Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Peter snel nog wat preisers scoren dan kunnen ze aan tafel, ziet er goed uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

De zolder nog maar eens opruimen,  en de baan nog maar eens heraanleggen .
Hopelijk nu laatste ronde en dan beginnen definitief bekabelen en  van scenrey voorzien
"zodat er na 7 jaar toch eens iets rijdt"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Mijn B-Models 6317 zijn bekabeling naar de draaistellen aan het fatsoeneren en dan maar gelijk alles nog eens grondig proper maken.

En ondertussen rijdt hij weer als een Zwitsers uurwerkje.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 26 augustus 2021, 23:19:33 PM
De zolder nog maar eens opruimen,  en de baan nog maar eens heraanleggen .
Hopelijk nu laatste ronde en dan beginnen definitief bekabelen en  van scenrey voorzien
"zodat er na 7 jaar toch eens iets rijdt"

Troost U, ik sta weer op nul!  ;D ;D  000000000000000

;)

raf

ik ben modules aan het verzetten om er later beter aan te kunnen en minder bekabeling onder de baan te hebben .
dus nu ook eventjes niet rijden buiten alleen op de verandere stukken .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#10055
ok HELP

ik heb een trix dhg 500 en die zou open moeten om een decoder in te zetten
ik heb reeds aan google mevrouw gevraagd maar kon geen handleiding vinden waarin deze lok beschreven werd
wel de marklin versie maar trix blijkt die schroef door het dak niet te hebben .
https://www.youtube.com/watch?v=FxNXhW2wNzE
zo de decoder zit er in en nu tijd voor een ritje op de baan
het was gewoon open klikken en niet met een schroefje of zo
eris redelijk voldoende plaats om in deze lok toch een seu V5 in tebouwen
https://youtu.be/yH-Sze4OZzQ
ook langzaam rijden is voor deze lok geen probleem
de sleper die er nu onder zit is een roco sleper en dat zorgt er voor dat deze lok nog niet over de wissels heen gaat.de marklin wlsper is besteld
door deze weg te halen en te vervangen door een wielopname houder kan deze lok zowel 2 als 3 rail rijden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo vandaag bezig geweest onder de baan om een stukje wat vroeger altijd ellende veroorzaakte aan te pakken
tussen de laatste biels en de controle put was een opening zonder pukkel zeg maar
de meeste loks vielen daar stil als je niet hard genoeg reed
maar daar het maar een kort stukje spoor is was dit geen goed idee
daarom één biels met pukkel bijgezet en aangesloten en nu gaan ze er wel netjes langzaam overheen
de detectie's zitten er in en nu is het nog juist de processor station uit programmeren en dat gaat lachen worden
want er zijn zoveel zaken die binnen en buiten gaan niet normaal
maar zo blijven we van de straat
nu tijd voor een filmpke
https://youtu.be/E9K45EUX10U

gr raf
ps er moet ook nog een diesel pomp komen te staan
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

vandaag hopelijk de laatste hand leggen aan de vernieuwe "elektriek" op zolder.
Alles centraal te schakelen van op 1 punt met aparte kringen en leidingen  (PC, ECO, Arduino's,  12V voeding,  Verlichting, Muziek,  Boosters  etc...).

Eens de 220V  bedrading allemaal in orde is  EN AFGEZEKERD op 2 kringen van 16A,  kan ik verder met de laatste stukjes van de baan infrastructuur
En dan de bekabeling onder de baan...   Dat gaat de grootste kluif worden.  4 ringleidingen ,  alle wissels bekabelen  en  alle terugmelders/bezetmelders

Vandaag op de agenda  : 
** de verlichting ONDER de baan voor als er later moet bekabeld worden   (ook centraal te schakelen) 
** de mini muziek installatie  (niks spectaculairs maar wel met wat bekabeling bij)
** audio mixertje voor  geluid van de PC te kunnen samen brengen met bvb mijn mp3 jukebox  en eventueel effect modules


En tegen dan zal de dag weer ver om zijn !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Citaat van: dani op 23 september 2021, 10:20:14 AM
** de verlichting ONDER de baan voor als er later moet bekabeld worden   (ook centraal te schakelen) 

Heb ik onder elk bureau. Heel handig als je weer eens iets lat vallen of bij de kabels achter de pc moet zijn. Enkele meter ledstrip en de schakelaar opzij onderaan het blad.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: Havoc op 23 september 2021, 10:38:10 AM
Enkele meter ledstrip en de schakelaar opzij onderaan het blad.
In dit geval enkele  LED  "TL" lampen van de ACtion, die hebben handige doorlus stekkers en kosten bijna niks.
Met de 3D printer enkele beugeltjes geprint om onder de baan te hangen waar ze makkelijk nog in en uit kunnen gehaald worden als er toch eens eentje kapot zou gaan
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

nog steeds met modules aan de gang en ze nu gebruiken voor doeleinden waar ze nooit voor ontworpen zijn geworden.
dus veel meten en testen
maar het begint te rijden zeg maar
https://youtu.be/TTlJVHctrio
alleen moet ik gaan uitzoeken waarom sommige loks blijven hangen met hun sleper aan de opstaande stroom geleidingen IN de put
later (altijd later)ga ik dit aan passen naar iets wat ik ooit gezien heb
die persoon heeft gebruikgemaakt van heel kleine wieltjes en U profieltjes in de put te zetten
zodat als de sleper er overheen komt deze een wagentje mee neemt langs waar de lok dan stroom pakt
maar waar stond dat nu weer ????

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Mijn kas aan het opfretten want alles loopt verkeerd. Tijd om ales door het venster de container in te kappen en een buitenverblijf op het kerkhof te kopen. Ben terminaal idioot geworden denk ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Rustig :
Johan rustig
adem halen en tot 100 tellen .
en als dat niet helpt goto rustig .
indien Johan rustig is herbegin morgen met de zaken die vandaag niet willen lukken

end

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Inderdaad, een hele goede tip van Raf. Even afstand nemen. Het heeft geen zin om er u in op te jagen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Omdat het al lang geleden was en omdat dat het kan  ;D Maar vooral: ik zag dit gepost door één van onze leden in onze WA-groep en dan is de uitdaging er snel.

Nog maar eens getekend...

't origineel:


Wat ik er van heb gemaakt:
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be