Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

rixke rail

#60
De mannen van de gemeente zijn deze namiddag even bezig geweest !


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#61
Het vervuilen van een set "Railtrans"-wagens van Ti-HO. Deze opvallende wagens, ingeschreven bij de SNCB (!) komen eigenlijk nooit in Belgi?, maar worden in Oostenrijk en de rest van Europa ingezet tussen b.v. zagerijen en  papierfabrieken.





Ik wil ze op mijn baan gebruiken voor de recyclagefirma "recifact",
misschien zet ik er wel plaatjes van "recifact" op. We zien wel.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dirkkerckhofs

#62


Dit ziet er al wat beter uit h?. Bedankt voor de suggesties. Ik heb er uiteindelijk gewoon een schakel van de rubsbanden van tussen gesneden, omdat ze te lang waren en daardoor bol bleven staan.

boke

#63
Mijn eerste foto op het forum en tevens mijn eerste "oude" analoge loc voorzien van een decoder en met nieuwe, betere verlichting... De loc is ook licht verweerd!
Nog twee functies zijn beschikbaar en ik speel met het idee om in deze loc cabineverlichting te voorzien... [;)]




Gerolf

#64
Ik ben nog steeds bezig met het interieur van mijn brouwerij.
Een stap verder: de bottelafdeling.



De lopende band is aangedreven. Het motortje drijft ook een andere sc?ne aan [:I] [;)]
Nog wat verlichting te plaatsen en ik kan beginnen aan het gelijkvloers ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DWL

#65
Wel ik ben bezig in de tuin, bewolkt, niet te warm en vooral "droog", dus tijd voor de grote broertjes.

Volop aan het bouwen, sporen leggen,allemaal met flex van 3 meter, gaat goed vooruit en weinig verbindingen, dus minder kans op storingen.
Hier worden de wissels ingepast...

Wissels gelegd, bermen worden afgewerkt...

Links het nieuwe spoor (zacht oplopend), rechts is de berm reeds afgewerkt...

Nieuw viaduct in aanbouw...

Viaduct uit een andere hoek...

Viaduct sluit aan op grote brug, op de voorgrond een spoor met afgewerkte berm ( moet nog gekleurd worden !), ernaast rechts, twee sporen van het nieuwe traject...


Dus ge kunt zien dat er gewerkt wordt... in de tuin, want ik wil zo snel mogelijk een testrit maken op het nieuwe gedeelte, dus nog enkele dagen doortrekken, hopelijk is het weer ons goed gezind.

Lucien



Lucien

DWL

#66
Wel heren, ik dacht zo... dit zal "off topic" zijn, want jullie rijden bijna allemaal met H0 en N ... (kleinere schalen), heb ook H0, bouw ook een baan op mijn kamer, maar dat is meer "winterwerk", in de zomer weet ik wel beter.
Geloof me vrij, dit is een heel andere dimensie van onze hobby, maar geeft een heel ander gevoel en je geniet ervan op een heel aparte manier.

Ik heb deze morgen nog enkele "luchtopnames" gemaakt, geeft meer overzicht op de ganse omloop, kan wel niet op ??n foto (te groot!)

Hier zie je het oudste gedeelte ( kleinere omloop en een tandradspoor)

Mijn tuinchalet, daar staan een aantal treinen klaar voor vertrek.
Rechts naast de chalet komen ze naar buiten, over de groene viaduct.

Hier het nieuwe gedeelte, met de cirkelvormige viaduct op de achtergrond.

Centraal, een diepe put van 1 meter (een diepe vallei), vooraan een grote viaduct (3 meter) en achteraan de boogbrug (ook nog in aanbouw) van 6 meter.
Op de voorgrond, de metalen constructie (blauw) van de stationsoverkapping (hier komt nog een glazen dak op).


Rechtsonder, is er nog een klein gedeelte (naast de woning), dat zie je op de laatste foto.




De gebouwen met blauw dak (gedeelte van een kasteel) staan hier nog niet op hun plaats.
Je ziet, ik kan mij nog rustig bezighouden voor een tijdje.

Lucien
Lucien

rixke rail

#67
De cover van de nieuwe msm (#73) herinnerde er mij aan dat er ooit een artikeltje in stond over die mooie perrononderdoorgangen (07/08-2004). Ik heb mijn eigen versie gemaakt, uit architektenkarton en plasticard. Versie 11en30 van het origineel ! [}:)]
Mijn eerste poging met architectenkarton ! [:I]






Ook mijn slagbomen staan er ! Nu nog ooit een mechanisme installeren om ze te doen werken ! [B)]




Dat is iets voor de rubriek "Ooit zal het klaar zijn".

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dirkkerckhofs

#68
Normaal gingen we naar de Gordel vandaag, maar het was geen weer [V]
Dan maar aan het setje van Artitec begonnen dat ik gisteren op de beurs van ATA kocht. Vier euro voor bijna drie uur plezier vandaag!

Ik heb wel veel respekt gekregen voor de mannen die op kleinere schalen dan HO werken [:D] Bij mij was het al een gepruts om dat ding van 3,5 cm. recht in mekaar te krijgen en deftig geschilderd.

Het was mijn eerste ervaring met messing en resin en het viel best mee. Aan het bakje zat ook niet veel gietboom. Maar ik kocht er gisteren ook nog een setje van een kar met twee paarden. De paarden zijn meer gietboom dan paard [}:)] In de handleiding staat dat je het materiaal met kokend water kan overgieten om ze makkelijker los te snijden. Doen jullie dat ook zo? Trekt dat dan allemaal niet teveel krom. 'k Zou toch niet willen dat mijn paarden op kromme poten staan ...

rixke rail

#69
Een aantal achtergronden gemaakt, gebaseerd op foto's, gevonden in de zoekfunctie G***** :

- de afgedankte industri?le spoorlijn loopt door in het decor :
(DIT is de originele foto, gespiegeld, bewerkt en verkleind !)



- ondergrondse parkeergarage voor residentie "De Wacht" ... :
(Gemaakt uit een montage van foto's)



- ... en voor residenties "De Watertoren" 1 & 2
(Origele foto is van een Portugese parkeergarage !)



Wat denken jullie ervan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : bronnen bijgevoegd !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

modelbaanHO

#70
Ik heb enkele jaren geleden ook zo'n kastjes gebouwd. Ik berg er al mijn gereedschap in op.





Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

DWL

#71
Ik ben nog steeds druk bezig in mijn tuin (G-spoor),

Heb heel goed nieuws voor de begerigen, ben bezig met het organiseren van een opendeur, de datum ligt nog niet vast, maar komt sneller dan aanvankelijk verwacht, zal voor eind Augustus of begin September 2009 zijn ... dus niet meer zover af.

Ik ben in onderhandeling met andere G-spoorliefhebbers in Belgi? en Nederland.
Onze Noorderburen werken alvast heel goed mee, zij zullen ook zorgen voor ??n of meerdere G-spoorbanen met "live-steam", een extra, die zeker de moeite waard zal zijn.

Het zal ook druk worden op mijn baan, want er zullen meerdere gastrijders komen met hun eigen materiaal.
(Ik heb al in een ander onderwerp gesproken over een grootse organisatie, een soort wijkfeesten, maar dit zal pas voor 2010 zijn, nu gaan we ons voorlopig beperken tot onze treintjes in de tuin)

Dus nu volop aan de slag, want er moet nog heel wat afgewerkt worden, alvorens tentoon te stellen.

Het nieuwe deel ( met de grote viaduct en brug zijn al ingereden met succes), er is nu ongeveer 300 m spoor aangelegd.

Even een impressie van de eerste inrij-dag ...









De viaduct, links op de foto, is nu al enigszinds van uitzicht veranderd ... (laatste foto)



Zo ziet hij er nu al uit ( ... is nog wel maar een proefopstelling ...)

Tot binnenkort ...

Lucien
Lucien

DWL

#72
Ja, die PVC-buizen geven wel het gepaste uitzicht, maar is niet zo stabiel dan ik aanvankelijk wel had gedacht.
De brug is niet echt robust genoeg en heeft de nijging om wat te gaan doorzakken in het midden.
Ben nu bezig met verstevigingen in alu-profiel te plaatsen, maar dat mag natuurlijk niet te veel opvallen anders is het effect volledig weg.
Dit is in feite maar een tijdelijke oplossing, aanvankelijk werd er een plan getekend van een volledige vakwerkbrug, ook met grote boog, in Alu-profiel, en dat zou veel steviger staan.
Maar aangezien ik nog veel onkosten had, voor aankoop van 180 m spoor en 20 wissels (alleen de alu-profielen voor deze brug van 6 m is al ruim 500 euro), samen met de tijd die het vraagt om die brug dan ook nog te bouwen, werd voor een tijdelijke oplossing gekozen (ook sneller gebouwd), maar eerlijk gezegd, daar heb ik al spijt van.




... staat zelfs nog ondersteund met stenen ...




... ik ga er nog enkele nachtjes over slapen, maar heb echt veel zin om ze gewoon af te breken ...

Lucien
Lucien

dirkkerckhofs

#73


Gisteren een hangslot in HO schaal gemaakt met een ketting van Weinert van 0,25mm diameter. Volgend project is een polshorloge voor ??n van mijn Preiserianen [:D]

rixke rail

#74
Van een career-move gesproken !
Oorspronkelijk was hij bij de (Duitse) politie ...



... nu bij de nmbs.



Toegegeven, de kleur zal wel niet 100 % kloppen !
Een beetje verbeelding en verwering echter, doet (misschien) wonderen !
Ik weet zelfs niet zeker of men Transits in dienst gehad heeft voor personeelvervoer bij onze nationale trots !
In ieder geval bij de groep Zuidvoorde dus wel !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN