Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

#105
Niet echt scenery, maar elektronica houdt me de laatste tijd bezig ...



Omdat ik een IC verkeerd had begrepen - en dus niet kan gebruiken - kan ik nu met SMD's de gewenste functie maken. [xx(]
Wr????d klein - prutswerk. Zoals Peter zou zeggen: waar is mijne Valium ? [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkkerckhofs

#106
Mijn schroothandel is zo goed als af. De twee gebouwen waren ooit de eerste FALLERdoos die ik gekocht had, heel basic. Maar alles is geweathered, poort en omheining zijn uit messing. En inderdaad in plastic kan je nooit zo iets filigraan krijgen. In het grote gebouw zit ook een draaibank enzo. Een kit van Wills die ik op ONTAXS kocht. Als alles af is, zal ik van het inerieur ook een foto posten. Verlichting moet nog aangesloten worden, er moet nog een tekst op het uithangbord en waarschijnlijk komt er ook nog een boom. Als ik op een beurs eens een paar goedkope autootjes van tijdperk II vind, vermasacreer ik die en krijgen die ook een plaatsje. En natuurleijk 'den aizermarchang' zoals ze bij ons zeggen, moet er ook nog op.





Dirk

Gerolf

#107
Mooi gebouwd, Dirk [8D]

Wat ik zo al gedaan heb? Mijn vitrinekasten zijn klaar:



... en nu ben ik bezig aan een nieuw etstoestel [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

#108
op je wenken bediend Dirky!!...


citaat:
Waarom doe je mij dat aan?


geef niet Dirky want!!!!:
dus droog je tranen vlug en heb maar geen verdri-et,
d'n mooie treurwilg is er al zoals je zie-et
begin toch maar's snel want je weet 't wel:
er ligt vast net zoiets mooi's  in't verschiet.
...[;)]
[:D]

Jos

ps: hoop dat het geen plagiaat is???[:I][:o)]

Gerolf

#109
De laatste hand gelegd aan een nieuw gereedschapje ... [8D]



Waarom een nieuw etstoestel?
- grotere platen kunnen verwerken (max 11 x 19 cm) met minder product
- betere verwarming (en dus sneller en "scherper" etsen)
- betere afsluiting indien "buiten gebruik"
- betere luchtverdeling (meer "egaal" etsen)
- betere ophanging van de werkstukken

... en nu het volgende stuk gereedschap [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven 1/43 modelling

#110
Ook wat aan het knutselen geslagen ... rarara enkele beelden


dan zoals ze in Italia zo mooi zeggen : " modificate "

weeral een bakje [:D]( zie topic vitrines)
[/img]
Wie denkt het te weten ? Zoek het niet te ver... [;)]

Steven 1/43 modelling

#111
Hier is ie dan "Versie 1" van een eenvoudige schudder om houtstrooisel te sorteren en filteren[:p]. Er onder staat een Curverbox. Zo valt het goede materiaal in de juiste bak. [;)]



Het is dus inderdaad een simpel opgaande beweging die ik nodig had en gevonden in het motorke van het bandenblazerke. Het is nu nog wat zoeken naar het juiste materiaal om alles soepel te laten lopen, want het stof ... [:(] dat is er voldoende.

Met de Transfo kan je de snelheid gemakkelijk regelen.

Onder het strooi-netje kan je een boompje plaatsen en dat laten draaien op de vaste uitgangsspanning van de transfo. Het is een probeersel om een groot aantal bomen in serie te kunnen strooien.
Zal het iets worden ? [:I]

arkema

#112
Goede oplossing dat nagieten van het chassis in resin, maar het gewicht blijft natuurlijk een probleem. Giet jij ook lood tbv die loc? Hier en daar op onopvallende plaatsen een gat boren en daarvoor ronde loodproppen gieten en insteken helpt behoorlijk.

Oh ja; een beetje voortgang met het brugkasteel;


rixke rail

#113
citaat:
Geplaatst door erik50

Michiel, je hebt blijkbaar niet alleen verstand van een goede modelbaan, maar ook van het betere muziek g?nre.[;)]



Mijn gedacht ook !
Tegen al dat digitale geweld kan ik met mijn analoge pruts-baantje natuurlijk niet op !
Bij mij is het 1 trein per keer, zucht ... ! [:o)][:I]

Afijn, nog even bezig geweest met het verfijnen (verbelgischen) van een model.
Dit lieverdje :



Fl. heeft gewoon de Duitse versie een Belgisch nummer gegeven ! [:(]
Ik heb hem wat aangepast.
Wat vinden jullie ervan ?
E?n van die aanpassingen is die cilinder tussen de stoomdom en de zandbak; weet iemand van jullie waarvoor die diende ?
(De eerste die het aandurft te beweren, dat het voor de kranten en magazines in te steken is, wordt levenslang van dit forum verbannen ! [}:)][;)])
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : tekst aangepast !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Kees-Jan

#114
Vandaag een aantal Plan E en W rijtuigen van Artitec "gepimpt" met reclames en andere bedrijfsnummers. Oa DAF, Univ?, Rabo-Bank, Spar, Grolsch en Spoorweg reclame er op gezet. Bij de nummer varianten enkele Beneluxen veranderd (naar brede gele deuren, zie foto) en een paar DE plan E's gemaakt voor een kennis.



Kees-jan

Kees-Jan

#115
Dit zou ik gebruiken:


Van Tamiya [;)]

met dit als eind resultaat:



Heel het verslag zal ik een een apart topic zetten oder vervuilen.

Kees-Jan

eddy

#116
Vandaag wat aan het prullen geweest voor een vangrail na te maken voor de clubbaan.




groeten Eddy

arkema

#117
bijna klaar, alleen het dak en het interieur nog, de randjes op de ruiten en de ramen zijn al bijgewerkt;


Ooit, een jaar of 3 geleden op vakantie mee begonnen en klaar, maar op de terugreis dank zij een lekkende thinnerfles grotendeels tot een vormloze witte vlek gereduceerd heb ik dit overwegwachtershuisje maar weer eens opgebouwd. Scratchbuilt (zoals dat met een mooi Nederlands woord heet)van fabrieksplastic, het voormalige origineel stond bij station Rhenen. Jaja, waar ook anders nietwaar?[:)]

Michiel

#118
Vandaag heb ik mijn Belgische S 3/6 gedigitaliseerd, met een K?hn N025 decoder.


Er was geen plaats in de tender, en het gewicht is absoluut noodzakelijk voor trekkracht en het elektrisch contact. Dus...


...een tender met digitale bult. Wanneer ik het nodige materiaal ontvangen heb, bouw ik er een houten verhoogde wand op, met echte kolen erin.


Het model rijdt uitmuntend, en hoe kan het ook anders; deze Belg trek de Orient Express die tegen 120 km/u Saraan voorbij raast. De beide stoomloks van op de foto zijn elkaar in het echte nooit tegengekomen, althans niet als Belgen. Maar een beetje fantasie mag vandaag wel, voor de foto.  ;)

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#119
De digitalisering van deze type 93 van de NMBS ging vanzelf. Dit is al een oudere Fleischmann, tweede hands gekocht voor een prikje, in die onbegrijpelijke "Europese" livrei. Ik heb ook hier weer een Kuhn N025 in geplaatst. De decoder gaat zoals gewoonlijk in een tenderlok in de cabine, bovenop de motor. Een paar koperen baantjes doorsnijden, spoel en condensator verwijderen, de kabels op lengte knippen en vastsolderen. De loc loopt uiterst zacht. Misschien is de detaillering van dit Fleischnmann locomotiefje niet meer bij de tijd, het rijdt als door boter; wat een mooie robuuste en soepele techniek!

Eenvoudig en voor-de-hand, deze digitalisering ging vanzelf!


Het lijkt heel wat, maar het locomotiefje is maar 6cm lang!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)