Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Driesel

Na het lezen van het artikel over de bouw van de reeks 72 in MSM 212 begon het weer te kriebelen om eens verder te doen met mijn project van de 72:



Voor de duidelijkheid: het model is nog niet af! Ik heb me vooral beziggehouden met de aandrijving, en dat werkt nu.

bollen neus

Vandaag bijna volledig de hobby kamer opgeruimd, tis netjes gedaan. Dan een XL loksound 5 ingestampt in een Nohab met 2 luidsprekers die er al ingebouwd waren. Tja man, das genen krekel muziekske dat erin in zit nu. Ik heb er verschillende Xl4 sound lopen hier maar tis toch nog net ietsiepieteke anders. Enfin, we hebben ons goed geamuseerd , de functies voor het licht moet nog gedaan worden. Das voor een andere keer. 8)
Den Eric.

bollen neus

Propere kamer nu, best plezant om nu terug den draad opte nemen aan de verbouwing aan de ContecRail MY1153 anno 2013. Het werkt nog eens zo gemakkelijk.
Den Eric.

Michael

Module bakjes aan het bouwen voor een nieuwe modelspoorbaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Kast en schuiven aan het uitmesten, wat niet meer van toepassing is de vuilbak in zo hebben we terug meer plaats voor de rest. Nieuwe verlichting is een pakske beter dan de vorige. En ook de kamer is al een week proper gebleven, das een record.
Den Eric.

Waterman

Een stationsgebouw aan het voegen:

20210425_145912 by Patrick VdBossche, on Flickr

Opmerkingen, opbouwende kritiek en tips zijn altijd welkom!

bollen neus

Lente opkuis is gedaan in alle kasten op de hobby kamer, heel wat méér plaats terug. Hopelijk houden we het zo want ik ken mijn eigen wel al een bitteke. Muizennesten maken, goede voornemens moeten behouden worden vind ik.
Den Eric.

Thommy

Wat H0 autootjes aan het aanpassen.
Had er een paar, bij de dochter haar marklin kindertrein gekocht, die met een borstel geschilderd waren. Zo ver mogelijk goed gekregen en herlakt.
dan VW T4 camionette omgebouwd naar camionette met hefdak en knipoog in kleuren naar de VW T1'tjes
Roco HLD7603 aan het maken van een NS-versie, net weer iets anders dan de rest.
Greetz

Thommy

raf

ik had fietsjes geprint en nu bleken ze nadien in een te kleine schaal te zijn geprint

dus onbruikbaar al waren ze wel perfect
dus het dillema was of ze in de vuilbak gooien of ze weg geven
ik heb dan aan Benny gezegd in welke vuilbak ik ze gegooid had en dit heeft hij er mee gedaan
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/182832426_2517461078562665_211079293589865991_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=pR3Dyn6jPV8AX9hZt5g&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=d81b7d92bfb9eb765da2c74bb3010b5c&oe=60BBA984

dat van die vuilbak is een grapje hé voor diegene die het niet door hadden .ik haat het wanneer goed materiaal in een vuilbak verdwijnt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Eens geen opkuis jobke of verbouwingswerkje, alle O wagons aan het inspecteren en wat voorzien van okie aan de puntjes. Kijken og niets is afgebroken en alles terug mooi verpkt wegsteken in de grote kast.
Den Eric

raf

boven een fiets aan het spuiten en dan toch maar eens de baan terug opgestart
twee locs die open moeten zo te zien en ook een drupke olie moeten hebben .
4 stuks warm laten rijden en dan zie je dat na de winter toch efkes alles terug eens moet draaien want niet alles loopt even goed .
Zaken die ik op de lange baan geschoven had een wagon die na plaatsing van een sluitlicht niet lekker meer liep BV ook maar eens onder handen nemen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ok
eens een test gedaan om met resin uit de 3d printer iets aan elkaar te plakken

ik heb een deel roco kappen op marklin locs staan zo te zien
de verkoper zal dit gedaan hebben om verschillende nummers te hebben en ook verschillende kleuren .

nu heeft die dat gedaan heeft ook de roco wiel kappen (ik weet de juiste naam niet )op de marklins willen zetten
daarvoor heeft hij de flanken losgesneden en daar dus de marklin verbindingen op gelijmd
nu dat spul laat zich zo te zien zo goed als niet lijmen
ten einde raad dan een druppel resin er aan de binnen kant opgezet en via UV laten uitharden .
en de ju dat plakt als zot  ;ok het zal nooit zo stevig zijn als originele delen maar voor mij voldoet dit meer dan voldoende

eens een pen maken met een UV led er in en het spul als lijm gebruiken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Een beetje aan het spelen met Thinkercad:



Verschrikkelijk verslavend is dit!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Twee nieuwe containerwagons ( B-Models) aan het verfraaien en de draaistellen voorzien van een vuil kleurtje.

bollen neus

Vijf zakjes ijsblokjes gedraaid voor de cocktails deze namiddag, bezok van de gasten hé voor mijn vrouw te vieren als moeder. Ook al wat deeg gesmost voor kleine warme hapjes pannekoeskes, en dan zien we wel of het hier gaat onweren of niet. Toch zalig hé, genieten mannen
Den Eric