Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Den Eric

Nu de MY1152 Viking Rail afgewerkt is aan het laatste donorke beginnen te ontmantelen om er een andere versie van te maken. Zit nog te twijfelen tussen de MY1126 en de TMY1150 RailCare versie.
Meeste messing onderdelen heb ik nog genoeg in stock liggen, enkel nog een decoder eens bestellen.
Den Eric

henry

Zelfballast maken van zand en afwerken.
Ben zeer tevreden over resultaat.



Klaas Zondervan

Wat voor zand heb je daar gebruikt? Er zijn vele soorten.

henry

Gewoon scherp zand en dan even door een theezeefje , minuutje in de magnetron om het eventeule ongedierte te doden en strooien maar.
25kg bij de bouwmarkt voor 6 a 7 euro.

Den Eric

Een MY1159 Strukton staat nu op het programma, met andere woorden, goede foto's vinden, dan onderdelen maken, de cabines fixen met één kant bemanning, decoder met sound en een pakje lichtfuncties infoefelen, draaistellen verfraaien en een ferme laag roest en vuil opdroppen. De 59 is het hoogste cijfer dat DSB heeft uitgebracht (ze hadden dus in den beginne 59 Nohabs MY, iets meer dan hier in ons landeke) Veel variatie en verschillen onderling ook reeds qua jaartal, sommige hebben 3 verschillende stickers gehad op 3/4de jaar. Tja het is nuchter blijven om alles wat te volgen.
Deze Nohab gaat dus gele neuzen krijgen en rest zwart, platforms met extra lampekes er op. Geen paniek deze gaat zekerst morgen nog niet afgewerkt zijn. Hoop eind September de klus te kunnen klaren als het ware.
Den Eric.

raf

ik moest lagers hebben voor op de htc club een projectje
dus moest kogel lagers hebben 5 mm binnen liefst 2 cm hoog en de buitenkant was niet belangrijk .dus ik ging naar een auto stuck en vroeg daar naar zulke lagers .ze vroegen voor wek type wagen het was .ik zei het is voor een motor .ok wat voor een .Wel een servo motor .die vent ???? hoe ziet hij er uit .Wel heu blauw en het merk is traxxass .vond hij niet in het bestand .zonder merk meneer kan ik die niet vinden ????? trek gvd een lade open man en kijk of die 5 mm gat hebben de rest komt goed .neen ben zonder lagers buiten gegaan want hij kon ze niet vinden .dus zonder mes krijgt die geen choco op zijn boterham

waarom ze kinderen nog naar school sturen heb ik echt geen idee hoor
ze komen er of woke uit en weten niet meer wat ze zijn of ze komen er uit zo lomp dat je het niet kunt bedenken

dus maar bij de chinees bestellen en 14 dagen wachten maar

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

perk

Raf,

dat komt me bekend voor, als ze niet weten voor welke auto/douche/kraan/kast iets is, blijkt het zo goed als onmogelijk om stukken te vinden.
Mij hebben ze op school geleerd in de SKF catalogus te kijken.

Ik koop nu al mijn lagers online, want er is hier gewoon geen winkel waar je nog kan binnenstappen ervoor.
Spijtig genoeg gaat dit op voor meer en meer zaken.


raf

patrick ik had die lager nummers maar hun database werkt zo niet
ze moeten dus merk auto hebben dan welk type en dan weer welke motor enz.
dan komen ze uiteindelijk op een nummer uit wat hun dan in het magazijn naar een rek of lade brengt waar die lagers zich bevinden
ik vermoed dat ze in het magazijn van die revolverkasten hebben staan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.