Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

ERVIN

#45
Knappe dinges Knibbelknabbel, ben je er eigenlijk lang mee bezig geweest??

Waar ben ik mee bezig, met een heel tijdrovend werkje, maar een werkje dat ik iedereen kan aanbevelen, voorzie genoeg stroompunten onder je baan, beter 10 teveel dan ??n te weinig, ik heb nu zo'n 40 meter dubbelspoor voorzien van stroompunten, onder elke rail,wissel en kruising liggen er nu stroomdraden, volgens sommige een overbodig werkje, andere zeggen dan weer dat het absoluut nodig is, ik kan hier enkel mijn persoonlijke bevindingen posten, en ik moet toegeven dat mijn treinen nog nooit zo goed en vlot gereden hebben, dus ik ga ermee door.

En zo ziet dat  er dan uit....


linuxstecheltje

#46
ik ben zelf ook bezig met het maken van bovenleidingspalen + bovenleiding

ik maak de paaltjes van 3x3 messing H profielen, gesoldeerd op een stukje messing draad (zilversoldeer waar men ook de gasleidingen mee soldeert),
vervolgens plaats ik de paaltjes na ontvetten in een gietmal en giet ik er met giethars de betonblokjes over de lasnaad.


op deze foto zijn ze ook reeds geschilderd:

dit zijn enkele probeersels voor de bovenleiding zelf, ook reeds geschillderd met verf van sommerfield:


de Y hangers zou ik zelf proberen te etsen, dat duurt dus nog wel even, de etstank is klaar, enkel nog de verwarming. de uv belichtingsbak ook, rest me nog de tekening maken, etsmiddel enzo aanschaffen en oefenen...
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

ricky56

#47
Bij Alaf, wij maken veel gebouwen, en soms ook bruggen...

Zie de foto's van Laurent Maghe (LMA) :

Twee foto's van gebouwen die ik word bezet om te bouwen. Beide originele flatgebouwen bevinden zich in Luik (zie de foto op het eerste clich?)


Laurent bouwt eveneens gebouwen, maar de complexiteit is dat zij zich op een deel van de kade in kromme bevinden...

En onze nationale Stefan pakt hem aan de Luikse bruggen, zoals hier de brug van Fettine. De bogen zijn nog open te werken...


Voor meer foto's, rendezvous op ons blog (h?l?s, zeer vooruit gaat de Nederlandse versie niet, want mijn nieuw werk neemt me een enorm tijd in beslag...)

http://alafinfo.skynetblogs.be/

rixke rail

#48
De drie weken zonder p.c. heb ik mijns inziens nuttig besteed aan een aantal vervuilingen van wagons.
Ten eerste een deel van mijn vloot eaos-containerwagens (vervuild + beschadigd):

Daarna kwamen de 2 setjes rils'en van M?rklin aan bod. (Vervuild + 2e set vernummerd)
Vermits ik ook nog wat oudere Lima- en Jouef-versies van deze wagens liggen had, besloot ik ook deze onder handen te nemen. De eerste werd voorzien van een grijze roco 47605-kap, in B-cargo kleuren geschilderd en vervuild.

Hij moet wel nog voorzien worden van nieuwe nummerplaten.
Deze was oorspronkelijk een grijze Lima kap, ook herschilderd in B-Cargo kleuren en vervuild.

Hij is al voorzien van nieuwe nummerplaten.
Deze was al groen maar werd van nieuwe nummerplaten voorzien (wegens dubbele nummering) en getagd. Zo rijden er in de realiteit ook, spijtig genoeg ([V]) veel rond.

Alhoewel, toch een dankbaar onderwerp voor ons, modelbouwers, die graffiti. Of niet [?]

Wat vinden jullie ervan ?
Ik heb nog 3 kappen van Lima over, ik denk erover na ze op een Roco-basis (Rs platte wagen, de oorspronklijke basis van de Rils'en) te maken. De Jouef'en hadden een fout onderstel [:o)], vandaar mijn zoektocht naar een geschikt onderstel. Tevens hadden ze ronde i.p.v. rechthoekige buffers.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

just4fun

#49
Ik heb dit eens uitgeprobeerd:



Een setje van PB-Messingmodelbouw.
Het heeft nog wel nabewerking nodig, natuurlijk.

Paul

rixke rail

#50
Deze namiddag bezig geweest met een nieuwe achtergrond : het verlengde van een straat, genaamd "Zondereinde".



Wat vinden jullie ervan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ruben13

#51
ik ben al een hele tijd bezig met een brug te maken uit papier
hout en rour lepeltjes
zie hier het resultaat




ruben

Chris

#52
Ik ben met een kerkje van Oosterbeek (NL) bezig.
Het model is van Tilly models, en is in resin.


Eerst bouwen...


Dan de onderdelen schilderen en verouderen.


Wat details, de hoofdingang.


Nabootsen van het daklood.


En het glas-in-lood.

Ik ben nog niet klaar :)

Gerolf

#53
Ik ben ook met gevelschildering bezig:



Dit is voorlopig enkel "ruwbouw"-werk: baksteentjes schilderen (Saai! - weet er iemand een sneller alternatief dan met het penseel?)
De rechtermuur is al gevoegd. Daar heb ik wel een snelle methode voor.

Het verweren zal niet zo sterk worden toegepast als op die mooie middeleeuwse kerk van Chris. Mijn brouwerij is een relatief recent gebouw [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#54
Even een snelle test:
- met kleurpotloden aanbrengen gaat slechts iets sneller dan met een penseel
- de potloodkleur hecht niet zo goed op de geverfde onderlaag.
- vernis: een deel van de potloodkleur wordt weggespoeld/opgelost/...? verdwijnt in ieder geval
- mogelijk zijn de kleurpotloodjes die ik hier ter beschikking heb niet "vettig" genoeg.
Ter illustratie (vergelijk met de fabrieksmuur)



Mijn conclusie: toch meer verder penselen ... tenzij iemand een ander idee heeft.

Wacht eens even - vettiger kleurpotlood [?] Een test met Wasco ...



V??l beter, en het gaat SNEL [8D]

@Luc: Bedankt om me op het idee te brengen [:X]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

watman

#55
Ik wil hier even laten zien waar ik nu mee bezig ben.  Ik ben bezig met een kasseistraat (in schaal HO).  Hiervoor ben ik die kasseien, in waaiervorm, aan het uitkrassen in een laagje gips.  Nu er reeds enkele centimeters gedaan zijn ben ik niet meer zo tevreden over de groote van die kasseien, ik denk dat ze iets te groot zijn, en ik opnieuw zal moeten beginnen.  Oordeel zelf maar op volgende foto's.
De kasseien


Met meetlatje


En met enkele bewoners


Wat denken jullie, is dit realistisch ?  Verder doen of opnieuw beginnen en de kasseien wat kleiner maken ?  Laat maar weten.

Groeten Bart
 

dirkkerckhofs

#56
Ik heb eindelijk eens de moeite genomen om een aantal foto's online te zetten, zodat ik eens het ??n en het ander kan laten zien. Al heb ik lang getwijfeld. Als ik hier sommige meesterwerkjes zie, wordt ik wel h????l nederig. Maar enfin, waar was ik de laatste dagen mee bezig?

En dan een leuke vingeroefening: Ik wou een gevel van Artitec kopen, maar vond die nogal duur. Dus heb ik het aan de hand van de technieken van Emmanuel Nouallier maar eens zelf geprobeerd. Eerst de ruwbouw:



en dan het eindresultaat:



Dirk

Break302

#57
Hallo
Ik ben even met mijn M4 van Os.kar bij Pearle langs geweest en al moet ik het zelf zeggen het valt wel op [8D]





Wat een nieuwe bril al doen kan hee [:D]
En dan maar gelijk witte in plaats van geel leds gezet.

rixke rail

#58
Haah, de jaren zeventig !



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Stefan Appelmans

#59
stefan.