Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Knipperende lichten

Gestart door argilla, 07 april 2005, 11:14:29 AM

argilla

Hey, heb een probje. Mijn loc 25 condenz  ( Trix) rijdt wel maar..... de lichten knipperen constant aan de tender bij vooruit en achteruit. De voorste branden helemaal niet Toch rijdt de loc normaal. Wel zeggen ik gebruik Roco-digitaal . Wat kan hiervan de oorzaak zijn, en wat moet ik doen doen om dit te verhelpen ?? Andere locs niks aan de hand ( zijn dan ook Roco)

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

railbusje

Da's precies wel een veel voorkomend probleem qua compabiliteit zelfs als het volgens de folders wel zou moeten werken, ik kan er zelf ook over meespreken.

tonycabus

Ik heb n?t ook zo'n probleem :
Bij gebruik van de originele dekoder in de 5939 knippert ??n lampje zwakjes, als ik de Loksound3 erin stop knippert datzelfde lampje maar sterker.
Als ik het lampje nameet is er niks aan te merken (koudweerstand ~60 Ohm, net als het andere.
Ik ga eens een ledje in de plaats ervan aasluiten en hou jullie op de hoogte.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

Doe mee eens een lol en wissel de decoder eens uit met 1 die al werkt.
Dan weet je of het aan de loc licht of aan de decoder.
En als de lampjes knipperen op een bepaalde snelheid wel en andere niet dan staat de decoder op een 14 of 28 trapssnelheid en niet op de 128 stappen. Dan branden de lampen alleen op de snelheids trappen 1-14 en 1-28. En de rest kent hij dus niet.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brunel

Wat Marc maar wil zeggen is dat de instelling van het aantal snelheidsstappen in de decoder gelijk moet zijn aan het aantal snelheidsstappen dat de centrale op het betreffende adres verwacht. Even het aantal snelheidsstappen in de decoder gelijk programmeren met het aantal stappen in de centrale en het probleem is in 99 van de 100 gevallen opgelost.

tonycabus

Goed, daar dacht ik eerst ook aan, maar waarom knippert bij mij maar ??n lampje, in ??n richting?????  [?][?][?] [:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Brunel

Geen idee Tony. Maar het is vermoedelijk wel de oplossing voor het probleem van Argilla. En die heeft in dit draadje de oudste rechten. [;)]

argilla

Goed Brunel, maar hoe kom ik de snelheidsstappen van mijn decoder te weten ???

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Door CV29 uit te lezen, standaard staan de nieuwe decoders op 28/128 stappen. Als de stappen in het digitale systeem anders zijn opgeven ingesteld, dan zal bij iedere verandering van de stappen het licht aan of uitgaan.
Dus ook het aantal rijstappen voor het decoderadres instellen op 28 in de centrale, of in ieder geval gelijk aan die van de decoder.

Max

argilla

Max, ga ik direkt doen zie. Alvast bedankt en zal iets laten weten [:D][8D]

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Brunel

Is het gelukt Argilla?

argilla

En...............jawel hij doet het hij doet ....bedankt ieder voor de doorgeven info[:D][:D][:D][:D][8D][8D][8D]

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15