Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

mooi maar als ik het vergelijk met de foto zou het wat hoger mogen
maar kan ook zijn dat je tekening wat vervormd overkomt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Nee, klopt wat je zegt. Ik heb de ToiToi al iets smaller gemaakt (ik had de maten van op het internet opgezocht, maar deze blijkt iets smaller te zijn). Ik kan het ook nog een paar mm hoger maken en dan oogt het ook iets beter. Maar dat is voor de volgende dagen. Wat ik niet zie is een haak of dergelijke. Of zou dit gewoon geduwd worden?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Sven in de slicer zelf kun je de hoogte ook nog aan passen maar dan worden wel je wielen ovaal
dus als ik u was zou ik de wielen apart tekenen
en ik denk niet dat zo iets achter een trein gehangen word want dan moet er wel heel traag gereden worden mijn gedacht

blijft wel mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Het is vooral iets om op een zijspoor (industrie?) of zo te plaatsen. Daarom dat ik de wielen ook getekend heb. Ik zou er losse assen met wielen voor kunnen tekenen en maken, maar dat was niet mijn plan.

Ik vergroot bijna nooit via de slicer, tenzij ik iets vanuit Thinginverse haal, uit een andere schaal en dan nog. Meestal worden de wanden etc. dan ook veel te dun. Wat ik ook al gemerkt, er kan een afwijking van ongeveer 4% op zitten. Dat wil zeggen dat je op 10 cm, bijna 0,5 (0,4 om exact te zijn) extra of minder hebt. Dat is wel heel veel. Tot nu toe was mijn grootste afwijking op iets van iets van 4cm breedte, juist iets meer dan 1mm. Heel vervelend als het echt op een mm aankomt. Ik heb het gevoel dat die afwijking minder groot is, als het van uit het tekenprogramma komt. Maar dat kan een gevoel zijn. Ik zou het is moeten testen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

heb ik nooit na gemeten
ik teken normaal altijd 10% groter (hoop dat ik het juist heb)
dus 1 mm word 10 mm in de tekening
dit vind ik veel gemakkelijker tekenen daar je meer details kunt aan brengen
maar ik teken in 123D en dat is een minimaal programma en werkt niet altijd zo goed als je bv klinknagels wil plaatsen op een plaat bv die vertikaal of schuin staat op je teken blad
maar het zal wel aan mezelf liegen omdat ik een deel vergeten ben hoe het moet
ik moet de youtube filmpjes eens terug bekijken hoe ze het daar doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Ik gebruik ook 123D design van AutoDesk, en dat werkt redelijk goed maar is inderdaad  "strictly basic".   Geen wonderen van verwachten maar voor wat ik wil printen   (vooral beugeltjes en steuntjes etc.. ) is het voldoende :)

Klinknagels op een schuin vlak is best wel te doen hoor Raf.   Gewoon als "base plane" je schuin vlak sorteren en dan heb je daar je teken raster.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Ik teken in Thinkercad. Is volgens mij hetzelfde of ben ik verkeerd?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

je bent verkeerd LOL

ja dani maar ik weet niet meer hoe door mijn dia's dus ik zoek het wel weer op

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

gardevil

Reed sensoren aan het vervangen door Hall sensoren op het car system gedeelte van de baan. Later een filmpje (als het werkt;) )
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

B_Modelbouw

Citaat van: gardevil op 10 oktober 2021, 15:12:26 PM
Reed sensoren aan het vervangen door Hall sensoren op het car system gedeelte van de baan. Later een filmpje (als het werkt;) )

Daar ga je alvast veel plezier aan hebben, gedaan met valse meldingen ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


gardevil

#10076
Citaat van: B_Modelbouw op 14 oktober 2021, 22:29:58 PM
Citaat van: gardevil op 10 oktober 2021, 15:12:26 PM
Reed sensoren aan het vervangen door Hall sensoren op het car system gedeelte van de baan. Later een filmpje (als het werkt;) )

Daar ga je alvast veel plezier aan hebben, gedaan met valse meldingen ...
Lijkt op het eerste zicht wel beter te werken en geeft iets meer mogelijkheden. Nog 1 wissel inbouwen en bedraden en dan kunnen we testen.
Daarna stopsecties maken voor de bussen en een of andere botsbeveiliging bij kruisingen en in een krappe bocht.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

gisteren een deju momentje gehad
een wissel op de module deed raar .hij ging heel slecht om en vooral het puntstuk bewoog niet mee
dus de wissel er uitgehaald en ja hoor de verbinding tussen de tongen en het puntstuk was los gekomen
dit zijn twee zeer kleine puntjes die in de verbindigs stang haken
een halfuurtje prullen met een loep op en hij was weer genezen
bleek het metale plaatje wat de verbinding op zijn plaats hield verbogen was
dit kwam doordat de kurk die er onderlicht aan de twee zijkanten van dat plaatje iets naar boven gekomen was tijdens het drogen en zo dus dat dunne stripje verbogen heeft
gelukkig weer in orde gekregen en hij gaat weer vrolijk zoals voorheen om

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Aan 't experimenteren met H0 metselwerk...

20211030_173530 by Dirky dyniMo, on Flickr

doomslu

't Ziet er al veelbelovend uit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *