Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

kapotte c-rail

Gestart door thom h, 16 augustus 2008, 18:05:42 PM

thom h

bij mij is er c-rail wissel van marklin kapot gegaan de rail is uit het ballast bed gekomen maar hoe krijg ik dit er terug op. De klemmetjes waar hij in zit zijn allemaal afgebroken

eric

R.I.P.
Hoogstwaarschijnlijk is hij voor de treinenhemel.
Dus dat wordt een nieuwe aanschaffen.

thom h

ik heb hem gelijmd maar ik weet niet hoelang hij dit gaat volhouden omdat het een bochtwissel is komen er tijdens het rijden wel wat krachten op te staan (het is trouwens de buitenrail). als de trein er met vollen vaart eroverheen gaat zie je gewoon die hele rail bewegen. dat wordt dus afwachten wanneer hij krak zegt

modeltreinbart

Anders moet je (tot je een nieuwe wissel hebt) er voorlopig een snellingsbeperking in leggen. Dan worden g krachten minder op het spoor.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

prulleman

Boor dan een paar gaatjes naast de rail (buitenkant). Zet er een paar kleine spijkertjes in, soldeer ( indien mogelijk maar sowieso moeilijk) of lijm ze vast met een paar drupjes tweecomponentenlijm. Dan zal ie wel houden[;)]

erik de noorman

Vast lijmen met secondenlijm komt nooit meer los.
Op mijn draaischijf heb ik zo zelf gebogenrails gelijmd. Ik kan u verzekeren daar staat pas spanning op.

Erik

INFO

Een volt of 18 denk ik [;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

thom h

bij mij 20V

maar hij is overleden
en is van die modelbouw lijm wat

Jurgen

Opsturen naar M?rklin met een briefje erbij. Op een ander forum heeft men die tip gegeven.
Bij de oudere C-rails was de plastic mengeling van mindere kwaliteit en daardoor durft er wel eens een stuk van het ballastbed afbreken. Vooral de lipjes om de rails in elkaar te steken zijn hier gevoelig aan.

De rails van de oude productie kan je herkennen omdat alleen de 3 laatste cijfers van het artikelnummer onderaan de rails te lezen zijn.
Als je al je rails opstuurt naar M?rklin met een begeleidend briefje bij, in het Duits of Engels, maar ook Nederlands zal wel goed zijn, dan krijg je binnen de kortste keren gratis nieuwe rails toegestuurd. Niet vergeten om je eigen adres mee te geven natuurlijk.
Ook bij de oude Engelse kruiswissel zonder aandrijving kunnen dingen afbreken, deze wordt dan gewoon vervangen door een Engelse kruiswissel met aandrijving. Service ten top dus bij M?rklin. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik heb dit draadje verplaatst, want bij "sporenplannen" stond het echt niet op z'n plaats...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thom h

bij die oudere c-rail staat er ook "made in germany" op
wat bij de nieuwe c-rail niet is omdat die uit hongarije komen