Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

 Gisteren opeens de dremel stylus die eric reeds een aantal jaren geleden wilde doneren aan de vuilbak stopte er mee ????
Ik had hem reeds van een nieuwe externe accu voorzien maar na het wisselen van die accu niks noppes geen beweging
Dan vandaag het ding gesloopt en wat bleek dat de lagers in de motor kompleet uitgelopen waren .Het heeft hier bij mij dan ook veel werk geleverd .Maar daardoor was ook de elektronica er mee opgehouden ???
Maar omdat het zo een handig klein sterk ding is wilde ik het nog een kans geven .Daar ik het ding het meeste voor freeswerkjes gebruikte stond hij eigenlijk steeds op volle gas dus dat was geen probleem
Motoren heb ik genoeg dus ook vervangen en een aan uit schakelaar gezet en kijk hij werkt en heeft weer een derde leven ;Het lijkt wel een kat te zijn maar die heeft er 9

Dus we kunnen er weer een tijdje mee verder en spijtig dat het niet meer gemaakt word

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Goed bezig Raf, tof dat je de kennis hebt om dit te herstellen, hopelijk gaat hij nog een aantal jaartjes mee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Thommy

Nadat ik ooit 1 had, paar maand terug een Jocadis stomer 53 gekocht
Digitaal gemaakt, ledjes in beide lantaarns en dan maar een oranje 'kaarsledje' in de cabine
Greetz

Thommy

raf

Vandaag verder met de module baan bakken in orde te brengen .
Alle bekabeling in orde gemaakt en vast gelegd .
Nu de omloop bak onder handen nemen want op een wissel ontspoord steeds dezelfde lok .
En nu hij los staat kan ik eens goed kijken waar er wat verkeerd loopt.
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Nen oude Britains tractor terug tot de levenden brengen.

Motortje draaide niet meer, dus helemaal gedemonteerd. Kan nu terug rijden en pto werkt (tis nog niet perfect maar goed, van niets naar dit is al sterk vooral omdat overal staat dat ze niet te herstellen zijn)

Nu uit plasticard alle afgebroken stukken van de cabine aan het namaken. (En daarmee zwaar in m'n vinger gezeten met cuttermes  :P) zal er wel nog even aan bezig zijn want dan vergelijk je met een andere tractor en merk je daar ook een stukje afgebroken op, dus dan 1st deze ook maar aanpakken
Greetz

Thommy

Alberke

de zoveelste type 64 aan het locomotievenpark toegevoegd, probleem met het kwarteren van de wielen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Gisteren nog aan de keer bak bezig geweest van de module baan.
Juist achter  een wissel ontspoorden steeds loks met 3 assen zoals de reek 89
Ik had daar reeds van alles geprobeerd maar het bleef ellende
Nu de bak los stond kon ik van dicht bij bekijken wat er gebeurde
Hij ontspoorde steeds op de aansluiting naar een andere rail
Dus deze rail vervangen maar het probleem bleef bestaan ??????
Dan de wissel er uit maar ook dat hielp niet
Dan heb ik de buitenste sporen door geslepen juist voor het punt waar het punt stuk zit en Daar dan van de flex die er achter komt de rails in de wissel geschoven zodat ik na de wissel geen verbinding meer heb .
Probleem opgelost .
Dus vandaag shotteren voor het te warm word .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Binneninrichting voor beenhouwerij aan het tekenen om later te kunnen printen.
Eerste proef wordt nu geprint.

binneninrichting-klein by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Havoc

Citaat van: gardevil op 30 juni 2022, 15:33:04 PM
Binneninrichting voor beenhouwerij aan het tekenen om later te kunnen printen.
Eerste proef wordt nu geprint.
Het is verleidelijk om dit in 1 groot blok te tekenen. Maar als je nu iets wil veranderen moet je alles herbeginnen. Neem nu dat je de weegschaal ergens anders wil zetten. Of dat de frigotoog tegenvalt. Als je dat allemaal als kleinere stukken tekent kan je sneller iets veranderen of herprinten als er iets gehaperd heeft. Ook om te schilderen handiger denk ik (kan zelf niet deftig schilderen).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gardevil

Citaat van: Havoc op 30 juni 2022, 16:06:02 PM
Citaat van: gardevil op 30 juni 2022, 15:33:04 PM
Binneninrichting voor beenhouwerij aan het tekenen om later te kunnen printen.
Eerste proef wordt nu geprint.
Het is verleidelijk om dit in 1 groot blok te tekenen. Maar als je nu iets wil veranderen moet je alles herbeginnen. Neem nu dat je de weegschaal ergens anders wil zetten. Of dat de frigotoog tegenvalt. Als je dat allemaal als kleinere stukken tekent kan je sneller iets veranderen of herprinten als er iets gehaperd heeft. Ook om te schilderen handiger denk ik (kan zelf niet deftig schilderen).
Klopt, maar alles kan afzonderlijk geprint worden. Dit is een eerste test om te zien of alles klopt en kan.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Als je het in die stand print, denk ik dat je problemen gaat hebben met horizontale vlakken (schabben en bovenvlak koeltoog)
Die worden immers in het begin zwevend geprint. Steuntjes plaatsen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

eve z'n nieuwe pcb's ingebouwd in m'n HLD6215. Weer prachtwerk van hem. Ere wie ere toe komt.
En zo ook weer paar reserve lampjes om m'n oude Lego 12V trein (nee, daar prop ik geen leds od. in, drukt de waarde nogal voor Lego fans)
Greetz

Thommy

raf

https://youtu.be/_PaQI_Q63Gc

Deze DB Regio van licht en decoders aan het voorzien .
Ik ga nog eventjes bezig zijn mijn gedacht .
maar ja het houd me van straat hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Charter voor standaardisatie van onze modulebaan aan het uitschrijven. Dacht dat snel even tussendoor te doen, maar verschoot van het werk dat er bij komt kijken.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: svvander op 16 juli 2022, 16:55:29 PM
Charter voor standaardisatie van onze modulebaan aan het uitschrijven. Dacht dat snel even tussendoor te doen, maar verschoot van het werk dat er bij komt kijken.
Herinner me zoiets van de opstart van de modulebaan. Maar waarom het warm water opnieuw uitvinden? Kan je niet beter een bestaand nemen en daar wat aanpassen? Bvb de afmetingen van de module als die anders zijn. Of het te gebruiken stuursysteem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.