Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Höllentalbahn

Gestart door Peter, 15 augustus 2008, 14:12:17 PM

PeterC

H
#75
Peter, een beu werk, maar je doet het ten dienste van het forum en daarvoor chapeau!
Groetjes, Peter


railman56

H
#76
die sneeuwruimer is al een mooi plaatje om te beginnen.
bedankt peter
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

H
#77
Als je zo'n kombinatie op je baan zou laten rijden zou niemand geloven dat dit bij het grote voorbeeld ook soms gebeurt.

dsc0223c by Peter Verlooy, on Flickr

En omdat het er in de winter (anders ook[:)]) zo mooi kan zijn:

3939306537663733 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

H
#78
De mooiste kerstmarkt volgens mij is die recht onder de gekende Ravenna-viadukt in Höllental. Als extraatje: per uur vier treinen boven je hoofd (twee in elke richting)

kerstmarkt onder ravenna by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

H
#79
Peter, die foto heeft wel wat...  Wel wat laat voor een Kerstsfeer, maar toch.  De kleuren en verlichting en vooral die beweging van de trein...
Voor mij een geslaagde foto!
Groetjes, Peter


Paulogic

H
#80
Heel knappe foto. Super mooie omgeving en de plaats voor een kerstmarkt ![:p]
mvg,
Paul(ogic)

evan

H
#81
Knappe foto![8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

H
#82
Heel goed nieuws. Heb van de in Duitsland gekende spoorwegfotograaf, Stefan P. Motz toelating gekregen om zijn prachtige foto's van de H?llentalbahn met veel foto's van de E 44 en de 145 elloks hier op het forum te plaatsen. Stefan heeft ze speciaal opnieuw ingescanned zodat ze ze in een hogere resolutie zijn. Herzlichen dank Stefan.
Hierbij alvast een voorproefje[:)]

In station Titisee


In station Hirschsprung:

Met vriendelijke groeten
Peter

evan

H
#83
Goed Peter,

Laat maar komen die E44[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

H
#84
laat maar komen Peter.... o.a. aan Hirschsprung heb ik nog vele herinneringen!

Peter

H
#85
Enkele foto's uit de, volgens mij, kleurrijkste periode op de Höllentalbahn, namelijk met de inzet van de eloks baureihe 143 in de S-bahn look (wit-geel-oranje) en de Dosto's in Mintgrün/hellgrau kleuren. Prachtig gewoon.
Stefan Motz heeft die periode uitgebreid gefotografeerd.

Net buiten het station Hinterzarten, richting Titisee

6462643363313539 by Peter Verlooy, on Flickr

6439643436613864 by Peter Verlooy, on Flickr

3934356434653263 by Peter Verlooy, on Flickr

3139333137353930 by Peter Verlooy, on Flickr

Eindpunt van de Höllentalbahn (althans voor eloks) het station Neustadt

3331613365636336 by Peter Verlooy, on Flickr

Wordt vervolgd met een reeks foto's over "DE" lok op de Höllentalbahn, namelijk de E44 /145, speciaal voor Evan en Dirky en alle anderen die zoals ikzelf 'gek' zijn van deze lok.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

H
#86
Peter,

Ik zou graag meer, zoniet alle [:p][:p][:p] foto's wel willen zien van de heer Motz over de H?llentalbahn en de Dreiseenbahn.  Uw voorproefje smaakt naar nog meer!  Laat maar komen zou ik zeggen!

railrunner

Y-Schwelle zoals eerder aangehaald in dit topicje, zijn in schaal N alvast verkrijgbaar, maar enkel in finescale code 40 bij 2mm.  Ze zijn dus wel degelijk te bekomen.  Voor HO, helaas nog niet gevonden.

Martin Welberg

Zou wel eens wat letters met een ümlaut willen zien  ;)...............shift--> aanhalingsteken (die naast de enter toets) --> letter.....Höllentalbahn  ;)

doomslu

Citaat van: milocomarty op 09 oktober 2012, 21:14:44 PM
Zou wel eens wat letters met een ümlaut willen zien  ;)...............shift--> aanhalingsteken (die naast de enter toets) --> letter.....Höllentalbahn  ;)
Is het gevolg van de conversie...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *