Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

perk

schitterend zo een baantje op de salontafel.  Toch weer een mooi projectje met inventiviteit en oude spullen gemaakt

raf

Ja Patrick ik kan moeilijk iets weg gooien hé
en dat baantje is gemakkelijk want daar kan ik zowel 2 als 3 rail op rijden
en dus ook de rem modules op testen als er een een probleem heeft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Den Eric

Nog af en toe wat verder foefelen aan gebinte voor loods in O schaal. Loopbrug gemaakt met wat roosters, de relingen komen er ook nog aan. Extra passerellen links en rechts. Trap staat op ook de lijst om te maken, stootblokken zijn reeds gemaakt en gespoten enkel moeten er nog pinklichten op gemonteerd worden. Nog een ganse waslijst met te maken onderdelen meestal uit styreen en/of profielen, relingen in messing. En hoop deze dus volgend jaar tegen Pasen klaar te hebben anders worden het vijgen na Pasen.
Volgende maand zal er niet veel gedan worden, 2 kleine ingrepen staan er op het programma, dus nog méér rusten dan nu. ;D
Den Eric.

Jean

In voorbereiding op een kleine uitbreiding van het spoor is dit reeds afgeschreven dekkingssein weer tot leven gewekt met een MTB-MP1 wisselmotortje.
De maximale beweging van de MTB is naar beneden bijgesteld op 3mm, zodat de arm van het sein niet uit het gewricht wordt geduwd of getrokken. Verder is een hulpschakeling gesoldeerd zodat het sein is aan te sturen met een M-dec van Littfinski.

Het motortje draait langzaam en maakt zeer weinig geluid.
Een bewegend beeld droppen was natuurlijk leuker geweest.

Tot zo ver maar weer.
Groeten, Jean

raf

Jean uploaden naar youtube en dan de link hier posten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jean

Eerder deze week is opnieuw een onderdeel voor de uitbreiding van het thuisbaantje afgerond.

Het tankstation is niet standaard, het is samengesteld met onderdelen uit ten minste 5 verschillende bouwpakketten.

Groet, Jean
(die geen account heeft geactiveerd op een filmpjes pagina)