Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

svvander

Nog steeds niet wat ik echt wil dat het moet worden, maar we gaan wel stapje, per stapje vooruit.

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2021, 06:21:46 AM
Mooi tekenwerk  :)

Veel gefoeter... maar ik vind het wel ontspannend. Alleen moet ik opletten dat ik er geen uren aan bezig ben zonder ik het weer zelf doorheb. (Ja ik weet het, ik moet Thinkercad laten voor wat het is en proberen met Fusion te werken... ooit, ooit zal het er wel is van komen  ;) )
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

henry

Ben nu al dagen bezig dekzeil te verbeteren, geleerd van een forum lid dat je uit tesa-strip canvas dekzeil kunt maken.
Begint er op te lijken.



Rangeerduivel

Heel gemakkelijk dekzeil maken kan je (ook) met van die papieren zakdoekjes...

;)

Alberke

of gewoon ne zakdoek, met stijfsel, of verdunde houtlijm
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

nu nog de kabels/touwen/trekkabels  zodat de zaak niet gaat vliegen

henry

Dit gaat aardig en je kunt er ook gaatjes in prikken voor draad of kabel.
Slijtage gaten maken in het doek gaat ook prima.


Metpetergaathetbeter

zou je niet beter zijn met een naald of iets anders al een gat te maken voor je aan de slag gaat om de zaak stevig te houden ?


rixke rail

Mooi werk, Henry, maar volgens mij is de hele lading bedekt met het dekzeil ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Onder de baan aan het kruipen, in de smalle doorgang om bovenleidingspaaltjes vast te zetten ...
Zéér zenuwslopend werk voor mij  ;D
Tevens tussendoor oude bijdragen aan het opzoeken om ze opnieuw te publiceren als tutorial bij Flickr.
Photobucket heeft alles verwijderd ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

Citaat van: rixke rail op 17 augustus 2021, 22:32:29 PM
Mooi werk, Henry, maar volgens mij is de hele lading bedekt met het dekzeil ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Denk ik ook. In de goeie ouwe tijd toen dekzeilen nog gebruikt werden was er nog fierheid in een job die goed gedaan was. Netjes over het voorwerp, gevouwen, geplooid en ondergestoken. En vooral goed vast gelegd. Dat draaistel heeft een serieuse balk of keilen nodig voor en echter en ook blokken opzij. Dit zeil en draaistel ligt naast de baan nog voor ze de goederensporen af gereden zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

stouwer aan boord van een schip is/was ook een speciaal beroep.
die krijgen de kriebels als die zien hoe sommige beroeps chauffeurs zaken in hun opligger vast leggen .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ok de wagons zijn binnen
https://www.youtube.com/watch?v=a1VNTjzhLp0
deze sleep is nu meer dan lang genoeg want hij gaat zelfs over 2 blokken op sommige plaatsen.
het stoppen is omdat de baan een tijdje heeft stil gelegen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.