware zaterdagnacht of ze zijn misschien allemaal met vakantie, wie weet.
Ik ben ook nog ??n van de jongste spruiten op het forum.
Volgens mijn bescheiden mening heb je echt tegenslag gehad met je start met fleischmann.
Was je natuurlijk 30 jaar vroeger geboren, dan was de eerste keuze misschien toch al direkt op marklin gevallen en met de kwaliteit van "toen" had je ze nooit tot op de draad kunnen verslijten zoals nu met je fleischmann, want mijn eerste marklin-locs van ruim 45 jaar geleden rijden nog steeds zonder problemen.
Maaaaaaaar !!! ik wil er onmiddellijk aan toevoegen, dat die kwaliteit van Marklin al jaren zoek is, dus bij je nieuwe materiaal zou ik alvast een vraagteken zetten.
In uw situatie is inderdaad het 3-rail systeem wel het beste, en minst onderhevig aan storingen, maar dan is ook alles gezegd.
Een goede raad, als jonge modelbouwer, wees zuinig op je budget, zeker indien je de digitale tour opgaat, je hobby moet "plezant" blijven en geen blok aan je been of bron van ergernis.
Er is nu zoveel "moois" op de markt, maar die "prijzen" zijn soms afschuwelijk en onmenselijk.
Laat je hierdoor ook niet afschrikken, want je hebt een perfecte en veelzijdige hobby gekozen, maar wees verstandig en overweeg alvorens je euro's te laten rollen, want dat geeft pas voldoening, een aankoop doen waarvan je later geen spijt hebt.

Alvast veel spoorgenot,

Lucien
Lucien

cyberbeast

Tja, met die Fleischmann moest ik het doen natuurlijk.
Dat was toen meer dan voldoende hoor [:D]

Over die kwaliteit, dat weet ik wel. Er zijn veel klachten.

Momenteel bezuinig ik extreem op mijn budget. Ik heb toch geen vaste baan dus heel veel kopen heeft voorlopig geen zin. En zowat elke cent die ik heb, spaar ik om een huis te kopen. Een baksteen of 5 op elkaar kost al bijna 10miljoen fr bij wijze van spreken.

Dit jaar koop ik wss alleen de 27 van LS.

Ik heb als voordeel dat mijn vriendin er min of meer achter staat zolang we alles samen wat bespreken. We gaan ook zoveel mogelijk zelf bouw proberen te doen zoals boompjes enzo. Dat kunnen we samen doen en het resultaat kan dikwijls beter zijn en volledig zoals ik dat wil.

Maar goed, alles op zijn tijd. Easy does it [:D]
 

doomslu

Welkom bij ons !

Voor jonge mensen, die nog zoveel investeringen te doen hebben, is deze hobby natuurlijk een financieel probleem. Maar gelukkig kan je wel veel voldoening hebben aan het zelfbouwen. Waarschijnlijk zelfs meer dan aan het "kopen" alleen. Leuk dat jouw vriendin wil meewerken ! Verwen ze maar af en toe een keertje. [;)]

Niet alleen aan jou, maar aan alle nieuwkomers hier : lees rustig alle draadjes door en je wordt al gauw 100% slimmer. [:D]
Ook Modelspoormagazine lezen, natuurlijk en in oktober niet vergeten naar de expo in Mechelen te komen !

Nog een kleine opmerking : sedert 2002 heeft de euro de Belgische frank vervangen. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Zelfbouw is meestal goedkoper, maar vooral veel leuker. Veel lezen, veel proberen, je niet laten ontmoedigen, ...
"Eigen bouwsels eerst" is een variant op een bekende slogan [:I]
Welkom bij de hobby en op dit forum, man!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw