Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Basaffretons

#135
Ik heb opnieuw een verlichtingsproject afgewerkt. Deze keer heb ik een Dancing SR 2 rijtuig van kleurenspots voorzien.

De basis voor deze inbouw bestond uit drie RGB/flash leds. Deze zorgen zelf voor de lichtshow en zijn dus even eenvoudig aan te sluiten als normale leds. Ipv een weerstand (het verbruik varieert namelijk permanent) moet je wel een spanningsregelaar gebruiken.




Ik heb ook nog een video met het eindresultaat opgeladen:
http://www.youtube.com/watch?v=gpbMYfN4FNE




Groeten,
Kristoffer

rixke rail

#136
citaat:
Geplaatst door rixke rail
De gerecupereerde biels smijten we niet weg, deze dienen als "railway-junk". (Zie gelijknamig draadje op mijn foto-site)






Heb ik even tijd voor gehad : ze liggen nu bij het huis van de " Spoorwegmij. Zevenem".


Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

railman56

#137
handige opbergbakjes
passen in een schuif van een bureaukastje (op wielen)


gemaakt uit triplex (H 35mm) en verdeeld in vakjes voor het opbergen van penselen, verfpotjes e.d.



bodem gemaakt in schuimrubber (8mm dik) met gaten (30mm) waarin de verfpotjes passen (gesorteerd op nummer) zodat deze nooit meer kunnen omvallen. twee bakjes kunnen mooi op elkaar in de schuif, onderaan de reeks humbrol potjes en bovenaan revell






handig hulpplankje gemaakt op bovenstaand principe
gaten in schuimrubber met diverse diameter voor verf- en roerpotjes, eveneens voorzien als houder voor verfpistool
omstoten van de potjes is haast onmogelijk
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kris

#138
Hallo,
Ik ben bezig een ontwerp te maken van een type 72 rangeerloc (7209)om
deze dan uit te voeren in schaal O , eerst de kooponderdelen uitgezocht zoals reductiekast-motor , wielen , het ontwerp wordt getekend in autodesk inventor , het ontwerp is zo voorzien dat het volledig kan uitgevoerd worden in plasticard (chasis in messingplaat)
en als een bouwpakketje kan in elkaar gestoken worden de bedoeling is dat ik de onderdelen cnc frees , bij het ontwerp hou ik wel rekening dat het kan gemaakt worden zonder cnc machine , het basisframe is ongeveer klaar nu volgt nog de detailering , hierbij enkele prints van de basisvorm




dirkske

#139
Hieronder een foto van de ombouw van drie g?rlitz rijtuigen naar mijn eigen versie van de M5 rijtuigen.
Kwestie van bezig te blijven.[:D]


[/img]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

dirkske

#140
Dit is dus mijn versie van een M5 stuurstandrijtuig.
Voorzien van decoder zodat de lichtwissel netjes die van de loc volgt.[;)]

[/img]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

dirkkerckhofs

#141
Gras gezaaid: methode Loebaske met zijn vliegenmepper/Grassmaster en daarna nog eens zachtjes met de stofzuiger erover zodat alles mooi recht staat [^] Het is een combinatie van Wildgrass 5 mm en "herbe brul?e" 2 mm van GPP. Dat laatste is zo fijn dat ik het zelfs met de macrofunctie van mijn fototoestel niet scherp kreeg. 'k Zal mij toch ne keer een statief moeten kopen ...



Verder bezig met de omgeving van mijn station in te richten:



kleine kolenopslag en waterkraan en dieseltanks (mijn baan situeert zich einde tijdperk III)

De loskade is verder afgewerkt en geweathered



Mijn Preisersoldaatjes kunnen eindelijk hun nieuwe tanks in ontvangst nemen!

Verder ben ik nog aan het experimenteren met plasticard om zelf mijn perronoverkapping te maken. We zitten nog in de ruwbouwfase [;)]



De krantenkiosk daarentegen is al volledig klaar. Dat was een leuk zondagswerkje: kranten van 3 mm breed afdrukken, plooien en op mekaar plakken [:D] Ik heb er maar geen vieze boekskes bij gehangen. Ik denk dat ze daar in de jaren '50 nog iets te preuts voor waren [:I]

Dirk

jacques timmermans

#142
Afgelopen dagen enkele spoor 0 schemelwagens van Lenz verweerd en van een lading zware houtbalken voorzien.





Jacques Timmermans

T03

#143
Bouwen van duits stationsgebouw.


SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

PeterC

#144
Momenteel bezig met een oud project af te werken: een tunnelportaal op schaal 1/35?.

Groetjes, Peter


krispy

#145
Gisteren in mijn Jocadis stellen dan ook maar verlichting geplaatst


Hier het AM765 stel ( met witte leds


Dan in het AM715 stel ( met een geelere schijn )


nog een zicht van de am715


Hoe de ledbar werd ingebouwd ( zie ook artikel is MSM nr 72 )


Voor het verkrijgen van de geelere schijn ben ik als volgt tewerk gegaan

IPV de ledlenzen te verven( met een speciaal daar voor voorziene verf ) heb ik gebruik gemaak van een EDS veilige 3M tape die doorschijnend is maar toch oranje-bruin kleurt
Ik heb mijn bar hiermee overkleeft en dat geeft de geelere tint
Of dit optimaal is zal de toekomst moeten uitwijzen , in elk geval word er niks warm , dus dat belooft al veel goeds , of de tape gaat verkleuren , zullen we moeten afwachten .
Als dit goed gaat kan ik alles met spotgoedkope leds bestukken ipv die dure warme witte leds
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Kees-Jan

#146
Zaterdag had ik deze twee aangeschaft:



Inmiddels zien ze er zo uit:



Twee fantasie BVB (Oost Berlijnse Trammetjes).

Kees-Jan

Kees-Jan

#147
Deze avond een stapel hout in twee bakken omtoveren met dit railplan:



Leuk want de keerlus gaat maar 3 secties krijgen............

Kees-Jan

Kees-Jan

#148
en zie hier:



en de overgangen tussen de bakken:



Kees-Jan

Michiel

#149
Baan verkocht, maar dient nog omgebouwd te worden naar Duits voorbeeld. Treinen rijden al rechts, en ben bezig om de seinen te plaatsen. Een vereenvoudigd stelsel, want voor een compleet zou de baan meteen overvol worden...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)